Obsah
SAMOSTATNÁ PRÁCE 15. 6. - 19. 6. 2020 (15. týden)
ŘEŠENÍ (14. týden – 8. 6. – 12. 6.) si stáhnete zde:
Řešení - pracovní list - zájmena
* V tomto týdnu procvičíme učivo:
Základní skladební dvojice → podmět několikanásobný
Shoda přísudku s několikanásobným podmětem
Věta jednoduchá, souvětí + vzorec souvětí
Zde si stáhni: Přehled učiva
1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):
* K 124 (nová 128) / cv. 6 + modré tabulky
/ cv. 8
* K 130 - 131 (135 - 136) / modrá tabulka (-i, -y, -a) + cv. 4
* K 136 (138) / cv. 4
K 137 (139) / cv. 7, 8
2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně):
→ k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky v učebnici = rámečky
+ můj odkaz → Přehled učiva
* K 124 (nová 128) / cv. 7 → doplň + vyznač ve větách podmět (Po) → (s)
/ cv. 8 → vypiš z vět ZSD + rozhodni druh Po
Př.: Loď opouští. (podmět vyjádřený – holý)
Petr a Pavel spravují. (podmět – několikanás.)
* K 131 (135) / cv. A., B., C. → přečti si ukázky podmětu několikanásobného
132 (136) / cv. 3 a) opiš a doplň koncovky sloves + vyznač ve větách ZSD → (s)
/ cv. 6 → doplň (i/y) →(f)
* K 136 (138) / cv. 4 → u každé věty rozhodni, zda je jednoduchá (VJ) nebo
se jedná o souvětí (S) + napiš vzorec souvětí → (s)
Př.: S V1, že V2.
VJ
K 137 (139) / cv. 8 → doplň chybějící čárky, spojky nebo spojovací výrazy → (f)
3) Pracovní listy:
Pracovní list - doplňovačka a)
Pracovní list - práce s textem v učebnici b)
SAMOSTATNÁ PRÁCE 8. 6. - 12. 6. 2020 (14. týden)
ŘEŠENÍ (13. týden – 1. 6. – 5. 6.) si stáhnete zde:
Řešení - pracovní list - zájmena
Řešení - pracovní list - Bonus
* V tomto týdnu dokončíme učivo o zájmenech → skloňování (MY, VY, ON, ONA, ONO)
* Procvičíme učivo:
Základní skladební dvojice → podmět (vyjádřený, nevyjádřený a všeobecný)
1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):
* Skloňování zájmen (my, vy, on, ona, ono):
K str. 104 (nová 108) / cv. 11
str. 105 (109) / cv. 16
* Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný):
K str. 120 (124) / cv. 5
str. 121 (125) / cv. 1
str. 122 (126) / cv. 3 a)
Pracovní list: → (zájmena) pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,
projdeme si společně
→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.
2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně):
→ k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky = rámečky + můj odkaz
→ Přehled učiva
* Skloňování zájmen (my, vy, on, ona, ono):
K str. 104 (nová 108) / cv. 11 → doplň (i / y) + vyhledej zájmena a urči jejich druh
→ můžeš pracovat přes (f)
K str. 105 (109) / cv. 15 → doplň (i / í), pomáhej si ukaz. zájmeny (tu, té) → (s)
/ cv. 17 → doplň (s) … „kdo píše kratší, zkrátí si“
Opakování - ZÁJMENA
K str. 107 (111) / cv. 5 → doplň tvary osobních z. → (f)
/ cv. 7 → a) doplň zájmeno ve správném tvaru → stačí ústně (ú)
b) pokus se vysvětlit význam vět
* Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný:
K str. 120 (104) / cv. 5 → vypiš z vět ZSD (základní skladební dvojice):
→ podmět + přísudek ("podvlnkovat")
Př.: Hoši pracují. → (s)
K str. 121 (125) / cv. 1 → vypiš z vět „ZSD“, pozor na podmět nevyjádřený → (s)
Př.: Užovka patří.
Ona dorůstá.
K str. 122 (126) / cv. 7 → ve větách vyhledej „ZSD“ → můžeš pracovat přes (f)
Nabízím vám odkazy na procvičování:
* tvary zájmen JÁ
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/zajmena2.htm
* zákl. skladební dvojice – ZSD, druhy podmětu, podmět nevyjádřený
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet2.htm
https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/nevyjadreny-podmet-test
SAMOSTATNÁ PRÁCE 1. 6. - 5. 6. 2020 (13. týden)
ŘEŠENÍ (12. týden – 25. 5. – 29. 5.) si stáhnete zde:
V tomto týdnu budeme pokračovat ZÁJMENY.
Seznámíme se se zbývajícími druhy → tázacími, vztažnými, neurčitými a zápornými.
Dále se vrátíme k zájmenům osobním, naučíme se a procvičíme si skloňování zájmen JÁ, TY, SE.
Na závěr se naučíme rozlišovat tvar (sebou – s sebou).
1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):
* Druhy zájmen:
K str. 98 (nová 102) / cv. 10
str. 99 (103) /cv. 13
str. 100 (104) / cv. 15, 17
* Skloňování zájmen:
K str. 101 – 103 (105 – 107)
→ procvičíme: str. 102 (106) / cv. 4
str. 103 (107) / cv. 7
Pracovní list: → (zájmena) pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,
projdeme si společně
→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.
2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně):
* Druhy zájmen:
→ k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky = rámečky + můj odkaz
K str. 99 (103) / cv. 11 → tvoř otázky k odpovědím – tázací z. → piš do sešitu (s)
→ Př.: Komu jsi to vyprávěl?
/ cv. 14 → v souvětích použij vztažná z. → doplňuj přes folii (f)
K str. 100 (104) / cv. 15 → vyber z nabídky vhodná neurčitá z. → (f)
/ cv. 17 → popři obsah věty, použij záporná z. → stačí ústně (ú)
* Skloňování osobních zájmen (JÁ, TY, SE):
→ pomůcka
1. p. já
2. p. bez mě (tě), mne … bez Vaška → . .. (2 slabiky)
3. p. ke mně (tobě), mi … k Vaškovi → . . . (3 slabiky)
4. p. vidím mě (tě), mne … vidím Vaška → . . .(2)
6. p. o mně (tobě) … o Vaškovi → . . . (3)
7. p. se mnou
K str. 101 (105) / cv. 1 → tvary zájmen TY, SE → přepiš (s) …. kdo má psát kratší
cvičení, zkrátí si dle
uvážení (platí vždy,
když přepisujete)
K str. 102 (106) / cv. 4 → tvary zájmen JÁ → přepiš (s)
/ cv. 5 → tvary zájmen JÁ + (i/y) → (f)
* Rozlišení tvaru sebou – s sebou:
→ sebou: (Nevrť sebou.)
→ s sebou: (Vezmi si s sebou pláštěnku.)
K str. 103 (107) / cv. 9 → sebou – s sebou → (s)
Bonus:
→ Nechám na dobrovolnosti, můžeš si vytisknout pracovní list → procvičování
přídavných jmen
Nabízím vám odkazy na procvičování pravopisu:
https://www.skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-tvaroslovny/zajmena/sklonovani-zajmena-ja-mne-me
https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/kratke-diktaty-i-y/diktat-i-y-7
SAMOSTATNÁ PRÁCE 25. 5. - 29. 5. 2020 (12. týden)
ŘEŠENÍ (11. týden – 18. 5. – 22. 5.) si stáhnete zde:
V tomto týdnu se budeme zabývati zájmeny, procvičíme si osobní zájmena a
nově pootevřeme vrátka zájmenům přivlastňovacím a ukazovacím, které se
naučíme rozpoznat a správně skloňovat.
1) Společně se na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):
Učebnice str. 97 (nová 101)
Přivlastňovací zájmena - přehled
cv. 5 → doplníme vhodná přivlastň. zájmena … přes (f)
Vysvětlíme si rozlišování koncovky zájmen:
cv. 6 → při doplnění zájmena v náležitém tvaru (pomůže ti modrá tabulka) … (f)
Učebnice str. 98 (102)
cv. 7 → rozlišíme zájmena (O, P, U) … (f)
cv. 8 a) → vyhledáme osobní zájm.
c) → z některých vět určíme slovní druhy … (f)
Pracovní list: → pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,
projdeme si společně
→ v 1. části vyber správnou odpověď (vyjde ti tajenka)
→ v 2. části podtrhni správnou variantu
→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.
2) Domácí samostatná práce:
Učebnice str. 97 (101)
cv. 6 → vypiš z 1. a 2. sloupku vždy pět vět (klidně celé) + napiš pomocné zájmeno
(př.: …….. naši (tu) novou školu?) … vypiš do (s)
Učebnice str. 98 (102)
cv. 7) → vypiš do tabulky všechna zájmena a roztřiď je podle druhu: …. (s)
z. osobní | z. ukazovací | z. přivlastňovací |
|
|
|
cv. 8) → opiš z textu poslední 4 věty a očísluj jejich slovní druhy … (s)
Bonus:
→ Nechám na dobrovolnosti, můžeš si přepsat K 129 (133) / cv. 4 … (s)
SAMOSTATNÁ PRÁCE 18. 5. - 22. 5. 2020 (11. týden)
ŘEŠENÍ (10. týden – 11. 5. – 15. 5.) si stáhnete zde:
V tomto týdnu si celkově zopakujeme, co již umíme a známe: Slovesa a slovesný způsob.
Zlehka zabrousíme do nového učiva: Druhy zájmen
→ toto učivo si více procvičíte v 6. roč., proto se seznámíme jen s některými druhy, a to se zájmeny (osobními, přivlastňovacími a ukazovacími). Neopomeneme na skloňování osobních zájmen (př. já, ty, on,..).
→ v následující tabulce najdete: Druhy zájmen - viz následující odkaz:
1) Domácí samostatná práce:
Učebnice str. 95 (nová 99)
cv. 1) a) (s) vypiš seřazená slovesa
c) můžeš zaimprovizovat
cv. 2) a) → utvoř z vět zákazy (2. os., č. j. + č. mn.) → (stačí ústně)
cv. 3) → (s) napiš krátké a výstižné věty na daná slova
cv. 5) → (s) – věty opiš + doplň vhodné sloveso v podmiň. zp.
K 97 (nová 101)
cv. 4) (s) → doplň do vět vhodné osobní zájmeno
Pracovní list A: malá změna, nastala chvíle pro poezii a s ní přichází jednoduché úkoly
Pracovní list A vytiskni a doplň (jinak vypiš)
2) Společně se na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):
Učebnice str. 94 (nová 98)
cv. 6 → převedeme + doplníme souvětí v (1. os., č. j., zp. podmiň.)
cv. 7) a) → celý text řekneme ve (2. os., č. j., zp. podmiň.)
→ v (1. os., č. mn., zp. podmiň.)
K 95 (nová 99)
cv. 4) a) vyhledáme v textu slovesné tvary + určíme u nich mluvn.
kategorie + uvedeme infinitiv
c) vyhledáme zvratná slovesa
ZÁJMENA
→ s dětmi projdu a vysvětlím celkový přehled druhů zájmen (viz úvodní tabulka
přehledu)
K 96 (nová 100)
cv. 1) a) (ústně)
cv. 2) a) přes (f) → pád osobních zájmen
b) (ú) → odůvodníme pravopis podtrž. slov
K 97 (nová 101)
cv. 3 (s) vypíšeme do 2 sloupečků:
→ se (zvratné zájmeno) = napíšeme celý slovesný tvar
→ se (předložka) = napíšeme s daným slovním ohebným
druhem, ke kterému se váže
Pracovní list B: úkoly zadané ke cv. 2/str. 96 (100) → pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na středu, projdeme si společně
→ kdo nemá možnost vytisknout, nevadí, zadání uvidí na počítači
→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.
* Pro toho, kdo by chtěl ještě procvičovat, využij třeba minulý odkaz
(doopravdy velký výběr možností procvičování pravopisu)
Odkaz na procvičování učiva:
Odkaz si stáhni zde: https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/
SAMOSTATNÁ PRÁCE 11. 5. - 15. 5. 2020 (10. týden)
ŘEŠENÍ (9. týden – 4. 5. – 7. 5.) si stáhnete zde:
Slovesa a slovesný způsob nás budou doprovázet i v tomto týdnu.
Minulý týden jsme procvičili rozkazovací způsob a nyní se zaměříme na způsob podmiňovací - viz následující odkaz:
Učebnice str. 93 (nová 97)
- pozorně si pročti úvodní definici + tabulku
- cv. 1 (s) → vypiš slovesné tvary (pod sebe) + urči u nich mluvnické kategorie
(os., č., zp.) → !!čas neurčujeme!!
- cv. 2 (f) → doplň tvar podmiň. zp. slovesa být … pomůže ti tabulka
- cv. 3 (stačí ústně) → podtržené věty vyčasuj ve všech osobách (č. j. + č. mn.)
K 94 (nová 98)
- cv. 4 (stačí ústně) → říkej, co bys udělal (v podmiň zp.), odpovídej celou větou
- cv. 5 (s) – najdi chyby v podmiň. způsobu a pak přepiš správně
- zde bych nechala přepsat celé cv.
- (ti, kteří píší kratší texty, si uberou)
Pracovní list A: slovesa - vytiskni a doplň (jinak opiš), v PDF: Pracovní list A
→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pracovní list B: směsice pravopisu – vytiskni a doplň (jinak opiš),
v PDF: Pracovní list B
→ nechám na dobrovolnosti, můžeš mi přeposlat do pátku 11. 5. ke kontrole
Odkaz na procvičování učiva:
Odkaz si stáhni zde: https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/
(5. roč. a vyber si, co potřebuješ procvičovat …)
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 4. 5. - 7. 5. 2020 (9. týden)
ŘEŠENÍ (8. týden – 27. 4. – 30. 4.) si stáhnete zde:
* Než se pustíme do práce, vracím se zpět ke čtenářským deníkům, určitě jste si
v minulém týdnu dokončili referát o přečtené knize za měsíc duben.
* V tomto týdnu zkráceném díky dalšímu st. svátku, určitě víte, o jakém píši … správně,
je to Den vítězství, budeme v českém jazyce pokračovat opakováním sloves.
Procvičili jsme si způsob oznamovací v čase (minulém, přítomném a budoucím).
Budeme pokračovat se způsobem rozkazovacím.
Práce v učebnici:
Odkaz si stáhni zde: Práce v učebnici
Pracovní list: pokud možno vytiskni a doplň (jinak vypiš správné doplnění úkolů)
Odkaz si stáhni zde:Pracovní list
Procvičování: slovesný způsob
Odkazy si stáhni zde:
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovesny_zpusob2.htm
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovesny_zpusob1.htm
http://skolicka6.sweb.cz/HADANKA/HADANKA1.htm
* K samostudiu držím pěsti, s některými procvičím už ústně (HURÁ)!
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 27. 4. - 30. 4. 2020 (8. týden)
ŘEŠENÍ (7. týden – 20. 4. – 24. 4.) si stáhnete zde:
* Děkuji za přeposlání testů, každému jsem odpověděla emailem, zhodnotila a
opravila případné chyby. Není novinkou, že někdo měl práci super, někdo se
trochu pomýlil a jsou tací, kteří mi velkou radost neudělali.
* Chtěla bych ovšem vyzdvihnout vaše úsilí a technickou zdatnost v přeposílání
prací (Word, pdf).
* Čtenářský deník – list: nastal čas dalšího termínu (již 2. kniha), splňte,
po návratu do školy vlepíme do deníku.
* V tomto zkráceném týdnu budeme pokračovat opakováním učiva – časování
sloves, a to v čase budoucím (složený a jednoduchý tvar) a
v čase minulém → připomeneme si časování sloves s pomocným slovesem
být (psal jsem)
→ časování zvratných sloves (si, se)
→ námi oblíbený pravopis shody přísudku (Př) s podmětem (Po)
* K pochopení učiva vám vypomohou odkazy s vysvětlením a s možností procvičit si
daného učivo.
* V samostudiu držím pěsti, pilně pracuj a hlavně si uvědom, že to vše děláš sám/a
pro sebe
Práce v učebnici: odkaz si stáhni zde ... Práce v učebnici
Pracovní list: vytiskni a doplň (jinak opiš), odkaz si stáhni zde ... Pracovní list
Odkazy na procvičování učiva ... odkazy si stáhni zde:
http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=92
http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=93
http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=94
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm
(celkem 5 cvičení)
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/shoda_prisudku_s_podmetem1.htm
(celkem 3 cvičení)
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 20. 4. - 24. 4. 2020
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ z minulého týdne si stáhnete zde:
Řešení - mluvnické kategorie sloves
* nezapomínej pravidelně číst, blíží se termín čtenářského deníku - listu
* v tomto týdnu budeme pokračovat učivem o slovesech
* výborná pomůcka, tedy celkový přehled toho, co bys měl/a znát o slovesech,
najdeš v tomto odkazu (doklikej až na závěr):
http://skolicka6.sweb.cz/SLOVESAUCIVO/SLOVESA1.htm
Test - práce s textem ... nezapomeň přeposlat do 24. 04.!!!
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 14. 4. - 17. 4. 2020
Minulý týden jsme se naučili stupňovat přídavná jména - doufám, že všichni pochopili. V tomto týdnu se zaměříme na slovesa. Jak správně tuším, řeknete si, však vše o nich víme. Tak mě o tom přesvědčte, začneme postupně:
A. Učebnice str. 81 (nová 85)
1. modrý rámeček říká, co vyjadřují slovesa
cv. 1 - pozorně si přečti a podvlnkuj na folii slovesa
2. modrý rámeček
* říká, že slovesa v určitém tvaru (budu psát) časujeme, tedy určujeme u nich
mluvnické kategorie (osoba, číslo, způsob, čas)
* tvar neurčitý (spát, péci) - slovesa nelze časovat
B. Učebnice str. 82 (86) / cv. 4 a)
- do sešitu si do 2 sloupečků rozděl slovesa na určitá (př. Žijeme) a neurčitá (př.
přeletět)
C. Učebnice str. 82 (86) / cv. 4 c)
- ke slovům v určitém tvaru ve cvičení 4 a) dopiš do závorky infinitiv
př. Žijeme (Žít)
D. Učebnice str. 82 (nová 86)
3. modrý rámeček vysvětluje rozdíly:
a) tvar jednoduchý (malovat, malovat si, malovat se)
b) tvar složený (budu dělat, bychom dělali)
E. Učebnice str. 82 (nová 86) / cv. 5
- do sešitu
- rozděl na 2 sloupečky a přiřazuj postupně slovesa:
Tvar jednoduchý (obdařily) Tvar složený (Budu spravovat)
Procvičování mluvnických kategorií - vytiskni a nalep nebo přepiš do sešitu:
Procvičování pravopisu - vytiskni a nalep nebo přepiš do sešitu:
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 6. 4. - 8. 4. 2020
Odkazy, kde lze procvičovat český jazyk celkově:
https://edu.ceskatelevize.cz/stupen-vzdelani/1-stupen-zs
Dále můžete procvičovat v knížce "Poradíme si s češtinou", kterou jste si zakoupili na podzim.
Čeká nás nové učivo (lehké) - stupňování přídavných jmen
- protože mnozí z vás máte zastaralou ušebnici, raději učivo vysvětlím (str. 80 - 83)
Stupňování přídavných jmen:
3 stupně:
- vypracuj a nalep do sešitu: Stupňování A
Při stupňování se někdy mění souhláska v kořeni:
Některá přídavná jména se stupňují nepravidelně:
Zde si stáhni samostatnou práci:
Zde si stáhni a přepiš do sešitu cvičení:
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ si stáhnete zde:
Řešení - procvičování pravopisu
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 30. 3. - 3. 4. 2020
Zde si stáhnete Zápis z učebnice a Pracovní list:
Správné řešení si stáhnete zde:
Řešení - učebnice + list doplňovačka
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 23. 3. - 29. 3. 2020
Správné řešení si stáhnete zde:
Řešení doplňovačka přídavných jmen
Čtenářský deník
Připomínám, že se blíží termín odevzdání čtenářských deníků. Vzhledem k tomu, že mám většinu čtenářských deníků u sebe, vypracujte čtenářský list na volný papír, který po návratu do školy vlepíme do čtenářského deníku. Nezapomeňte ale pravidelně číst!
Pocvičování pravopisu
Procvičujte pravopis koncovek podstatných a přídavných jmen, odkaz zde:
Pracovní list - procvičování - vypracujte pouze a), b), c)
V průběhu týden vám sem vložím správné řešení.
Přepiš do svého sešitu:
1) K str. 78/cv. 2 (převeď do náležitého tvaru)
K str. 79/cv. 4 (převeď do množ. č.)
2) Utvoř vhodné souvětí podle vzorce:
V1, V2 a V3, které V4.
3) Utvoř tvary sloves:
jít - 1. os., č. mn., zp. P
sejít se - 2. os., č. mn., zp. O, čas B
přát si - 2. os., č. j., zp. R
4) Urči mluvn. kategorie přídavných jmen:
př.: o chovatelových psech - 6. p., č. mn., rod M, vzor otcův
pro lékařovy předpisy -
pod převislými větvemi -
z kozího kopýtka -
SAMOSTATNÁ PRÁCE - 16. 3. - 20. 3. 2020
Procvičování přídavných jmen přivlastňovacích
- pokud to bude možné, vytiskni si tabulku přehledu přídavných jmen přivlastňovacích a pracuj s ní, Přehled přídavných jmen přivlastňovacíchP
Rod přídavného jména poznáte podle rodu podstatného jména.
Rod střední | Rod ženský | Rod mužský živ. | Rod mužský neživ. |
Petrova holoubata | Petrovy knihy | Petrovi holubi | Petrovy sešity |
Katčina holoubata | Katčiny knihy | Katčini holubi | Katčiny sešity |
- Pamatuj! (viz odkaz) Přídavná jména přivlastňovací - otcův, matčin
- Učebnice str. 76/1
Rod střední | Rod ženský | Rod mužský |
sousedovo auto - p.1., č. j., otcovo | babiččinu pohádku - p. 4., č. j., matčinu | Kamilovy kalhoty - p.1., č. j., otcovy |
Janino kotě - p.1., č. j., matčino | otcovy sestry - p.1., č. mn., matčiny | Emilovi sousedi - p.1., č. mn., otcovi |
- Procvičuj a piš do nového sešitu - učebnice str. 76/2, 77/3,4,5
- Pokud budeš mít chuť a čas procvičuj do nakopírovaného listu (2. strana)