Obsah
16. týden: 22. 6. - 26. 6.
Kontrola samostatné práce z učebnice:
Spočítejte si všechny získané smajlíky - na poslední úterní skypovací hodině mi nadiktujete počty.
15. týden: 15.6. – 19.6.
1) Začínáme kontrolou:
2) Uděláme společně na Skype (kdo se hodin neúčastní, vypracuje samostatně) – zopakujeme to, co bychom na konci pátého ročníku měli umět
- není nutné vše opisovat, někde stačí doplňovat pouze výsledky
str. 33/1, 2, 3, 11, 12, 14 (4 př. - první řádek)
str.36/9, 10, 11
str. 37/6
str.41/1a, b, 3
str.42/3, 5
str.46/9
4) Domácí samostatná práce: (K – po)
str.37/7
str. 41/5,7 (1. př)
str. 43/10
49/5, 9 – smajlíkové příklady
49/10
Příští týden vám už samostatné domácí počítání dávat nebudu - týden před prázdninami si už "odlehčíme."
Najděte si čas na spravení a vygumování učebnic, aby je školáci po vás dostali
v pořádku.
14. týden: 8.6. – 12.6.
1) Začínáme kontrolou:
2) Uděláme společně na Skype (kdo se hodin neúčastní, vypracuje samostatně) – dělení desetinných čísel deseti a stem a násobení desetinných čísel přirozeným číslem
- není nutné vše opisovat, někde stačí doplňovat pouze výsledky
str. 29/2,4,5,8,9
str.30/1,4, 5, 7
str. 31/1, 2
str.32/2, 3, 6, 8
4) Domácí samostatná práce: (K – po)
str.30/8, 9 (4 př. – 1. řádek)
str. 31/5,9,11
str. 32/8 (poslední 4 příklady)
5) Přidávám procvičování geometrie na pracovním listu (K – po)
13. týden: 1.6. – 5.6.
1) Začínáme kontrolou pracovního listu – snad to šlo hravě
2) Samostatná příprava před skypovací hodinou – poslechněte si výklad nového učiva (na skypu na to navážeme) – stačí 1. video (prosím o 6 min. plného soustředění)
http://www.matyskova-matematika.cz/5-rocnik-2-dil/video/str-21/
3) Uděláme společně na Skype (kdo se hodin neúčastní, vypracuje samostatně) – násobení desetinných čísel
- není nutné vše opisovat, někde stačí doplňovat pouze výsledky
str. 24/2,3,4,7,8
str.25/1,2,5, 6,7, 8
str.26/1, 3, 4
4) Domácí samostatná práce: (K – po)
str.24/10 (4 př. – 1. řádek)
str. 26/7, 8, 9
5) Přidávám procvičování na pracovním listu - dvě poslední cvičení jsou bonusová (K – po)
12. týden: 25.5. – 29.5.
1) Začínáme kontrolou pracovního listu. Kdo zvládnul 5., 10. a 13. cvičení, připíše si smajlíky.
2) Společně na Skype (úterý a středa) nebo samostatně
- není nutné vše opisovat, někde stačí doplňovat pouze výsledky
str. 21/1,2,3,5c
str.23/1,2,3,8,10
str. 23/5,6,7,11
3) Domácí samostatná práce:
str.22/8 (nezapomeňte si udělat náčrt s popisem délek stran)
4) Přidávám hravý pracovní list (K – po)
Kontrola cvičení z učebnice: kontrola cvičení
11. týden: 18.5. – 22.5.
1) Začínáme kontrolou pracovního listu. Cvičení jsou trochu přeházená, ale vy si s tím poradíte. Nezapomeňte si připsat smajlíky.
2) Společně na Skype nebo samostatně – počítání se zlomky:
- není nutné vše opisovat, někde stačí doplňovat pouze výsledky
str. 18/1,2,3
str.19/1,2,3,4 + růžový rámeček
3) Domácí samostatná práce: (K – čt)
str. 19/5,7
str. 20/1,4,11
str. 20/5 – bonusové cvičení (1 smajlík)
4) Přidávám bonusový pracovní list (pro milovníky matematiky je 5., 10. a 13. cvičení na smajlíky) (K – po)
PL_bonusový_11_týden_Z.pdf (221.35 kB)
Kontrola cvičení z učebnice: kontrola cvičení
10. týden: 11.5. – 15.5.
1) Začínáme kontrolou bonusového pracovního listu. Nezapomeňte si připsat smajlíky.
2) Společně na Skype nebo samostatně – počítání se zlomky:
- opět platí, že některá cvičení nemusíte opisovat celá – stačí výsledky (nebo pokud nad vámi stojí anděl strážný – mamka, taťka,… - stačí říkat ústně)
str. 15/1,2 + vysvětlíme si růžový rámeček
str.15/3,4,5
str.17/2,3,4,5,6,7 + růžové rámečky
3) Domácí samostatná práce: (K – čt)
str. 15/8,9,10
str.17/9
str.18/7 (stačí 4 př. – první řádek)
str.18/10 – bonusové cvičení (3 smajlíci)
4) Přidávám pracovní list „všehochuť“ (pro milovníky matematiky je 2. a 5. cvičení bonusové – 2 smajlíci) (K – po)
Kontrola práce z učebnice str.13: kontrola cvičení + oprava překlepu
9. týden: 4.5. – 7.5.
1) Začínáme kontrolou bonusového pracovního listu. Kdo to zvládnul, připíše si příslušný počet smajlíků.
2) V učebnici pokračujeme další opakovací stránkou – počítání se zlomky. Tentokrát nechám způsob vypracování zcela na vás - tam, kde je místo pro výsledek, můžete psát jen výsledky přes fólii nebo do sešitu.
M III. díl str. 13 (K – st)
str. 13/1,2,3,4
str. 13/5, 9 – bonusová cvičení pro zájemce
str. 13/6,7,8
str. 13/10 – stačí pouze 4 příklady (první řádek)
3) M III. díl str. 14 - uděláme společně ve čtvrtek na Skype, kdo se nemůže připojit, projde si cvičení sám
str.14/ 2,4,5,6,7,8
str.16/1,2,3
4) Přidávám pracovní list – poslední dvě cvičení jsou bonusová (K – po)
Kontrola práce z učebnice str. 12: kontrola cvičení
Kontrola práce z učebnice str. 9 s jednou malou opravičkou:
8. týden: 27.4. – 30.4.
1) Začínáme kontrolou bonusového pracovního listu. Kdo to zvládnul, připíše si příslušný počet smajlíků.
2) V učebnici pokračujeme další stránkou (cvičení, která nezadávám, sice počítat nemusíte, ale pokud by se vám některá líbila, spočítat si je můžete – dobrovolnosti se meze nekladou)
M III. díl str. 9 (K – út)
str. 9/ 1 - vypočítejte do sešitu první a poslední sloupeček (písemně)
str. 9/3 – stačí napsat příklad a odpověď
str. 9/5 – tady použijte fólii, ať se neupíšete k smrti, nebo pište jen výsledky
str.9/7 – zkuste jen u třetího sloupečku, který je na násobení (pokud najdeš výhodu, jde to snadno spočítat zpaměti – a to je právě ta výhoda)
3) M III. díl str. 11 - geometrie (lehoučké hraní s osovou souměrností)
str.11/ 1,4 – lze udělat přes fólii, nebo lehce tužkou č. 1 a pak vygumovat
+ pozorně si přečtěte větu v růžovém rámečku
Pro zpestření tohoto učiva si otevřete online Matýskovu geometrii na str. 43 :
https://www.mediacreator.cz/mc/index.php
- Zvětšete si první barevný rámeček. Tato definice je téměř shodná s tou naší v učebnici
- 43/1a, b, c, d - ověřte si, zda jste správně pochopili (řešení tě ujistí – pokud rámeček svítí červeně, máš tam chybu).
- 43/2 + IC – zkoušejte, pohrajte si s obrazci
- Druhý barevný rámeček je důležitý – prohlédněte si ho pozorně
- 43/3 – ústně si rozmyslete, pak teprve klikněte na řešení
- 45/2 – IC – moc hezké cvičení (kdo by chtěl pro ověření přiložit zrcátko, uvidí v něm správný obraz)
4) M III. díl str. 12 Počítáme se zlomky (opakování ) (K – čt)
12/2 – celé cvičení
12/4 - stačí příklad a odpověď
12/6 – nákres ti napoví (př. + odp.)
12/7 – pomůže vám, když si uděláte podobný nákres, jako je v 6. cvič.
12/8 - do sešitu stačí výsledky (v prvním sloupečku si škrtněte zlomek tři čtvrtiny a napište si jednu polovinu - kdo chce)
12/9 – př. + odp.
12/11 - do sešitu stačí výsledky
5) Přidávám bonusový list – celkem je možné získat 3 smajlíky (K – po) bonusový list
Kontrola práce z učebnice a jeden šotek: kontrola cvičení
Šotek si trochu zařádil: oprava pracovního listu z 5. týdne: oprava
Kontrola práce z učebnice: kontrola cvičení
7. týden: 20.4. – 24.4.
1) Začínáme kontrolou bonusového pracovního listu. Kdo to zvládnul, zasluhuje odměnu v podobě smajlíků.
2) V učebnici popojdeme zase o kousek dál a opět vybírám jen některá cvičení z M III.díl ( práce na pondělí)
str. 6/ 1 - vypočítejte do sešitu (K – út)
str. 6/2 – stačí napsat příklad a odpověď (do sešitu)
-uvědomte si, že musíte převést jednu polovinu m na desetinné číslo (K – út)
str. 6/4 – tady vám pomohli - desetinné číslo je v podobě zlomku napsané v závorce (K – út)
str.6/5 – stejný typ příkladu jako jste měli u 6/4 – stačí napsat pouze př. a odpověď (K – út)
str.6/7 – stále stejný princip (K – út)
str.6/8 – do sešitu můžete napsat pouze výsledky, abychom si ušetřili psaní (K – út)
str. 6/9 – co je, a co není možné zaokrouhlovat, řekni někomu doma ústně
3)Práce na další den: geometrie
Měli bychom vědět, že úhel je část roviny ohraničená dvěma polopřímkami se společným počátkem. Vyznačujeme-li úhel, vyznačujeme vždy jen jeho část.
Pro všechny doporučuji učebnici online (– Matýskova geometrie pro 5. roč. str. 8 ) – tam zopakujeme to, co byste už měli umět.
https://www.mediacreator.cz/mc/index.php?opentitle=Matematika5_geom/Matematika5_geom.mc&pageord=5
- Zvětšete si první a potom druhý barevný rámeček. Toto učivo bychom měli umět (pro lepší zapamatování si můžete druhy úhlů zkusit narýsovat)
- Ve druhém cvičení si ověřte, zda jste správně pochopili (řešení tě ujistí).
- Čtvrtý barevný rámeček vám ukazuje, které body úhlu náleží, a které mu nenáleží. To je důležité umět!
- Druhé cvičení – rýsujte na papír bez linek podle zadání a kliknutím na řešení ověřte správnost (zaměřte se na to, zda máte úhly správně popsané)
str. 7 v naší matematice je geometrická a toto je učivo pro žáky s hlubším zájmem o matematiku (tato stránka není těžká, ale je náročná na pozorné čtení a pozorování nákresů, udělejte si ji dobrovolně).
4) U Matýskovy geometrie zůstaneme a využijeme str.10. Prostorová geometrie nám v našich učebnicích chybí a tady si to můžeme pěkně vyzkoušet.
- doporučuji, abyste si některá cvičení prošli – je to spíše zábava se stavbami z kostek
!Vychytávka – řešení si pouze myslete, či pište na svůj papír (nezaškrtávejte v online cvičení) a po kliknutí na ikonu ŘEŠENÍ vám červeným rámečkem ukáží správnost.
(Pokud byste zaškrtávali, není při kliknutí na ŘEŠENÍ jasné, co je, a co není správně.)
5) M III. díl
str. 8 Aritmetický průměr (opakování již dříve probraného učiva)
8/2 – zopakujte si s tímto cvičením správný postup (ústně)
Shrnutí vidíš v růžovém rámečku.
8/3,4,5 – do sešitu stačí příklad a odpověď (K- pá)
8/8 – vyřešte rovnice (K- pá)
6) Přidávám bonusový list – můžete si každý den zkusit vyřešit jedno cvičení na smajlíka (celkem je možné získat 4 :)). (K – po)
Kontrola pracovního listu: kontrola pracovního listu
Bonusový přídavek pro milovníky matematiky: Bonus (možné získat 2 smajlíky)
(K - po)
Kontrola práce z učebnice: kontrola cvičení
6. týden: 14.4. – 17.4.
1. Začínáme kontrolou pracovních listů. Kdo je zdolal, zasluhuje velkou pochvalu, bonusy si zatím ponechávejte u sebe, až budeme zase ve škole, připíšu vám je.
2. Chválím ty z vás, kteří jste mi již poslali testík z minulého týdne ke kontrole.
Dopadlo to velice dobře. Vidím, že toto učivo máte zvládnuté a můžeme pokračovat dalším dílem M. (Kdo nemá III. díl – ozve se mi!)
3) M III.díl - na 3. , 4., a 5. straně jsou podobné příklady, jaké jsme dosud počítali, proto po vás nechci počítat vše. Vybírám jen několik z nich:
str. 3/ 7 - stačí počítat přes fólii (K – čt)
str. 3/11, 12 – stačí napsat příklad a odpověď (do sešitu) (K – čt)
str. 4/1 – stačí pouze poslední sloupeček (K – čt)
str.4/4 – doporučuji celé cvičení (K – čt)
str.5/1 - stačí pouze poslední sloupeček (K – čt)
4) Práci si zpestříme pracovním listem (- 4.cvičení je bonusové na 3 smajlíky!) 3. pracovní list s bonusem (K – pá)
5. týden: 6.4. – 10.4.
1) Nejprve si zkontrolujte práci z minulého týdne:
2)Zkusíme si ověřit, co již umíte. Otevři si odkaz a samostatně spočítej testík.
K vypočítání používej pouze a jenom svoji hlavu (nekonzultuj se spolužáky, nepoužívej telefon ani kalkulačku) – prosím o poctivý přístup.
Testík_desetinná_čísla_.docx (13.62 kB)
Ulož si to a vyřešené mi pošli jako přílohu (M – test) a nezapomeň připsat jméno (vše máte umět z informatiky – můžeš poslat ze své e-mailové adresy).
3) Další práce pro všechny je na pracovních listech (K – út 14.4.)
pracovní list s bonusem (bonus je 4. a 5. cvič.)
pracovní list s tajenkou (bonusem je tajenka)
Na pracovních listech jsou celkem 3 bonusové úkoly = možnost získat 3 smajlíky.
4) Pro borce, kteří mají chuť zkusit „stavět stavby z krychlí a pohrát si s pískovištěm,“ ještě malé zpestření:
Další týden už budeme počítat ze třetího dílu.
Užijte si svátky jara.
4. týden: 30.3. – 3.4.
Budeme pracovat s učebnicí na str. 56 – je to procvičování sčítání a odčítání desetinných čísel. Každé cvičení z této stránky ti pomůže zlepšit se.
Něco můžeš počítat přes fólii a následně překontrolovat pomocí rodičů či kalkulačky sám.
Pro koho by to bylo moc, sám si některé cvičení může zkrátit.
Do sešitu vypočítej slovní úlohy: 56/2,3,5,6,8 (K – po)
Do sešitu ještě přidávám tři příklady na písemné dělení (+nezapomeňte na zkoušku) (K- po)
65 311 : 29 = 99 472 : 43 = 284 655 : 73 =
Bonusové cvičení: 57/8 (K – po) - v sešitě si za bonusová cvičení dávej smajlíky a červeně připiš BONUS.
Pro borce, kteří by chtěli něco z Matýskovy matematiky (5.roč. – obr. Einsteina u tabule), nabízím str. 52 – řešení všech příkladů se ti nabídne po zvětšení daného cvičení
https://www.mediacreator.cz/mc/index.php
3. týden: 24.3. - 27.3.
27.3. Zkontroluj výpočty v pracovním listu (1,2,3 - bez chyby - jednička, 4,5,6 každé po jednom smajlíku)
Za bezchybné vyřešení si připište smajlíka.
25.3. Zkontroluj si:
Abychom si od desetinných čísel trošku odpočinuli a nezapomněli na vzorečky z geometrie, uděláme si malou změnu.
V pracovním listu je šest úkolů. První tři si zkuste vypočítat všichni, zbývající jsou bonusové - tedy pro ty, kteří se nechtějí jen tak snadno vzdát.
Rozložte si to na středu, čtvrtek a pátek. Kontrolu vám pošlu v pátek, abyste si mohli nadělit jedničky a smajlíky. Spoléhám na vaši poctivost.
pracovní list (K)
Pro ty, co to bez desetinných čísel nemohou vydržet nabízím uč. 61/9 - dobrovolnosti se meze nekladou. (K)
Další zásobu úkolů dostanete až v pondělí, to už bude 30. března - to to letí.
24.3. Zkontroluj si:
55/4 Za nákup zaplatí 52 Kč, čili padesátikoruna jí nestačí.
55/7 dosadili jste do vzorce o= a+b+c Obvod trojúhelníka je 13.8 cm.
55/ 8 60+(60+16)+ 8 = 144 Kč Teta zaplatila 144 Kč.
Úspěšné řešitele chválím.
Dnes pokračujeme na této stránce
55/9 - výpočet a odpověď do sešitu (K)
55/10 - stačí přes fólii nebo ústně
55/11 - výpočet a odpověď do sešitu (řešte jako řetězec) (K)
55/12 - vypočítejte do sešitu (K)
57/7 - výpočet a odpověď do sešitu (K)
(K) za příkladem znamená, že vám zítra pošlu kontrolu.
Myslím, že dnes to zvládnete za chvilku.
3. týden
23.3.
Zdravím všechny milovníky i nemilovníky matematiky!
Dnes si zopakujeme počítání s desetinnými čísly z učebnice, už by nám to mělo jít snadno:
- str. 55/ 1, 2, 3 - nechávám na vás způsob vypracování (sešit, fólie, ústně)
- str. 55/ 4 - výpočet a odpověď do sešitu
- str.55/ 5,6 - nechávám na vás způsob vypracování (sešit, fólie, ústně)
- str. 55/ 7, 8 - výpočet a odpověď do sešitu
- na procvičení písemného dělení si dáme dva příklady (+ ZK):
23 412 : 72 = 29 310 : 69 =
Tak se držte a ať vám to jde od ruky.
20.3.
Tak jdeme na to:
uč. str. 53/ 9 - F
53/ 10,11 - sešit (jen př. a odpověď)
53/ 12 - F (nezapomeň na kontrolu)
53/13, 14 - sešit (jen př. a odpověď)
53/15 - sešit - složenou závorku pište hezky { }
53/ 17,18 - F (lze jen ústně s dospělým)
57/ 5,6 - sešit (jen př. a odpověď)
a trocha geometrie, abyste nezapomněli rýsovat (vypracujte na papír bez linek)
http://ucebnice.online/ - najděte si Matýskovu geometrii
https://www.mediacreator.cz/mc/index.php - snad vám to bude fungovat
str. 26/ 3 a, b, c - řiďte se zadáním (nezapomeňte na náčrt)
- kdo si chce připomenout postup rýsování - nahlédne na str. 24
- u úkolu c musíte nejprve vypočítat délku jedné strany (vycházíte ze vzorce o = 4 x a )
Ať se vám daří, určitě to zvládnete. Mějte se hezky.
19.3.
Dnes začneme opakováním pamětného sčítání a odčítání desetinných čísel:
uč. 52/ 4 příklady napište do šešitu (slovní úlohy k příkladům psát nemusíte)
Uč. 52/ 5, 6 - stačí udělat přes F
uč. 52/ 7, 8 - vypočítej do sešitu
skoč na str. 57/ 3, 4 - nechávám na vás - F nebo sešit
Nezapomeňte dát zkontrolovat.
A ještě si dnešní práci zpestříme Matýskovou učebnicí a více procvičíme záporná čísla:
http://ucebnice.online/ str. 37, 38 - vyzkoušejte si, půjde to lehce (sami si kontrolujte)
Chválím všechny za poctivý přístup a čas, který učení věnujete.
Děkuji všem dospělákům za pomoc.
18.3.
Dnes doděláme stanu 51, zkusíme zaokrouhlování desetinných čísel a něco málo spočítáme s velkými čísly.
51/13, 14 - pište do sešitu
51/ 15 - stačí říci ústně někomu dospělému
51/ 16 - zamysli se nad tím, kolik čtvrtletí má rok, vypočítej do sešitu
51/ 17 - vychází se z toho, že rok má ... měsíců a oni budou splácet 5 let
- vypočítej do sešitu
str. 52 - nejdříve pečlivě pročti horní rámeček
- při zaokrouhlování na jednotky se díváš na číslo, které je na místě desetin a podle něj určíš zaokrouhlení jednotky dolů nebo nahoru
9.4 = 9 3.7 = 4
- při zaokrouhlování na desetiny se díváš na číslo, které je na místě setin a podle něj určíš zaokrouhlení desetiny dolů nebo nahoru
5. 67 = 5,70 5.63 = 5,60
52/ 1 - můžeš přes fólii, ale nezapomeň někomu předložit ke kontrole
52/2, 3 - počítej do sešitu
skoč na str. 57/2 - vypočítej do sešitu alespoň dva příklady, borci zvlánou všechny tři
Nemrač se - s úsměvem jde všechno líp.
17.3.
Doufám, že jste se se všemi příklady "poprali" a můžeme se posunout o kousek dál.
50/ 5 - nejdříve si pozorně pročti růžový rámeček nad cvičením
- stačí počítat přes fólii, ale je potřebná následující kontrola
51/ 6 - nejdříve si opět pozorně pročti růžový rámeček nad cvičením
- je velmi důležité psát čísla pečlivě pod sebe
51/7 - stačí si o tom popovídat s dospělým (není nutné psát)
51/ 8, 9, 10, 11 - pište jen příklad a odpověď
Na závěr ještě dva příklady na písemné dělení + ZK:
17600: 64 = 133 854 : 42 =
Vše si nechte překontrolovat dospělým.
Vydržte, přestávky si dělejte tak, jak potřebujete, nezapomínejte na dostatek tekutin a jezte hodně ovoce.
16.3.
Dnes budeme pokračovat ve sčítání desetinných čísel, vyřešíme si tři rovnice, zkusíme desetinná čísla odčítat a zopakujeme si výpočty a vzorce obvodů a obsahů ( trocha geometrie nikoho nezabije).
uč. 49/7 - jen příklad a odpověď
49/10,11, 14 - řiď se tím, co je psáno v zadání
50/1 - pečlivě nastuduj
50/2,3
Vypočítej obvod a obsah (nejdříve napiš vzorec, pak do něj dosaď a vypočítej, nezapomeň na jednotky u výsledku - řádek s výsledkem podtrhni)
čtverec ABCD: a = 28cm obdélník EFGH: a = 16mm b= 38mm
Výsledky si nechte zkontrolovat dospělým.
Nejsou prázdniny, tak k tomu prosím přistupujte zodpovědně.
Přeji hodně zdaru.
S. Truncová
1. týden
M: - práce na středu, čtvrtek a pátek
- učebnice str. 48/5
str. 49/ 6, 12, 13
Výsledky prosím kontrolujte (klidně pomocí kalkulačky).