Aktuální počasí

Počasí dnes:

31. 10. 2020

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo slabý déšť. Denní teploty 12 až 16°C. Noční teploty 8 až 4°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

SAMOSTATNÁ PRÁCE 15. 6. - 19. 6. 2020 (15. týden)

ŘEŠENÍ (14. týden – 8. 6. – 12. 6.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list - zájmena

 

* V tomto týdnu procvičíme učivo:

  Základní skladební dvojice → podmět několikanásobný

  Shoda přísudku s několikanásobným podmětem

  Věta jednoduchá, souvětí + vzorec souvětí

 

Zde si stáhni: Přehled učiva

 

1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

 

* K 124 (nová 128) / cv. 6 + modré tabulky

                               / cv. 8

      

* K 130 - 131 (135 - 136) / modrá tabulka (-i, -y, -a) + cv. 4

 

* K 136 (138) / cv. 4

   K 137 (139) / cv. 7, 8

 

2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně): 

  → k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky v učebnici = rámečky

      + můj odkaz → Přehled učiva

 

* K 124 (nová 128) / cv. 7 → doplň + vyznač ve větách podmět (Po) → (s)

                               / cv. 8 → vypiš z vět ZSD + rozhodni druh Po

                                               Př.: Loď opouští. (podmět vyjádřený – holý)

                                                     Petr a Pavel spravují. (podmět – několikanás.)

                                      

* K 131 (135) / cv. A., B., C. → přečti si ukázky podmětu několikanásobného

      132 (136) / cv. 3 a) opiš a doplň koncovky sloves + vyznač ve větách ZSD → (s)

                        / cv. 6 → doplň (i/y) →(f)

 

* 136 (138) / cv. 4 → u každé věty rozhodni, zda je jednoduchá (VJ) nebo

                                       se jedná o souvětí (S) + napiš vzorec souvětí → (s)

                                       Př.: S   V1, že V2.

                                              VJ

 

137 (139) / cv. 8 → doplň chybějící čárky, spojky nebo spojovací výrazy → (f)

 

3) Pracovní listy:

Pracovní list - doplňovačka a)

Pracovní list - práce s textem v učebnici b)

 

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE 8. 6. - 12. 6. 2020 (14. týden)

ŘEŠENÍ (13. týden – 1. 6. – 5. 6.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list - zájmena

Řešení - pracovní list - Bonus

 

* V tomto týdnu dokončíme učivo o zájmenech → skloňování (MY, VY, ON, ONA, ONO)

* Procvičíme učivo:

  Základní skladební dvojicepodmět (vyjádřený, nevyjádřený a všeobecný)

 

Přehled učiva

 

1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

 

Skloňování zájmen (my, vy, on, ona, ono):

   K str. 104 (nová 108) / cv. 11

       str. 105 (109) / cv. 16

      

 * Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný):

   K str. 120 (124) / cv. 5

       str. 121 (125) / cv. 1

       str. 122 (126) / cv. 3 a)

 

Pracovní list: → (zájmena) pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,

                            projdeme si společně

 

Pracovní list - zájmena

 

→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.

 

2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně): 

  → k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky = rámečky + můj odkaz

                                                                                               → Přehled učiva

 

 Skloňování zájmen (my, vy, on, ona, ono):

   K str. 104 (nová 108) / cv. 11 → doplň (i / y) + vyhledej zájmena a urči jejich druh

                                                  → můžeš pracovat přes (f)

                                      

   K str. 105 (109) / cv. 15 → doplň (i / í), pomáhej si ukaz. zájmeny (tu, té) → (s)

                             / cv. 17 → doplň (s) … „kdo píše kratší, zkrátí si“

 

   Opakování - ZÁJMENA

   K str. 107 (111) / cv. 5 → doplň tvary osobních z. → (f)

                             / cv. 7 → a) doplň zájmeno ve správném tvaru → stačí ústně (ú)

                                              b) pokus se vysvětlit význam vět

 

Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný:

  K str. 120 (104) / cv. 5 → vypiš z vět ZSD (základní skladební dvojice):

                                      → podmět + přísudek ("podvlnkovat")

                                      Př.: Hoši pracují.                                                        → (s)

 

  K str. 121 (125) / cv. 1 → vypiš z vět „ZSD“, pozor na podmět nevyjádřený → (s)

                                      Př.: Užovka patří.

                                             Ona dorůstá.

 

  K str. 122 (126) / cv. 7 → ve větách vyhledej „ZSD“ → můžeš pracovat přes (f)

 

Nabízím vám odkazy na procvičování:

* tvary zájmen JÁ

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/zajmena2.htm

 

* zákl. skladební dvojice – ZSD, druhy podmětu, podmět nevyjádřený

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet2.htm

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/nevyjadreny-podmet-test

 

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE 1. 6. - 5. 6. 2020 (13. týden)

ŘEŠENÍ (12. týden – 25. 5. – 29. 5.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list

 

V tomto týdnu budeme pokračovat ZÁJMENY.

Seznámíme se se zbývajícími druhy → tázacími, vztažnými, neurčitými a zápornými.

Dále se vrátíme k zájmenům osobním, naučíme se a procvičíme si skloňování zájmen JÁ, TY, SE.

Na závěr se naučíme rozlišovat tvar (sebou – s sebou).

 

Přehled učiva na tento týden

 

1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

* Druhy zájmen:

   K str. 98 (nová 102) / cv. 10

       str. 99 (103) /cv. 13

       str. 100 (104) / cv. 15, 17

 

* Skloňování zájmen:

   K str. 101 – 103 (105 – 107)

   → procvičíme: str. 102 (106) / cv. 4

                           str. 103 (107) / cv. 7

 

Pracovní list: → (zájmena) pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,

                            projdeme si společně

 

Pracovní list - zájmena                       

 

→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.

 

2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně): 

* Druhy zájmen:

  → k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky = rámečky + můj odkaz

 

  K str. 99 (103) / cv. 11 → tvoř otázky k odpovědím – tázací z. → piš do sešitu (s)

                                       → Př.: Komu jsi to vyprávěl?

                          / cv. 14 → v souvětích použij vztažná z. → doplňuj přes folii (f)

 

  K str. 100 (104) / cv. 15 → vyber z nabídky vhodná neurčitá z. → (f)

                             / cv. 17 → popři obsah věty, použij záporná z. → stačí ústně (ú)

 

* Skloňování osobních zájmen (JÁ, TY, SE):

→ pomůcka

1. p. já

2. p. bez (), mne … bez Vaška → . .. (2 slabiky)

3. p. ke mně (tobě), mi … k Vaškovi → . . . (3 slabiky)

4. p. vidím (), mne … vidím Vaška → . . .(2)

6. p. o mně (tobě) … o Vaškovi → . . . (3)

7. p. se mnou

 

str. 101 (105) / cv. 1 → tvary zájmen TY, SE → přepiš (s) …. kdo má psát kratší

                                                                                                     cvičení, zkrátí si dle

                                                                                                     uvážení (platí vždy,

                                                                                                     když přepisujete)

str. 102 (106) / cv. 4 → tvary zájmen JÁ → přepiš (s)

                           / cv. 5 → tvary zájmen JÁ + (i/y) → (f)

 

* Rozlišení tvaru sebou – s sebou:

sebou: (Nevrť sebou.)

s sebou: (Vezmi si s sebou pláštěnku.)

 

K str. 103 (107) / cv. 9 → sebou – s sebou → (s)

 

Bonus:

→ Nechám na dobrovolnosti, můžeš si vytisknout pracovní list → procvičování

     přídavných jmen

 

Pracovní list - Bonus

 

Nabízím vám odkazy na procvičování pravopisu:

https://www.skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-tvaroslovny/zajmena/sklonovani-zajmena-ja-mne-me

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-lexikalni/shoda-podmetu-s-prisudkem/shoda-podmetu-s-prisudkem-online-test-1

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/kratke-diktaty-i-y/diktat-i-y-7

_______________________________________________________________________

25. 5. - 29. 5. - 12. týden (Splněno)

kontrola dú z 18. 5. - 22. 5. - klikni, zkontroluj a oprav si chyby

kontrola prac. listu_práce s textem

kontrola_bonusový prac. list

 

1. Společně na Skype procvičíte s p. uč. K. Daleckou (ostatní  žáci vypracují samostatně)

 Vytiskněte si, prosím, pracovní list na pondělí.

Zájmena přivlastňovací- uč. str. 101 (97)/ 3, 5, 6

Přivlastňovací zájmena - přehled

Zájmena ukazovací- uč. str. 102 (98)/ 7, 8

Ukazovací zájmena- přehled 

 

Pracovní list k vytisknutí  Pracovní list

 

2. Domácí samostatná práce:

učebnice - 101/4, 6 (97/4,6)- písemně

učebnice- 102/7, 8 (98/7, 8)- písemně dle zadání v přehledu učiva

přehled učiva na tento týden- klikni

 

_____________________________________________________________________

 

18. 5. - 22. 5. - 11. týden (Splněno)

kontrola dú z 11. 5. - 15. 5. - klikni, zkontroluj a oprav si chyby

kontrola prac. listu- zkontroluj, zapiš si počet chyb

1. Opakování učiva- slovesa + zájmena

- práce s učebnicí + skype výuka

   učivo-opakování + zájmena- klikni na odkaz, práce s učebnicí, prac. listem

2.pracovní list k vytisknutí- práce s textem, PROSÍM VYTISKNOUT NA PONDĚLÍ -         skype, ostatní žáci vypracují samostatně

3. opakování učiva- bonusový prac. list k vytisknutí

nabízím odkazy k procvičování:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4942

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4067

_______________________________________________________________________

11. 5. - 15. 5. - 10. týden (Splněno)

kontrola dú ze 4. 5. - 8. 5. - klikni, zkontroluj a oprav chyby

kontrola prac. listu- zkontroluj, zapiš si počet chyb

 

1. Opakování- slovesný způsob

     učivo_slovesný způsob- klikni na odkaz, práce s učebnicí (ústně, písemně)

2. pracovní list k vytisknutí - opakování učiva

Prosím, pokud je to možné , vytisknout prac. list na pondělní skype výuku. 

3. Bonusdobrovolné- klikni a rozlušti obrázkové rébusy

Poznámka: Některá cvičení probereme na skypu, ostatní udělejte samostatně ústně nebo písemně.

nabízím odkazy k procvičování:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4953

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4983

_______________________________________________________________________

 

4. 5. - 8. 5. - 9. týden (Splněno)

kontrola dú z 27. 4. - 1. 5.- klikni, zkontroluj si a oprav případné chyby

kontrola prac. listu z 27. 4. - 1. 5. 

Ve středu, pokud se  podaří spojení přes skype a zbyde čas po našem popovídání, bychom probrali ústně rozk. způsob na str. 96 (92). Měj připravenou i učebnici Čj.

1. Chválím většinu třídy za správně vyplněný test, někteří chybovali méně, někteří více.  2 žáci vůbec test neposlali. Každému jsem odpověděla zprávou nebo emailem a zhodnotila vaši práci. Zde si test ještě jednou zkontroluj.

   kontrola testu

2. Shoda přísudku s podmětem + slovesa- způsob rozk.

  učivo_slovesa - klikni na odkaz, práce s učebnicí

3. opakování učiva- prac. list pracovní list k vytisknutí

4. nabízím odkazy na procvičování

 https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-pridavnych-jmen-2-uroven/7719-   přídavná jména

 https://www.skolasnadhledem.cz/game/501 shoda přísudku s podmětem

 https://www.skolasnadhledem.cz/game/4960

 http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/shoda_prisudku_s_podmetem1.htm

 

Nezapomeňte popřát v neděli 10. 5. maminkám, babičkám, prababičkám. Je Den matek! (šikulové třeba vymyslí nějakou pěknou básničku.)

_____________________________________________________________________

 

27. 4. - 1. 5. - 8. týden (Splněno)

kontrola prac. listu z 20. 4. - 24. 4.

kontrola dú z 20. 4. - 24. 4._ 1. část - zkontroluj si a proveď opravy

kontrola dú z 20. 4. - 24. 4._2. část

 

1. Slovesa- čas budoucí

  učivo_čas budoucí- práce s učebnicí (ústně, písemně)

 

2. Slovesa- čas minulý

   učivo_čas minulý - práce s učebnicí (ústně, písemně)

 

3. pracovní list k vytištění- opakování- vyplněný list si ulož do desek

 

4. test k vytištění  nebo přímo k vyplnění test k vyplnění- klikni 

    prosím odeslat vyplněný test do pátku 1. 5. - dodržte termín !!! (emailem,

     na  whatsapp)

 

nabízím odkazy k procvičování

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4965  přídavná jména

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4956

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4068 pravopis předpon -s, -z

 

Připomínám, že se blíží konec měsíce, měli byste mít zapsanou další knížku ve čtenářském deníku. Po návratu do školy si zkontroluji.

 

______________________________________________________________________

20. 4. - 24. 4. - 7. týden (Splněno)

kontrola dú z 13. 4. - 17. 4.- zkontroluj a oprav chyby

kontrola pracovního listu- zkontroluj a u každého cv. si napiš počet chyb

kontrola_pranostiky

 

Slovesa - čas přítomný- rozlož si učivo do celého týdne

opakování_slovesa_1.část

opakování_slovesa_2.část

opakování_slovesa_3. část

pracovní list k vytisknutí-  vytiskni si a doplň

bonus_vylušti ukryté slovo_2- (dobrovolné) vyluštěná slova stačí poslat na whatsapp- získáš "žeton " za aktivitu

____________________________________________________________________

 

13. 4. - 17. 4.- 6. týden (Splněno)

kontrola dú z 6. 4. - 10. 4.- zkontroluj a oprav si chyby

kontrola testu- větný rozbor- kontrola + hodnocení ( někteří z vás test neposlali, již neposílej, dodržujte, prosím, termíny odeslání)

 

Přídavná jména- práce s učebnicí

přídavná jména_1.část

přídavná jména_2.část

přídavná jména + slovesa_3. část

pracovní list- opak. učiva- vytiskni si a doplň (Pl si uschovej)

Bonus pro bystré hlavy 

Bonus- klikni,  pokus se vyluštit ukryté slovo

 

 

______________________________________________________________________

 

6. 4. - 10. 4. - 5. týden (Splněno)

kontrola dú z 30. 3. - 3. 4.

kontrola prac. listu z 30. 3. - 3. 4.

Prosba- Kdo mi ještě nenapsal ( Dopis paní učitelce), ať tak, prosím, učiní. Budu se těšit.

Opakování učiva- přídavná jména + slovesa

opakování učiva 6. 4. - 10. 4. _ 1. část

opakování učiva 6. 4. - 10. 4. _ 2. část

test- vyplň a pošli mailem do 12. 4.  test - větný rozbor

 

_____________________________________________________________________

30. 3. - 3. 4. - 4. týden (Splněno)

kontrola dú z 26. - 27. 3.

Opakování učiva- přídavná jména + ostatní gramatické jevy

opakování učiva + úkoly 30. 3. - 3. 4.

pracovní list - přídavná jména + slovní druhy vytiskni si a během týdne splň

 

 https://www.gramar.in/cs/

 http://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php

 https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-vyjmenovana-slova-mix-1-uroven/84

 https://www.pravopisne.cz/2017/03/urcovani-slovnich-druhu-5-pravoxeso-10/

 

NEZAPOMEŇTE ZAPSAT KNIHU DO ČTENÁŘSKÉHO DENÍKU !!! (nebo na list A4 a potom vložíte)

 

VZKAZ PRO BUDOUCÍ GYMNAZISTY - Pročtěte si stupňování př. jmen str. 80 - 83 ( pokud stránka není v učebnici, napiš mail  a domluvíme se . P.M. 

_______________________________________________________________________

 

23. - 27. 3. -   3. týden (Splněno)

Zdravím Vás a dáme se opět do práce!  Doufám, že jste si zkontrolovali úkoly z minulého týdne( viz. 2. týden)

Tento týden nás čeká nové učivo- Přídavná jména přivlastňovací, čtěte a pracujte pozorně.

 

26. 3. - 27. 3.

kontrola dú z 25. 3. 

http://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php- 5. ročník- přídavná jména, vyzkoušej  4.  cvičení

Pozor na rozlišení podstatného jména a přídavného jména !!!

Podstatná jména X přídavná jména -ovi

SLOHOVÁ VÝCHOVA- Dú. Dopis paní učitelce- Prosím, kdo mně ještě nenapsal, ať tak učiní( klidně i ten, kdo mně psal) na moji mailovou adresu. Jak se máte, co děláte, když se zrovna neučíte,  jak zvládáte učivo,..

Dopis bude obsahovat pozdrav, oslovení, vlastní sdělení (8 a více vět), rozloučení a podpis. Dejte si pozor na pravopisné chyby(i, y) a čárky v souvětích.  Děkuji a těším se.

I když už jste páťáci a jste dost samostatní, děkuji všem rodičům i prarodičům za pomoc a péči, kterou vám věnují. Vrací se s vámi do školních lavic a ne vždy je to jednoduché. Díky. P. M.

 

25. 3.

 kontrola dú z Čj z 24. 3. 

opakování-http://ucebnice.online/   nalistuj Čj 75/ 8- klikni - zvětši , zkus

písemně- učebnice - 78/2- vzor: na pražském mostě, ...79/4( pomoc na str. 72/modrá tabulka),

ústně -učebnice 78/3  79/5  

 Přídavná jména přivlastňovací-    http://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php- 5. ročník- přídavná jména, vyzkoušej  3.  cvičení

 

 

24. 3.

 kontrola dú z Čj- z 23. 3.

 

opakováníhttp://ucebnice.online/  -  nalistuj 74/2 a vyzkoušej

- procvičení pravopisu příd. jmen-

http://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php- 5. ročník- přídavná jména, vyzkoušej  2.  cvičení

 Přídavná jména přivlastňovací (používej přehled mluvnice str. 76, 77 nebo můj přehled v rámečku- bude to zpočátku těžší, ale procvičováním to zvládnete

- učebnice- str. 76/2- písemně-(ty) královy dcery, matčiny knihy, .........(ti)otcovi spolužáci,......

                           77/3  - písemně celé věty ( děti, které píší ve škole kratší cv., mohou psát pouze slovní spojení z obou sloupečků.  Petrovi přátelé, Petrovy přátele, .....)- pomozte si pádem a ukaz. zájmenem VŠE ÚSTNĚ ODŮVODŇUJTE!

např. Petrovi přátelé přišli.  přišli-  kdo, co (1. p.) -ti  Petrovi  přátelé, jako otcovi přátelé  - Petrovi- i

              Potkal jsem Petrovy přátele.  potkal jsem - koho, co                                                                  (4. p.) -  ty                                                                                  Petrovy přátele 

                                                            jako otcovy přátele 

                                                            Petrovy -  y 

(ty) královy dcery  

 

23. 3. 

- opakování http://ucebnice.online/   (  český jazyk- papoušek-  nalistuj                            - str.53/ 6 - slovní druhy 

                          - str. 54/8- lehké 54/9 pro zasmání )  

 

http://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_cj1.php- 5. ročník- přídavná jména, vyzkoušej 1. cvičení

 

- nové učivo- Přídavná jména přivlastňovací - učebnice str. 75 - 76

přídavná jména přivlastňovací  přehled + úkoly

 

 

 

_______________________________________________________________________

 

16. - 20. 3. - 2. týden (Splněno)

opakování - napiš do sešitu-

1.urči(pád, číslo, rod, vzor)- u podst. jm.                      2osobu, číslo, způsob, čas

např. 1.p., č.j., č. mn., r.m., ž., stř., vzor... )                 u sloves ( pozor- čas určuje-

malí chlapci-                                                               me u zp. ozn., u rozk.- a pod-

pod stromem-                                                             miň. NE ( sedni, zpíval bych)

u okna-                                                                       utíkej-

viděl babičku-                                                             viděli jsme-

na policích-                                                                 zpíval bych-

                                                                                   uděláš-

                                                                                   zpívám si-

3. Napiš větu a očísluj slovní druhy

Protože dnes nemůžu do mé milované školy, napíšu si večer všechny domácí úkoly.

 

 Napiš si tento přehled do sešitu

PŘÍDAVNÁ JMÉNA MĚKKÁ                                       POZOR!

vzor JARNÍ- í                                                      7. p.,č. mn.- sovími

rod mužský- (TEN)- soví samec- jarní                                (jarními)

rod ženský- (TA)- soví samice- jarní

rod střední- (TO)- soví mládě- jarní

 

učebnice- ústně- str. 73/1, 6

písemně- 73/2 , 73/3- 3 řádky,  74/4, 74/5

 

http://ucebnice.online/- pěkná cvičení

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4953

 

 Kontrola Dú ( 16. - 20. 3.) - Věřím, že máte hotovo!

Na víkend Vám úkol nedávám, trochu naberte sil, odpočiňte si, protáhněte se, pokud to půjde, pomáhejte rodičům, i oni to nemají lehké,  nezlobte . Můžete si o víkendu číst (knížku do čtenářského deníku) . Když budeš chtět, napiš mi na e-mail   mokrizova.petra@seznam.cz , jak se máš, jak jde studium "na dálku", dotazy od rodičů.... V pondělí se zase ozvu..Myslím na Vás P. M.  

   kontrola dú z Čj- 16. - 20. 3.  

_______________________________________________________________________

11. - 15. 3. - 1.týden (Splněno)

Sloh-Napiš popis pracovního postupu ( přečíst str. 50- 51)- téma 51/7b,c,d

nebo jiný- např. pečení štrůdlu, vaření pokrmu,,, + napsat

Nezapomenout na odstavce- odsazení od kraje papíru- úvod (stačí 2- 3 věty), příprava pomůcek, materiálu, surovin,  vlastní výroba,stavění, oprava,  závěr- tak na jednu stránku A5

Čj- přídavná jména- 71/5 ( tvrdá- , pozor na 1. a 5. p.,  č. mn. - noví žáci - jako mladí žáci                                                   7. pád, č. mn. - novými- mladými   

- písemně- utvoř dvojice slov

72/- pročíst tabulku, 72/6, ústně, cv. 7- 2 řádky písemně, 72/ 8- písemně

 

KONTROLA DÚ Z 11. - 13. 3. 

  ZKONTROLUJ, OPRAV PŘÍPADNÉ CHYBY-  71/ 5- hokejoví hráči, pohádkový princ, za špinavými okny, s ostrými náboji, pod šípkovým keřem, s barevnými pastelkami, před hladovými vlky, po napínavých filmech, o jedlých houbách

72/7- maličcí, divocí, pardubičtí, španělští, italští, brněnští, bystří,

72/8- kamenné, bezzubé, prkenná, bezstarostný, bylinný, jelení, bezzásadový, nevinný, bezztrátový, bezcenný, beraní