Aktuální počasí

Počasí dnes:

30. 10. 2020

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo déšť. Denní teploty 9 až 13°C. Noční teploty 7 až 3°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

 

Milí žáci, vážení rodiče,

školní rok je u konce a my si můžeme konečně oddychnout. Společnými silami jsme zvládli uplynulé náročné období, a to velice dobře.

Děkuji Vám za Vaši podporu a spolupráci, bez Vás by to nešlo.

Přeji všem krásné prázdniny. Užijte si letní sluníčko, koupání, přírodu, výlety a dobrodružství.

Na konci prázdnin si oprašte to, co jste se z angličtiny naučili, aby byl váš vstup do čtvrté třídy hladký.

Mějte se hezky.

S. Truncová

 

 

 

 


15. týden:  15.6. -  19.6.

Hello, pupils.

Tento týden upevníme učivo 19. lekce a zaměříme se na sloveso MÍT – zkusíme ho časovat ve všech osobách.

 

1) Nejprve zkontrolujeme práci z minulého týdne:

- kontrola pracovního sešitu

 

2) Skype výuka je v úterý, začínáme přesně ve 12,00 h.

Toto je náplň hodiny:

  • zopakujeme si slovní zásobu 19. lekce
  • uč. str.50/4 – přečteme si text a zkusíme říkat podobné informace o sobě
  • uč. str. 51/6 – na základě poslechu  zkusíme uhodnout správnou osobu na obrázcích     poslech
  • uč. str. 51/7 – zahrajeme si hru (viz vzor)
  • naučíme se používat sloveso MÍT ve všech osobách, budeme tvořit věty s tímto slovesem

! Připravte si přehled časování slovesa MÍT !  přehled časování

  • PS 51/5 – kresba příšerky – nejprve ji zkusíte vytvořit podle mého návodu, do druhého okénka nakreslíme příšerku podle představ jednoho z vás 

3) Domácí samostatná práce:                                  

  • pracovní sešit str. 51/6, 7
  • uč. str. 51/8 – napište si slovíčka do slovníčku
  • pracovní list –  obludka     pracovní list
  • trénujte časování slovesa HAVE GOT

4) Přidávám odkaz, na kterém můžete ještě procvičovat:

https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/head-parts

Holidays are just around the corner. Have a nice time.

 


14. týden:  8.6. -  12.6. 

Hello, pupils.

Tento týden nás čeká 19. lekce: THIS IS ME!

Naučíme se pojmenovávat jednotlivé části hlavy a seznámíme se s novým slovesem MÍT.

1) Nejprve pečlivě zkontrolujte cvičení v pracovním sešitě:

          kontrola pracovního sešitu str.48

          kontrola pracovního sešitu str.49

2) Skype výuka je v úterý, začínáme přesně ve 12,00 h.

Toto je náplň hodiny:

  • zopakujeme vazbu there is / there are a předložky
  • uč. str. 50/1 – naučíme se správnou výslovnost slovíček

      doma ještě sami potrénujte:    poslech

  • uč. str. 50/2 – naučíme se anglicky vyjádřit rovné = straight, vlnité = wavy a kudrnaté = curly vlasy ( poslechněte si nahrávku:   poslech )
  • uč. str. 50/3 – pohrajeme s popisem jednotlivých částí hlavy
  • uč. str. 50/4 – přečteme si text   poslech
  • uč. str. 51/5 – naučíme se používat sloveso MÍT:

        dlouhý i stažený tvar - (já) mám X (já) nemám

  • procvičíme celou slovní zásobu této lekce:

        https://quizlet.com/154875907/flashcards

  • možná zvládneme i 1. cvičení v PS na str. 50 + řeknu vám, jak klauna vybarvit

3) Domácí samostatná práce:                                  (K- po)

  • pracovní sešit str. 50/2, 3, 4
  • pracovní list na upevnění  učiva – zvládnete hravě   pracovní list

You are wonderful. See you soon.


13. týden:  1.6. -  5.6.  

Hello, pupils.

Tento týden ještě zopakujeme učivo 18. lekce a vrhneme se na komiksový příběh v revision lesson.

1) Kontrola pracovního sešitu:        kontrola pracovního sešitu

                                                           kontrola pracovního sešitu 

(Obrázek mám uložený správně, nevím, proč se zobrazuje otočený.)

                                                          

2) Skype výuka je v úterý, začínáme přesně ve 12,00 h a končíme ve 12,45 h větou:

     I´m hungry :)

Toto je náplň hodiny:

  • procvičíme vazbu there is / there are a zopakujeme také předložky
  • zopakujeme the same X different
  • vytiskněte si pracovní list – společně ho vypracujeme

                                       pracovní list

  • uč. str. 48 – 49: poslech a čtení komiksového příběhu Where´s David´s car?

           poslech CD č. 88    poslech

  • pracovní sešit str. 48/1 – zkusíme, co se v angličtině rýmuje
  • pracovní sešit str. 48/2 A – podle mých pokynů dokreslíte obrázek

3) Domácí samostatná práce:                                  (K- po)

  • PS str. 48/2B– dokreslete a vybarvěte podle pokynů:

There is a picture on the wall. There are  two balls in the wardrobe. There are four bananas on the desk. There is an old school bag next to the desk. There are three crayons on the bed. There is a tennis racket on the floor.

  • PS str. 49/ 4 – poskládejte z přesmyček smysluplná slova
  • PS str. 49/ 5 – sestavte věty

Pozor na správný pořádek slov!

V anglické větě je nejdříve CO? a pak teprve následuje KDE?

Např: There is a train (CO?) under the bed (KDE?).

 

See you on Tuesday.

 


12. týden:  25.5. -  29.5.  

Hello, pupils.

Pozor! Změna doby setkání na Skype: úterý 12,00 - 12,45 h (tato hodina je pro všechny, kteří se učíte z domu - budete v jedné skupině)

Pokud by se vám to krylo s jiným předmětem, uděláme ještě změnu.

 

Tento týden budeme pokračovat v 18. lekci:  THE SAME OR DIFFERENT ?

                                                             – Stejné nebo rozdílné?

V této lekci budeme procvičovat vazbu there is / there are a zopakujeme také předložky.

 1) V úterý při výuce přes Skype uděláme:

  • uč. str. 46/2

            - budeme tvořit věty s vazbou (např. There is a red car under the bed. X There               are two pens on  the chair.)

            -použijeme dvě nová slovíčka THE SAME, DIFFERENT a budeme              porovnávat  obrázek A a B (uč. str.47/3)

  • uč. str. 47/4 – shrnutí učiva této lekce
  • PS str. 46/1 – přečteme si text, abyste mu rozuměli – budete pak mít snadnější domácí přípravu

 

2) Domácí samostatná práce:       (K- po)

uč. str. 47/5 – zapište si slovíčka do slovníčku

PS str. 46/1 – dokreslete a vybarvěte podle pokynů

PS str. 47/2 – odpovězte na otázky podle obrázku na str. 46

PS str. 47/3 – porovnejte a doplňte the same or different

 

3)  Procvičovat můžete i na tomto odkazu:

https://www.umimeanglicky.cz/slovicka-colors-1-uroven?source=explicitMapGlobal

https://quizlet.com/154997708/flashcards

See you on Tuesday.


11. týden:  18.5. -  22.5. 

Hello, pupils.

Tento týden nás čeká 18. lekce:  THE SAME OR DIFFERENT ?

                                                             – Stejné nebo rozdílné?

V této lekci budeme znovu procvičovat předložky a připomeneme si, jak se tvoří množné číslo podstatných jmen.

 1) Nejdříve  zkontrolujeme práci z minulého týdne:

              PS. str.45/4,5  kontrola cvičení

2) Ve středu při výuce  přes Skype (spojení je dobrovolné, kdo nebude přítomen, projde si samostatně) uděláme:

  • uč. str. 46/1

– podíváme se na obrázek a budeme si jmenovat, co všechno vidíme (např. three balls, one computer, …)

-budeme trénovat odpovědi na otázku: WHERE´S THE … ?  

(např. Where´s the yellow ball? …)

-přečteme si věty a vysvětlíme si použití vazby there is / there are

- budeme tvořit věty s vazbou (např. There is a red car under the chair.

  X   There are three cars in the cup board)

- do sešitu si napíšeme několik vět podle obrázku s vazbou There is …

There are …

-vyřešíme si hádanky (viz poslech) True or false?

    POSLECH (uč. 46/1)  poslech

3)  Procvičovat můžete i na tomto odkazu

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/3-trida/toys/hangman/toys.html

https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/furniture-0

4) Na procvičení předložek jsem vám vytvořila malovací pracovní list:

        pracovní list

You are very good at English.  Have a nice week.

 


 

10. týden:  11.5. -  15.5.  

Hello children.

Tento týden procvičíme vše, co máme v 17. lekci:  WHERE´S THE BALL?

1) Samostatně proveďte kontrolu práce z minulého týdne:

      PS. str.44/1,2,3   kontrola pracovního sešitu

2) Výuka proběhne ve středu přes Skype (kdo nebude připojen, projde si samostatně):

uč. str. 44/1 – znovu si přečteme věty a budeme se vzájemně ptát otázkou: WHERE´S THE … ?

uč. str. 45/2 – popíšeme, co vidíme na obrázcích

                        -budeme odpovídat na otázky – viz poslech

                         uč. 45/2     poslech

uč. str. 45/3 – zkusíme tvořit podobné rozhovory o obrázcích z 2. cvičení

uč. str. 45/4 – samostatně si napište přehled do sešitu

uč. str. 45/5 - samostatně si napište slovíčka do slovníčku

3) Pracovní sešit (samostatně)                                                    (K – po)

  • str. 45/4 – kreslící úkol: do druhého rámečku nakreslete skříň a vedle ní tašku, do dalšího rámečku nakreslete stůl a pod něj autíčko a do posledního rámečku krabici, ve které je velký míč, věty pište podobně, jako jsou ve vzoru
  • str. 44/5 –  čtyřsměrka – slova, která najdete, rozdělte do dvou sloupečků: TOYS (= hračky)   X     FURNITURE (= nábytek)

                                                                

4) Procvičovat můžete znovu na tomto odkazu (aktivity – flashcards, learn, match, test...)

https://quizlet.com/154874881/start-with-click-new-1-unit-17-flash-cards/

See you on Wednesday. Have a nice week.

 

 


                                                                                                                    4.5. 2020

Vážení rodiče, milí žáci,

nabízím vám (dětem) pravidelné setkávání na Skype. Příští týden bychom zkusili první zkušební setkání ve středu 13.5.

Jsem zaregistrovaná pod jménem: Silvie Truncová a poznáte mě podle známého obrázku školy. Pokud máte možnost, pomozte prosím dětem s přihlášením. Když se mi děti na Skype ozvou, zařadím si je do skupiny. Děti bych rozdělila do dvou skupin (přibližně po deseti) a ve středu bych během dopoledne postupně obě skupiny vystřídala (první skupina bude začínat v devět hodin a druhá v deset h)Rozdělení do skupin a čas spojení ještě upřesním podle počtu zájemců. Pro komunikaci budou potřebovat sluchátka s mikrofonem. 

Pozměnila bych současný způsob domácí výuky. Úkoly budou i nadále zadávané na stránkách školy, ale část této práce bych s dětmi udělala při setkání na Skype.

Ten, pro koho nebude spojení možné, o žádné učivo nepřijde. Spojení přes Skype bude dobrovolné. 

Děkuji za pomoc s přihlašováním dětí.

S. Truncová

 

9. týden:  4.5. –7.5. 

Hello pupils.

Tento týden nás čeká  17. lekce:  WHERE´S THE BALL? – Kde je míč?

1) Nejdříve ale zkontrolujeme práci z minulého týdne:

   cvič z PS. str.43/3,4     kontrola cvičení

   cvič. z uč. str.43/4        kontrola cvičení

Chválím všechny, kteří trpělivě pracují a krůček po krůčku se mnou postupují dál. Je velmi důležité, abyste si slovíčka říkali nahlas. Využívejte poslechy, abyste si byli jistí jejich správnou výslovností.

 

2) Učebnice str. 44/1 – na obrázcích vidíte hračky – jejich názvy už umíme: doll, train, car, ball  - naučíme se říkat, kde tyto hračky jsou

Dobře poslouchejte, abyste pochytili správnou výslovnost:         poslech

Naučíme se používat 4 nové předložky:

ON – na (na nějaké ploše: on the bed, on the desk, on the book,…)

IN – v, ve (in the bag, in  the garage, in the desk, …)

NEXT TO – vedle (next to the chair, next to the bike, next to the table,…)

UNDER – pod (under the desk, under the box, under the book, …)

Znovu si celé cvičení nahlas přečtěte.

Podívejte se na dolní obrázek s myškou a říkejte, kde myška je.

Zkuste si to ještě několikrát, ale vezměte si nějakou svoji hračku a umísťujte ji na různá místa tak, abyste natrénovali všechny čtyři předložky.

 

3) Na procvičení doporučuji zahrát si na tomto odkazu s flashcards a zaměřit se na správnou výslovnost (ale hezké jsou i další aktivity – learn, match,..)

https://quizlet.com/154874881/start-with-click-new-1-unit-17-flash-cards/

4) Pracovní sešit:                                                      (K – po)

  • str. 44/1,2  – nabídnutá slova napište k obrázkům
  • str. 44/3  –  věty si nejdříve přečtěte a potom obrázky dokreslete

                                                                

Good luck. Have a nice week.

 

 

 


8. týden:    27.4 – 30.4.   

Hello pupils.

Tento týden budeme pokračovat v 16. lekci.

1) Nejdříve zkontrolujeme práci z minulého týdne:

 PS str.42/1,2   kontrola pracovního sešitu

Chválím všechny, kteří si poctivě pouštěli nahrávky a nacvičili správnou výslovnost nových slov v 16. lekci.

2) Učebnice str. 43/3 – v tomto cvičení si přečtěte dvě vzorové věty

- zopakujte si použití zájmen  his (jeho) a her (její)

Do sešitu napište věty podle vzoru v tomto cvičení.              (K - po)

Joe -  a train     His favourite toy is a train.

Mary – a doll    _______________________

Peter – a playstation    ___________________________

Bill – a bike    _________________________________

Sarah – a ball   _________________________________

Paul – a car   __________________________________

Pro kontrolu si můžete pustit nahrávku:

 POSLECH č. 82 (uč. 43/4)    poslech

3) Učebnice str. 43/5 – poslechněte si říkanku, potom čtěte sami

 POSLECH č. 83 (uč. 43/5)   poslech

4) Učebnice str. 43/6 – přehledná tabulka nám ukazuje, kdy se používá určitý a neurčitý členu a, an

Vysvětlím vám to na češtině na předložce s, se:

-říkáme:  maminkou   X    se sestrou (těžko by se nám říkalo s sestrou)

-právě kvůli snadnější výslovnosti se někdy použije a a někdy an

Pravidlo zní:

-když slovo začíná na samohlásku, dáváme anan aeroplane, an old car,                  an orange, …

-když slovo začíná na souhlásku, dáváme aa car, a new car, a toy, …

Pozor – malá vychytávka: použití a, an se řídí tím, co vyslovujeme!

např, a yellow car – y je sice samohláska, ale yellow vyslovujeme: /jelou/ - slyšíme j – a to je souhláska!

5) Učebnice str. 43/7 – napište si nová slovíčka do slovníčku

6) Pracovní sešit:

  • str. 43/3,4  – pozor na správné použití a, an
  • str. 43/5 –  doplňte věty a obrázky vybarvěte podle zadání, do prázdného rámečku si nakresli věc podle sebe      (K – po)
  • str. 43/6 – ověřte si, zda již vše z této lekce umíte                                                                   

7) Přidávám možnost pěkného procvičování – gramatiky, výslovnosti,…

- jsou tam FLASHCARDS:

  • první kliknutí na ikonu – kartička s anglickým slovem – ty si máš říct česky a kliknutím na kartičku si ověříš správnost, potom šipkou dostaneš nové slovo…
  • dvojité kliknutí na ikonu flash cards: je přidaný i poslech výslovnosti
  • vyzkoušejte i další ikony play, learn, test… je to opravdu moc hezky udělané k naší učebnici

https://quizlet.com/154876192/start-with-click-new-1-unit-16-flash-cards/

 

8) A ještě něco na zpestření : píseň o žralokovi, která končí překvapivě hezky

  BABY SHARK   

https://supersimple.com/song/baby-shark/

Have a nice week.

 


7. týden:  20.4 – 24.4.  

Dear pupils!

Tento týden nás čeká 16. lekce: WHAT´S YOUR FAVOURITE TOY?

( = Jaká je tvoje oblíbená hračka?) – téma se vám určitě bude líbit

1) Nejdříve ale zkontrolujeme práci z minulého týdne:

            uč. str.39/4,5     kontrola cvičení

Chválím všechny, kteří se s tím poslechem poprali a zvládli správně odpovědět.

2) Učebnice str. 42/1 – na obrázku vidíte Toma a jeho sourozence se svými hračkami. Dobře poslouchejte, abyste pochytili správnou výslovnost.

Uslyšíte, co děti říkají i jednotlivé názvy hraček:

                                         Poslechové cvičení str.42

Při dalším poslechu zkuste ukazovat jednotlivé hračky na obrázku:

                                        poslech - uč. str. 42/1

Pozor na výslovnost slovíčka FAVOURITE    /feivrit/ = oblíbený

Poslechněte si toto slovíčko ještě v následující nahrávce – uč. str. 42/2

                                         poslech - uč. str. 42/2

Zkuste se takto zeptat na oblíbenou hračku ještě několikrát sami – když budete mít po ruce nějakého parťáka, spolupracujte ve dvojici.

3) Pracovní sešit:

  • str. 42/1 – slova jsou rozdělená na dvě části- tvým úkolem je najít správný konec slova ve druhém sloupci a napsat celé slovo na linku
  • str. 42/2 – prohlédněte si hračky, najděte komu která patří a doplňte bubliny  (všimněte si bubliny ležící dívky – poslouží vám jako vzor)                                                                 (K – po)

4) K procvičení názvů hraček můžete využít ještě  ŠKOLÁKOV

                               https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-3-trida/toys

 

Tento týden je potřeba zvládnout správnou výslovnost nových slovíček a je potřeba si je zapamatovat, abychom mohli příští týden pokračovat.

Tak ať se vám to podaří. Good luck!

Your S. T.

 


6. týden:  14.4 – 17.4.  

Zdravím vás všechny úžasné studentíky i vaše pomocníky.

1)Nejprve zkontrolujeme některá cvičení z pracovního sešitu:

     PS  40/1,3  41/5           kontrola pracovního sešitu

2) Zopakujeme a doplníme to, co bychom měli umět z 15. lekce:

- Where are you from? – Odkud jsi? (Je to důležitá věta, proto si ji zapište do slovníčku)

- připište ještě slovíčka ze str. 39/6

3) V učebnici na str. 39/4 byste teď už měli rozumět tomu, co o sobě jednotlivé děti říkají – poslechněte si nahrávku

                                            poslech - uč. str. 39/4

Doplňte věty o Pavlovi Veselém – napište je do sešitu     (K – po)

This is ……………………………..(name and surname).

He is from ………………………..(country).

His hometown is ………………… .

It´s a   …(big / small)… (town/village).

Do sešitu stejným způsobem představte Pat Smith – pište ve 3. osobě

This is ……………………………..(name and surname).

She is from ………………………..(country).

Her hometown is ………………… .

It´s a   …(big / small)… (town/village).

4) Dokončíme tuto lekci 5. cvičením na str. 39:

- nejdříve si přečtěte tři otázky, na které bude Tom s Luckou odpovídat a potom si pusťte nahrávku

                                     poslech - uč. str. 39/5

- do sešitu si napište otázky a k nim správné odpovědi (celou větou)         (K- po)

Je potřeba mít všechno z této lekce dobře zvládnuté, abychom mohli příští týden na novou lekci.

5) Kdo by ještě chtěl využít školákov a procvičit si tam starší učivo zábanou formou, může si zopakovat členy rodiny (Aj – 4. roč.- My Family)

                          https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/my-family

                        

Tak hurá do toho, půl je hotovo!


5. týden:  6.4 – 10.4.

Už jsem se na vás těšila, milá kuřátka,

v tomto předvelikonočním týdnu se naladíme na Velikonoce.

1) Nejprve pečlivě zkontrolujte práci z minulého týdne:

                        kontrola pracovního sešitu str. 38/3 a 39/5

2) Čeká nás komiksový příběh v učebnici na str. 40 – 41. 

     Tentokrát se Click vydal na výlet do Prahy a setkal se tam se svými českými přáteli.

Poslechněte si nahrávku:   Poslech str. 40 - 41  Have Fun with English 3

Slovíčka pod komiksem vám pomohou dobře pochopit celý příběh.

Do slovníčku si zapište pouze: I don´t know. Nevím.

                                                     See you soon. Brzy na shledanou. 

Správnou výslovnost uslyšíte v příběhu!

3) V pracovním sešitě jsou v opakovací lekci samá lehká cvičení – str.40,41

     Řiďte se zadáním, vypracujte celé.   (K )

4) Velikonoce = EASTER

Ve Velké Británii se slaví Velikonoce jinak než u nás. Děti hledají doma nebo na zahradě obarvená a čokoládová vajíčka, která jim tam podle pověsti schoval „Easter Bunny“ (= velikonoční zajíček)

Kdo má možnost vytisknout si pracovní list, může si vajíčko vybarvit.

            pracovní list     

Další práci vám dám až v úterý – v pondělí je volný den.

Happy EASTER!

 

 


4. týden:      30. 3. – 3.4.

Zdravím vás, milé děti.

1)Podíváme se na pracovní sešit, zda máte správně doplněno:

                                kontrola pracovního sešitu str. 38/1

2) V pracovním sešitě pokračujeme:

- 38/2 – přečti si rozhovor a zkus si ho s někým doma říct

- 38/3 – nejdříve si přečti, co říká Jiří a potom zkus doplnit chybějící slova u Jitky                   a Sue  (K)

- 39/4 – to, co o sobě říkají děti ve 3. cvičení je pro tebe vzorem – zkus podobný                     text  napsat o sobě

- 39/ 5 – nejprve si přečti text – jsou tu dva známí lidé

            - potom rozhodni o větách pod tím: T(správně) , F (špatně)         (K)

- 39/6 – nejprve si svoje znalosti ověř a potom teprve zaškrtni

3) Úkol z učebnice:

-do školního sešitu si přehledně zapište všechna zájmena osobní i přivlastňovací         ze str. 36/3

 (dejte si to třeba do červeného rámečku, protože to je opravdu důležité učivo)

Je potřeba si stále opakovat, abyste nic nezapomněli, proto doporučuji ŠKOLÁKOV

       AJ - 4. roč. - přivlastňovací zájmena:

 https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/privlastnovaci-zajmena/my-your-his-her/exercises.html

4)Posílám ještě poslech z učebnice str. 37/ 4 – a zjistíte, kde kdo skutečně je:

          Where are they?

Znovu si můžete pustit písničku a zazpívat si ji (odkaz viz minule)

Pracujte si na angličtině po chvilkách, ale často, abyste si vše dobře zapamatovali.

Další práci a kontrolu cvičení (K) vám dám zase za týden. Tak se snažte zlatíčka. S.T.

 

 

 

 

 


3. týden

23.3. - 27.3.  Nové uspořádání (nově zadávanou práci najdete vždy zde nahoře)

- přidávám vám poslech písničky - najdete ji v učebnici na str. 38/1

- můžete se písničku naučit, s nahrávkou to určitě zvládnete

poslech - učebnice str. 38/1 píseň

Abyste měli dost času na zvládnutí celé práce, prodloužím vám čas až do pondělí.

 23.3.

Zdravím vás, milí třeťáci!

1) Nejdříve pečlivě zkontrolujeme cvičení z pracovního sešitu:

     kontrola cvičení

Chválím všechny šikulky.

2)Dnes vám zadám trochu opakování číslovek zábavnou formou.

Ve školákově je pod angličtinou pro 3. ročník oddíl s NUMBERS - to se vám bude líbit.

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-3-trida/numbers-1

3) A podíváme se i do učebnice na str. 38 - název lekce Where are you from?

přeložíme jako Odkud jsi?

- naučíme se používat slovíčko from - z, ze

Já bych o sobě mohla říci: I´m from Chrudim. - Já jsem z Chrudimě.

Zkus si také odpovědět na otázku: Where are you from?

- přečti si, co o sobě říkají dva lidé: 38/2 - pokus  tomu porozumět

- podívej se i na 38/3 - obě otázky a odpovědi je důležité umět

- v pracovním sešitě 38/ 1 - doplň rozhovor (řešení si ukážeme příště) 

Práci si můžeš rozložit do více dnů, není nutné udělat vše najednou. 

Ve čtvrtek budeme pokračovat. Tak ať vám to pěkně jde.

Your english teacher Silva Truncová


2. týden

20.3. 

Dnes se podíváme, jak jste vše zvládli:

- umíte říci anglicky:  město, země, vesnice, Česká republika, náš , jejich, můj, tvůj, jeho, její

- kdo si není jistý výslovností, můžete si slovíčko napsat do překladače (např. GOOGLE) a výslovnost tam uslyšíte

Zkontroluj si cvičení v pracovním sešitě:  kontrola pracovního sešitu

Dnes v pracovním sešitě budeme pokračovat:

str.37/4 - ke spojení použij třeba barevné pastelky

str.37/5 - kdyby nepřicházely nápady, zalistuj sešitem, určitě něco najdeš

Ještě trénujte slovíčka 14. lekce, abychom mohli v pondělí pokračovat.

Přeji vám hezký víkend a buďte hodní, čertíci.


 

17.3.

Zdravím vás i dnes a chválím každého, kdo alespoň trochu zapracoval na své angličtině.

Nejprve zkontrolujte pracovní list:

kontrola práce

Věřím, že všichni zvládli na jedničku.

Dnes se zkusíme podívat do učebnice na str. 36 - jsou tady 4 nová slovíčka.

S výslovností ti musí pomoci někdo z dospělých, nebo si tato slovíčka najdi vzadu v učebnici na str. 74 - 79 ve slovníčku - v hranaté závorce je napsaná správná výslovnost.

Správnou výslovnost těchto slov si několikrát řekni nahlas.

Pročti si - 36/ 2

Zopakuj si zájmena osobní a přivlastňovací - 36/3

Říkej věty - 37/4 - pod obrázky je jedna věta ukázaná jako příklad

                           - do sešitu napiš čtyři věty (kdo, kde je)

Zapiš si nová slovíčka - 37/5

Pracovní sešit zvládnete lehce:

str. 36/ 1 - k jednomu obrázku mohou být i dvě slova (malá vesnice)

str. 36/ 2 - doplňte správné přivlastňovací zájmeno (my, your, his, her, our, their)

               Pozor na zájmeno their - jejich !(dva lidé - je to jejich)

str. 36/ 3 - rozhovor mezi dvěma muži o jejich domech, zahradách a garážích...

Na tuto práci si necháme čas až do pátka. Správné řešení si tedy ukážeme až v pátek.

Nemusíte  toto vše udělat najednou, rozložte si práci a opakujte si to, abyste si vše dobře zapamatovali.

Děkuji za pomoc všem těm, kteří nad vámi dětmi dohlíží a pomáhají.

Držte se. S. Truncová

 


 

16.3.

Dnes si procvičíme správné použití zájmen his , her.

Pracovní list si můžete vytisknout, nebo pište věty do sešitu.

procvičení přivlastňovacích zájmen his, her

Procvičování zdarma najdete od nakl. FRAUS, je to pěkné a hravé:

https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/804-anglicky-jazyk/2510-3-rocnik/805-slovni-zasoba?scroll=800

 


1. týden

Milí školáci,

připomínám, že jsme dokončili 13. lekci a je potřeba dobře umět slovní zásobu této lekce.

Znovu si přečtěte text na str. 34 a zkuste říci něco podobného o vašem bytě, či domě.

Ten, kdo ještě nenapsal slovíčka této lekce do slovníčku - napraví.

V pondělí vám zadám další opakování, abychom nezapomněli to, co již umíme.