Aktuální počasí

Počasí dnes:

14. 6. 2021

skoroj

Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno. Denní teploty 21 až 25°C. Noční teploty 10 až 6°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Distanční výuka žáků 2. stupně - zákonní zástupci - anketa

Souhrnné výsledky ve formátu pdf - odkaz zde (4.16 MB)

Vážení rodiče,

děkuji za vyplnění ankety týkající se distanční výuky vašich dětí. Výsledek ankety najdete na webových stránkách školy. Ráda bych se alespoň okrajově vyjádřila k některým připomínkám.

Existuje bezpočet nástrojů, pomocí kterých můžeme vyučovat on-line. Na naší škole jsme zvolili MS Teams. Důvodů k této volbě bylo více. První výhodou je, že tato platforma je školám poskytována zdarma. Druhou velkou výhodu MS Teams spatřuji v tom, že kromě videokonferencí můžeme v rámci systému také sdílet materiály nebo testy, které nám žáci přímo v systému vyplní. V rámci hovoru můžeme virtuálně promítat prezentaci nebo pro vysvětlení látky použít virtuální tabuli.  Hodiny musí být naplánované v kalendáři vyučujícím a k této hodině se žáci připojují. Plánování hodin do kalendáře by v dané době mělo fungovat již ve všech předmětech a je pro vyučující povinné. Pro žáky je pak povinné se připojovat do těchto hodin včas. Organizátoři schůzek (vyučující) dostali návod na zabezpečení schůzky, aby žáci nemohli se vzájemně tlumit nebo vypínat. Vyučující budou tyto schůzky dle návodu zabezpečovat. Může se stát, že po aktualizaci systému, toto nastavení v danou chvíli nejde, proto prosíme o shovívavost. Ve většině případů by toto mělo fungovat. Sekání, nemožnost se připojit, vypadávání signálu bohužel nevyřešíme. Vše záleží na technickém vybavení účastníků a možnosti připojení k internetu. Také je pravdou, že tuto platformu používá velké množství škol a systém může být někdy přetížen. I přes to se domnívám, že MS Teams pracuje v rámci možností dobře.

MS Teams umožňuje zvednutí ruky. Každý vyučující si zodpovídá za organizaci výuky. Je pravda, že každý žák by se měl dostat ke slovu. Objevily se výtky, že někteří učitelé vyvolávají ty samé žáky, že pokud nejde mikrofon, tak dítě slyší od vyučujících, že nepracuje. Toto je sporné. Ze svých hodin vím, že se může stát, že mikrofon nefunguje. Většinou mi žáci napíší do chatu, popřípadě vzkážou po spolužácích. S tím nemám problém a vím, že se může stát. Na druhou stranu je také pravda, že někteří žáci se pouze přihlásí na hodinu a tím pro ně veškeré aktivity končí. Svoji pasivitu pak svádějí na nefunkčnost systému.

Objevily se připomínky k zadávání úkolů, k chaosu v souborech u některých vyučujících. Od 1. 3. tedy bude každý úkol zadán v zadání, kde bude vyznačen nejpozdější termín odeslání. Výukové materiály budou organizovány v souborech tak, aby se žáci lépe orientovali. U většiny vyučujících tato organizace materiálů již funguje.

Sporné je používání webkamery. Někteří z vás si stěžují, že nemají možnost kamery, druzí zas by kameru vyžadovali. Osobně jsem pro používání webkamery při výkladu, testech. Používání webkamer tedy ponechám na vyučujících s doporučením kamery používat.

Udržení pozornosti, nepřímý kontakt, pasivitu žáků úplně neovlivníme. Není to pouze na nás. Je to i na žácích.

I přes určité problémy jako vedení školy jsme spokojeni s touto komunikační platformou.

Na naší škole jsme zvolili doporučovanou kombinaci synchronní a asynchronní výuky. Dle doporučení MŠMT není vhodné online realizovat kompletní rozvrh hodin, jak je nastaven pro prezenční výuku. On-line hodiny jsou realizovány dle předem stanoveného pevného rozvrhu. Výhodou je, že má vyučující i vedení přehled o průběhu vzdělávání, které je jednotné, časově vymezené a je podporováno přímou interakcí učitele a žáků. Asynchronní výuka má pak žákům umožnit pracovat v jimi zvoleném čase vlastním tempem na zadaných úkolech. Zde je již potřeba organizovat si svůj volný čas.

Je nám jasné, že tento způsob výuky klade nároky na vás na technické vybavení, na kvalitu internetového připojení a v neposlední řadě na časovou flexibilitu žáků a jejich rodin (např. sdílení počítače ve stanovenou dobu). Při této výuce je náročnější individualizace vzdělávání a přizpůsobování obsahu, způsobu i tempa konkrétním žákům. On-line výuka bohužel už probíhá dlouho a u některých žáků klesá schopnost udržení pozornosti.

Opět se zde objevují dva názory. Málo či hodně hodin a úkolů? Toto se opravdu nedá jednoznačně určit a vždy bude někdo spokojen a jiný nespokojen. Dle ankety pro většinu zákonných zástupců je množství učiva přiměřené. Já osobně dávám možnost jedné dobrovolné hodiny navíc a vím, že to dělají i jiní vyučující. Komu přijde i to málo, lze přidat dobrovolné úkoly. Doporučuji vyučujícím zamyslet se nad množstvím úkolů, na čase zadávání a na způsobu vypracování.

V anketě se objevila otázka ohledně předávání informací zákonným zástupcům. Zde mi osobně přijde trochu líto, když někdo kritizuje, že nemá informace, proč se informace nezasílají na e-mail. Věřte, že pravidelně sleduji jednání vlády, mám připravené různé varianty nástupu žáků do školy a v okamžiku zveřejnění okamžitě posílám všem rodičům do Bakalářů a vyvěšuji na webové stránky. Informace také vkládám žákům do třídních týmů. Stejným způsobem postupuje i kolegyně na 1. stupni. Na dotazy k vedení školy, se snažíme co nejrychleji reagovat. Další komunikace je už mezi vámi, třídními učiteli a jednotlivými vyučujícími. Ke komunikaci s nimi můžete využít e-mail, který najdete v kontaktech na webových stránkách.

Vážíme si všech vašich názorů. Výhrady k jednotlivým předmětům respektive vyučujícím jsme předali k zamyšlení. Nezapomněli jsme ani na pochvaly, které udělaly radost. Osobně vím, že člověk si po přečtení kladných hodnocení jeho výuky, řekne, že to má smysl. Víme, že žákům chybí kolektiv, přímý kontakt s vyučujícím, ale prosím vydržme a doufejme, že se brzo ve škole společně sejdeme. Za vedení školy děkuji vám všem za spolupráci při vzdělávání našich žáků v této nelehké době. Všem vám přeji hlavně zdraví.

Mgr. Veronika Pluhařová, zástupkyně ředitele školy