Aktuální počasí

Počasí dnes:

14. 7. 2020

obl

Bude polojasno až oblačno. Denní teploty 21 až 25°C. Noční teploty 13 až 9°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Ahoj sedmáci. Jsme v cílové rovince! Naše dálková výuka končí. Posílám vám poslední úkoly. Chválím všechny, kteří posílali úkoly, snažili se celou dobu pracovat, ikdyž to bylo na dálku náročné. Moc bych chtěla poděkovat vašim rodičům, kteří vám pomáhali a podporovali vás! Užijte si prázdniny a budu se na vás těšit v září. BJ

Výsledky úkolů z týdne 8.6.-12.6.

1. úkol_řešení2. úkol_řešení

Posílám úkoly na poslední týden 15.6.-19.6.

1.úkol_výpočty_hranol.docx

1.úkol_výpočty_hranol.pdf

2.úkol - on-line opakování zlomků

https://testi.cz/testy/matematika/zlomky/

3. úkol - on-line opakování převodů jednotek

https://testi.cz/testy/matematika/prevody-jednotek-lehke/

4.úkol_sudoku.docx

4.úkol_sudoku.pdf

5. úkol - jednoduché slovní úlohy on-line

https://testi.cz/testy/matematika/m-slovni-ulohy/

Ať se vám daří počítání.

_______________________________________________________________________

Ahoj sedmáci. Už se blížíme do finále. Čekají nás poslední dva týdny dálkové výuky. Moc chválím ty, kteří poslali úkoly. Jste šikovní.

Posílám řešení (z týdne 1.6-5.6.).

Hranol_řešení

Práce na týden 8.6.-12.6.

1.úkol_S,V hranolu.docx

1.úkol_S,V hranolu.pdf

2.úkol_SP_hranol.docx

2.úkol_SP_hranol.pdf

3.úkol_opakování celých čísel on-line

https://kahoot.it/challenge/09163343?challenge-id=1185a718-46b2-4e4c-b300-e3f0174f5e12_1589748991644

4. úkol_opakování souřadnic bodů on-line

http://https://www.umimematiku.cz/priserky-prehled

Výsledky samostatné práce posílejte do pátku 12.6. 

______________________________________________________________________

Ahoj sedmáci, hlásím se vám s dálkovou výukou. Chválím vás, jak jste se pěkně popasovali s počítáním v minulém týdnu. Posílám řešení. (z týdne 25.5.-29.5.)

2.úkol_SP_obsah lichoběžníku_řešení.docx

2.úkol_SP_obsah lichoběžníku_řešení.pdf

3.úkol_o,S rovnoběžníků_řešení.docx

3.úkol_o,S rovnoběžníků_řešení.pdf

Posílám práci na týden 1.6.-5.6.

Čeká nás poslední nové učivo - HRANOLY

1. úkol - opakování krychle a kvádru

1.úkol_krychle, kvádr.docx

1.úkol_krychle, kvádr.pdf

V odkazu níže se můžete podívat, jak hranoly vysvětluje jiná paní učitelka svojí třídě na dálku.

https://www.youtube.com/watch?v=tj5jpX-5QuA

2. úkol - vysvětlení povrchu a objemu hranolu a řešené příklady. Vše si pečlivě projděte.

2.úkol_povrch,objem hranolu.docx

2.úkol_povrch,objem hranolu.pdf

3. úkol - zápis nové látky (můžete vytisknout a vložit do sešitu)

3.úkol_hranol_zápis.docx

3.úkol_hranol_zápis.pdf

4. úkol - ukázka výpočtu 

https://www.youtube.com/watch?v=vPBK5XoNcCQ

5. úkol - samostatné počítání

5.úkol_SP_hranol.docx

5.úkol_SP_hranol.pdf

Výsledky počítání posílejte do pátku 5.6. Mějte pěkný týden a hezké pondělí - MDD!

_____________________________________________________________________

Ahoj sedmáci, opět vás zdravím na dálku. Tentokrát mi úkoly poslalo 12 z vás. Kvíz z osové souměrnosti vyplnilo 19. Výsledky byly dobré. Snažíte se a za to vás chválím. Máme před sebou poslední 4 týdny dálkové výuky. Čeká nás ještě nové učivo. Dnes obsah lichoběžníku a od příště budeme procvičovat povrch a objem hranolů. Těšte se.

Nejprve vkládám výsledky úkolů z týdne 18.5.-22.5.

3.úkol_obvod,obsah trojúhelníku,rovnoběžníku.docx

3.úkol_obvod,obsah trojúhelníku,rovnoběžníku.pdf

Rovnoběžníky

A nyní práce na týden 25.5.-29.5.

1. úkol se týká nového učiva - obsah lichoběžníku. Zapište do sešitu nebo vytiskněte a nalepte. Naučte se nové vzorce. Projděte si řešené příklady.

1.úkol_obsah lichoběžníku.docx

1.úkol_obsah lichoběžníku.pdf

2. úkol se týká samostatné práce na výpočty v lichoběžníku.

2.úkol_SP_obsah lichoběžníku.docx

2.úkol_SP_obsah lichoběžníku.pdf

3. úkol je opět samostatná práce. Počítání obvodů a obsahů rovinných útvarů. Daný útvar si načrtněte, vyznačte si strany a výšky, pozor na jednotky.

3.úkol_o,S_rovinných útvarů.docx

3.úkol_o,S_rovinných útvarů.pdf

4. úkol - On-line cvičení - po rozkliknutí odkazu si vyberte v kapitole Geometrie přednostně těchto 8 podkapitol:

Trojúhelník - úhly (Součet úhlů v trojúhelníku je 180°.)

Trojúhelník - obsah

Čtyřúhelníky - kosočtverec - obvod (B) (výpočet délky strany)

Čtyřúhelníky - kosodélník - obvod (A)

Čtyřúhelníky - rovnoběžník - obsah

Čtyřúhelníky - lichoběžník - obsah

Čtyřúhelníky - lichoběžník - obvod

Čtyřúhelníky - druhy 02

Všechny potřebné vzorce byste měli znát. Některá cvičení jsou velmi jednoduchá, k některým budete potřebovat tužku a papír. Po vyplnění kliknete na "zkontrolovat" a ihned se dozvíte, jak jste byli úspěšní. ůžete řešit průběžně celý týden. Řešit samozřejmě můžete i další on-line cvičení.

http://onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&search_mode=search&class=7&subject=Matematika&search1=geometrie#selid

5. úkol už je "oddychovka" - on-line celá čísla.

https://testi.cz/testy/matematika/cela-cisla/

Práce je tento týden dost. Ale vydržte, počítejte si a posílejte výsledky do pátku 29.5. Přeji vám hodně zdaru při počítání. Mějte se fajn. BJ

_______________________________________________________________________

Ahoj sedmáci, zdravím vás zase na dálku. Chválím 17 žáků, kteří mi tento týden poslali úkoly. Jste šikovní, že chápete novou látku takhle na dálku. Vím, že je to pro vás hodně těžké a jsem moc ráda za každý úkol, ikdyž je v něm nějaká chyba. Mám radost i z vašeho zapojení se do kvízu Kahoot. Ani jsem netušila, že máte nové spolužáky: Tomajz je hajzl, Laďa hotžur a davikolomos. Už se těším, až je poznám. Hlavně první dva. Podle výsledku kvízu jsou chytří. Vkládám správné řešení úkolů z týdne 11.-15.5.

3.úkol_PL_rovnoběžník_řešení.doc

3.úkol_PL_rovnoběžník_řešení.pdf

4.úkol_PL_lichoběžník_řešení.doc

4.úkol_PL_lichoběžník_řešení.pdf

A teď práce na týden 18.5.-22.5.

1. úkol: V odkazech níže je vysvětlení, jak se počítá obsah rovnoběžníku a trojúhelníku. Vše si poctivě projděte a zkuste pochopit. Můžete si při tom dělat náčrtky na papír.

https://cs.khanacademy.org/math/basic-geo/basic-geo-area-and-perimeter/parallelogram-area/v/intuition-for-area-of-a-parallelogram

https://cs.khanacademy.org/math/basic-geo/basic-geo-area-and-perimeter/area-triangle/v/intuition-for-area-of-a-triangle

Posílám zápis této látky.

2.úkol_zápis obsah rovnoběžníku,trojúhelníku.docx

2.úkol_zápis obsah rovnoběžníku,trojúhelníku.pdf

Zde opět vkládám odkaz na video s řešenými příklady na obsah rovnoběžníku a trojúhelníku. Projděte si pozorně. 

https://cs.khanacademy.org/math/basic-geo/basic-geo-area-and-perimeter/area-triangle/v/example-finding-area-of-triangle

https://cs.khanacademy.org/math/basic-geo/basic-geo-area-and-perimeter/parallelogram-area/v/finding-height-of-a-parallelogram

Nyní si sami vyzkoušejte počítání.

3.úkol_SP_obvod,obsah rovnoběžníku,trojúhelníku.docx

3.úkol_SP_obvod,obsah rovnoběžníku,trojúhelníku.pdf

Další úkol se týká opakování čtyřúhelníků.

4.úkol_SP_čtyřúhelníky.docx

4.úkol_SP_čtyřúhelníky.pdf

Poslední úkol je opět test na Kahoot. Tentokrát se týká souměrností. Používejte křestní jméno a první písmeno z příjmení. 

https://kahoot.it/challenge/08090529?challenge-id=1185a718-46b2-4e4c-b300-e3f0174f5e12_1588496511351

Budu se těšit na vaše odpovědi. Výsledky posílejte do pátku 22.5. Mějte se fajn. BJ

 

 

_____________________________________________________________________

Ahoj sedmáci, už se zase hlásím s výukou na dálku. Děkuji těm, kteří mi poslali úkoly. Jste šikovní a vypadá to, že zatím chápete učivo i takhle na dálku. 

Nejprve vkládám správné řešení úkolu z týdne 4.-7.5.

PL_čtyřúhelník_řešení.doc

PL_čtyřúhelník_řešení.pdf

A nyní práce na týden 11.5.-15.5.

V 1. úkolu si pozorně projděte 2 prezentace na čtyřúhelník, který se jmenuje lichoběžník. Snažte se opět co nejvíce věcí zapamatovat.

1.úkol_lichoběžník.pptx               1.úkol_lichoběžník.pdf

1.úkol_lichoběžník2.pptx              1.úkol_lichoběžník2.pdf

Posílám zápis, který si zapište do sešitu nebo můžete vytisknout a nalepit.

2.úkol_zápis_lichoběžník.docx

2.úkol_zápis_lichoběžník.pdf

Nyní zkuste vyplnit křížovku a tabulku v pracovním listě.

3.úkol_PL_rovnoběžník.doc

3.úkol_PL_rovnoběžník.pdf

A podle prezentace a zápisu zkuste vyplnit PL na lichoběžník.

4.úkol_PL_lichoběžník.doc

4.úkol_PL_lichoběžník.pdf

A teď kvíz online. Vyplňte svoje jméno a první písmeno z příjmení. Odpovězte na otázky (hned uvidíte, jestli jste odpovídali správně). Mně se zobrazí odpovědi (jak správné, tak chybné) od všech, kteří budou vyplňovat. Vkládám odkaz na webové stránky kvízu.

https://kahoot.it/challenge/05253659?challenge-id=1185a718-46b2-4e4c-b300-e3f0174f5e12_1588668149732

Ať se vám všechno daří, budu čekat na řešení pracovních listů do pátku 15.5. a budu se těšit, jak se vám bude dařit kvíz on-line. BJ

_______________________________________________________________________

Sedmáci, zdravím vás opět na dálku, děkuji za úkoly a vkládám řešení z týdne 27.4.-30.4.

1.úkol_opakování celá čísla_řešení.docx

1.úkol_opakování celá čísla_řešení.pdf

2. úkol_čtyřúhelník_řešení.docx

2. úkol_čtyřúhelník_řešení.pdf

Tento týden 4.5.-7.5. nás čeká nová látka týkající se čtyřúhelníků a rovnoběžníků. Projděte si přiložené prezentace a zapište si novou látku do sešitu. Zápisy posílám také. 

1.úkol_druhy rovnoběžníků.pptx

1.úkol_druhy rovnoběžníků.pdf

2.úkol_zápis_druhy rovnoběžníků.docx

2.úkol_zápis_druhy rovnoběžníků.pdf

3.úkol_výšky rovnoběžníku.pptx

3.úkol_výšky rovnoběžníku.pdf

4.úkol_zápis_výšky rovnoběžníku.docx

4.úkol_zápis_výšky rovnoběžníku.pdf

A na závěr zkuste odpovědět na otázky v pracovním listě.

PL_čtyřúhelník.doc

PL_čtyřúhelník.pdf

Přeji vám hodně zdaru při práci a ať jste zdraví. Tentokrát máte jeden úkol, tak pošlete všichni. Mějte se. BJ

_______________________________________________________________________

Sedmáci, zdravím vás opět na dálku a děkuji všem, kteří mi poslali úkoly. Nejprve vkládám řešení úkolů z týdne 20.4.-24.4.

1.úkol_Střed.soum._1_řešení.docx

1.úkol_Střed.soum._1_řešení.pdf

2.úkol_Souměrnosti_řešení.docx

2.úkol_Souměrnosti_řešení.pdf

3. úkol_Střed.soum._2_řešení.docx

3. úkol_Střed.soum._2_řešení.pdf

 

Nyní práce na týden 27.4.-30.4.

1. úkol se týká opakování celých čísel.

1.úkol_opakování celá čísla.docx

1.úkol_opakování celá čísla.pdf

2. úkol se týká látky z minulého týdne - čtyřúhelníku.

2. úkol_čtyřúhelník.docx

2. úkol_čtyřúhelník.pdf

Nyní si prohlédněte pozorně prezentaci na téma ROVNOBĚŽNÍK.

rovnoběžník.pptx

rovnoběžník.pdf

A na závěr posílám zápis do sešitu. Můžete opsat nebo vytisknout a nalepit do sešitu.

zápis_rovnoběžník.docx

zápis_rovnoběžník.pdf

Výsledky úloh posílejte do 1.5. Ať se vám všechno daří a jste zdraví. BJ

_______________________________________________________________________

Sedmáci, zdravím vás opět na dálku a chválím vás za posílání úkolů. Nejprve vkládám řešení úkolů z týdne 14.4.-17.4.:

1. úkol_Středová souměrnost_řešení.docx

1. úkol_Středová souměrnost_řešení.pdf

2. úkol_poměr_řešení.docx

2. úkol_poměr_řešení.pdf

A nyní práce na týden 20.4.-24.4.

Nejprve opakování geometrie - středové a osové souměrnosti. Řešení posílejte do pátku 24.4. Pokud si nemůžete pracovní listy vytisknout, narýsujte si podobný obrázek do sešitu. Při rýsování používejte trojúhelník a tužku č.3.

1. úkol_středová souměrnost_1.doc

1. úkol_středová souměrnost_1.pdf

2. úkol_souměrnosti.doc

2. úkol_souměrnosti.pdf

3. úkol_středová souměrnost_2.doc

3. úkol_středová souměrnost_2.pdf

A nyní vložíme kousek nového učiva z geometrie. Týká se čtyřúhelníků. Prohlédněte si následující prezentaci a zkuste si co nejvíce věcí zapamatovat.

čtyřúhelník.pptx

čtyřúhelník.pdf

A podle prezentace si udělejte zápis do výkladového sešitu. Můžete klidně vytisknout a vložit nebo nalepit.

čtyřúhelník_zápis.docx

čtyřúhelník_zápis.pdf

Přeji vám hodně zdaru. BJ

_______________________________________________________________________

Zdravím vás a chválím ty, kteří poslali výsledky z tohoto týdne. Bohužel vás je pořád málo. Byla bych ráda, kdyby posílala většina. Snažte se.

Řešení úkolů z týdne 6.4.-8.4.

opakování_PÚ,NÚ_výsledky. docx

opakování_PÚ,NÚ_výsledky.pdf

Posílám práci na týden 13.4.-17.4.

1. Nové učivo - shodnost. Podívejte se na prezentaci a potom vypracujte úkoly.

Prezentace shodnost

nové učivo_shodnost.docx

nové učivo_shodnost.pdf

2. Nové učivo - středová souměrnost

Prostudujte přiloženou prezentaci:

 M7 středová souměrnost - prezentace.pptx (442.08 kB)

nové učivo_středová souměrnost.docx.

nové učivo_středová souměrnost.pdf

Z nového učiva (shodnost a středová souměrnost) si udělejte zápis do sešitu.

3. samostatná práce - sestrojte obrazy geometrických útvarů ve středové souměrnosti

1. úkol_PL_stř.souměrnost.docx

1. úkol_PL_stř.souměrnost.pdf

4. Opakování poměru - počítání do sešitu

2.úkol_opakování poměru.docx

2.úkol_opakování poměru.pdf

Ofocené pracovní listy na středovou souměrnost a vypočítané příklady posílejte do pátku 17.4. Mějte se hezky a počítejte si a posílejte. BJ

 

Zdravím vás opět na dálku a chválím 10 dětí, které mi poslaly úkoly z týdne 30.3.-3.4. Všem jsem odpověděla na email. Co myslíte vy ostatní, připojíte se k nim?

Zde vkládám výsledky hádanek a příkladů.

výsledky30.3.-3.4.docx

výsledky30.3.-3.4.pdf

Posílám práci na zkrácený týden 6.4.-8.4.

1. opakování přímé a nepřímé souměrnosti.

opakování_PÚ,NÚ. docx

opakování_PÚ,NÚ.pdf

2. opakování osové souměrnosti

opakování_osová souměrnost. docx

opakování_osová souměrnost.pdf

Můžete se podívat na video, jak sestrojit obraz bodu, úsečky a přímky v osové souměrnosti.

zobrazení bodu: https://www.youtube.com/watch?v=OCNBIZW2rbU

zobrazení úsečky: https://www.youtube.com/watch?v=Ky8kdKwtXpc

zobrazení přímky: https://www.youtube.com/watch?v=z0CUyoU8wu8

3. pracovní list na osovou souměrnost

beruška,tučňák_docx

beruška,tučňák_pdf

Opět platí, abyste úkoly posílali do pátku 10.4. Mějte se fajn, užijte si Velikonoce v rámci možností a posílejte. BJ

 

 

Zdravím vás na dálku a posílám práci na týden 30.3.-3.4.Výsledky samostatné práce můžete poslat na email blankajelinkova@centrum.cz do pátku 3.4. Ať se vám daří.BJ

1.úkol – vyřeš hádanky

a/ Patří ti to, ale tvoji přátelé to používají víc než ty.

b/ Jedna cihla váží jedno kilo a půl cihly k tomu. Kolik kilo váží dvě cihly?

c/ Dokážete rozdělit dort třemi rovnými řezy na osm stejných částí?

d/ Co je to? V každé minutě je to jednou a v momentě dvakrát.

2.úkol - prostuduj vyřešené příklady.

Vypočítej, kolik je: 7 ‰ z 600 km

  • 1000 ‰ …..600
  • 1 ‰ ………600 : 1000 = 0,6
  • 7 ‰ …….. 0,6 . 7 = 4,2 km

Vyjádři, kolik ‰ je: 20 ml z 80 ml

  • 1000 ‰ …..80
  • 1 ‰ ………80 : 1000 = 0,080
  • 20 : 0,08 = 250 ‰

Kolik metrů je převýšená silnice dlouhá 5 km, jestliže je stoupání na dopravní značce označeno 16 ‰?

  • 5 km = 5000 m
  • 16 ‰ z 5 000 m
  • 1 ‰ ….. 5000 : 1000 =5
  • 16 ‰ ….16 . 5= 80 m

Silnice je převýšená o 80 m.

3. úkol - samostatná práce č.1 - žáci s podpůrným opatřením řeší příklady 1a, 2a a 4.

1. Vypočítej, kolik je:

  • a) 6 ‰ z 800 km =
  • b) 23 ‰ z 4 000 m =

2. Vyjádři, kolik ‰ je:

  • a) 30 ml z 60 ml =
  • b) 4 m z 800 m =

3. Kolik kilometrů ujede řidič do mírného kopce, jestliže převýšení silnice je15 ‰ a to odpovídá 30 m?

4. Při dechové zkoušce zjistil lékař, že řidič má v krvi 3‰ alkoholu. Kolik je to mililitrů, je-li v těle přibližně 5 litrů krve?

4. úkol - samostatná práce č.2 - žáci s podpůrným opatřením řeší příklady 2, 4, 5, 6.

  1. Které číslo musíme zvětšit o 40 %, abychom dostali 280.
  2. Číslo 120 zmenši o 30 %.
  3. Dílna vyrobila 2 106 kusů výrobků místo plánovaných 1 950 kusů. O kolik procent překročila dílna plán?
  4. Ve škole je 495 chlapců. Dívek je 45 %. Kolik žáků je ve škole?
  5. V obchodě utržili během sobotního prodeje 19 170 Kč, což je 30 % utržených peněz za týden. Jaká je týdenní tržba v tomto obchodě?
  6. Zemědělec si pojistil svoji úrodu proti povodni 12,5 ‰. Kolik korun zaplatil za pojištění, byla-li úroda pojištěna na 600 000 Kč?

5. úkol – finanční matematika

Prostuduj řešené příklady a pokus se vypočítat zadané příklady

  1. Paní Spořivá si vypůjčila v bance na jeden rok částku 18 000 Kč. Po roce podle smlouvy zaplatí bance navíc 14,5% z vypůjčené částky. Kolik Kč navíc bance za půjčku zaplatí? Kolik Kč zaplatí bance celkem?

Řešení:

18 000Kč…………………100%

180kč…………………..1%

14,5.180Kč…………….14,5%

2 610Kč…………………..14,5%

Paní Spořivá zaplatí bance navíc 2 610Kč. Celkem bance zaplatí 18 000Kč + 2 610Kč = 20 610Kč.

2.Pan Spořivý si uložil na začátku roku v bance na jeden rok částku 6 400Kč. Banka mu po roce vyplatí vloženou částku (vklad) a navíc ještě 1,4% z vkladu jako odměnu za to, že bance peníze půjčil. Tato odměna (úrok) je však snížena o daň z úroku, která činí 15%. Kolik Kč banka panu Spořivému po roce vyplatí?

Řešení:

6 400Kč...............100%

64Kč.....................1%

64Kč.1,4................1,4%

89,60Kč..................1,4%

89,60Kč...................úrok před zdaněním (základ 100% pro výpočet daně z úroku)

89,60Kč....................100%

0,896Kč....................1%

0,896Kč.15................15%

13,44Kč.....................15%

89,60Kč – 13,40Kč = 76,20Kč………úrok po zdanění

Celková částka…………6 400Kč + 76,20Kč = 6 476Kč

Pan Spořivý obdrží od banky celkem 6 476Kč.

Nyní zkus spočítat samostatně:

  1. AF-banka poskytla panu Votavovi úvěr na jeden rok  ve výši 25 000Kč s úrokovou sazbou 13,8%. Vypočítej úrok z tohoto úvěru. Kolik Kč musí pan Votava bance na konci roku zaplatit?
  2. Pan Mrkvička vložil na termínovaný vklad 20 000Kč. Vklad je splatný za jeden rok a jeho roční úroková sazba je 1,5%. (daň z úroku je 15%). Vypočítej úrok z termínovaného vkladu před zdaněním. Vypočítej celkovou částku, kterou pan Mrkvička po roce dostane.

Hodně zdaru při počítání!

Děkuji všem za zaslané úkoly. Asi jste si nevšimli, že pod prezentací máte zadání úkolu. Pokuste se ho spočítat s příklady, které vám pošlu během víkendu.

3. lekce 24.3.

Nový pojem PROMILE

Prostuduj prezentaci, řešené příklady zkus vypočítat ještě jednou a samostatně. Udělej si zápis do výkladového sešitu.

K stažení zde

Nový pojem FINANČNÍ MATEMATIKA

Prostuduj prezentaci a udělej si zápis do výkladového sešitu.

Procenta v praxi. Úrok. Prostuduj následující prezentaci:

Vypočítej zadaný příklad. Do spořitelny vložíme 16 000 Kč s roční úrokovou mírou 3,5 %. Kolik Kč bude na účtu na konci roku po 15 % zdanění úroků?

Procenta můžete procvičovat na těchto stránkách:https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat2.php

Děkuji všem, kdo mi poslali výsledky slovních úloh, všem jsem odepsala. Výsledky vkládám níže. 

výsledky slovních úloh

 

Zdravím vás při našem dálkovém počítání. Na úvod posílám na opakování několi příkladů a slovních úloh na procenta.

Zadané úkoly vyřeš do pracovního sešitu (nadpis 1. lekce). 12.3.

Vypočítej:

  • 5 % z 600 cm =
  • 10 % z 3 000 g =
  • 30 % z 60 l =
  • 120 % z 240 Kč =
  • 100 % z 900 kg =
  • 300 % z 640 hl =

Urči základ:

  • 10 % je 20 cm;  z = ______
  • 8% je 80 m;  z = ______
  • 4 % je 40 Kč;  z = ______
  • 30 % je 90 l;  z = ______
  • 75 % je 28 kg;  z = ______
  • 1% je 12 g;  z = ______

Urči počet procent:

  • 10 Kč ze 100 Kč je ____ %
  • 15 km z 300 km je ____ %
  • 14 l ze 700 l je ____ %
  • 18 g z 90 g je ____ %
  • 12 ml z 6 ml je ____  % 
  • 25 cm z 200 cm je ____ % 

Urči počet procent:

Pozor: základ a procentová část musí být vyjádřeny ve stejných jednotkách.

  • 1 m z 1 km je ____ %
  • 8 kg z 1,6 t je ____ %
  • 30 l z 60 hl je ____ %
  • 25 cm z 500 mm je ____ %
  • 120 m z 6 km je ____  % 
  • 25 cm z 2 m je ____ %     

Slovní úlohy.

  1. Co je více: 14% z 27 nebo 15% z 28?
  2. Bunda byla zlevněna z ceny 540Kč o 15%. Kolik stojí nyní?                                 Ať se ti daří při počítání. Pokud chceš poslat výsledky nebo poradit při počítání, napiš na e-mail blankajelinkova@centrum.cz

 

Milí sedmáci. Zdravím vás na dálku. Nevím, jak na tom jste s učením, ale ozvala se mi pouze jedna osoba z celé třídy. Na stránkách školy jsou odkazy na stránky s on-line procvičováním, tak můžete zkoušet. Pošlu vám zápis do sešitu. BJ

V příloze posílám výsledky prvního počítání.

výsledky%

Slovní úlohy (2.lekce) 19.3.

  1. Televizor za 11500 Kč byl zlevněn o 10%. Jaká byla jeho nová cena?
  2. Havarijní pojištění pro auto pana Nováka stojí 14050 Kč ročně. Pan Novák díky provozu bez nehody získal již 40% bonus (slevu).  Kolik p. Novák zaplatí?
  3. Šest žáků 7. třídy, což představuje 24% všech žáků třídy, mělo vyznamenání. Kolik je ve třídě žáků?

  4. Kolik korun činil původní plat pracovníka, jestliže po jeho zvýšení o 8% je nyní  14750 Kč?

  5. Petra utratila za nákup dárků 320 Kč, což bylo 14% jejích úspor. Kolik peněz jí zbylo?

  6. V nádrži automobilu je 9,4 l benzinu, což představuje 20% objemu nádrže. Jaký je objem nádrže?

Výsledky posílejte na můj email. Počítejte do školního sešitu. Mějte se. BJ

 

 

 

https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_topic_mat2.php