Aktuální počasí

Počasí dnes:

15. 8. 2020

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 26 až 30°C. Noční teploty 18 až 14°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

15.6.

Dnes opakování sloves s odlučitelnou předponou.

aufmachen - otevřít

zumachen  - zavřít

anzünden - zapálit

Přelož následující text:

Přicházím do třídy. Otevřu dveře a pozdravím. Pak dveře zavřu. Honza již také přichází. Učitel říká: Karle, otevři okno! Pak otevřeme knihy a čteme. Musíme napsat úlohu. Kdo ji napíše správně? Uklízíme si knihy a sešity. Jdeme domů.

Úkol zašli do 18.6.

Š.S.

 

 

5.6.

Hallo!

Posílám řešení zájmen.

Ich gebe dem Vater eine Tasche. Ich gebe ihm  eine Tasche.

Du gibst der Mutter eine Rose. Du gibst     ihr     eine Rose.

Er gibt dem Kind einen Apfel. Er gibt ihm einen Apfel.

Die Tante gibt Anna eine Birne. Sie gibt ihreine Birne.

Hans gibt dem Kaninchen eine Karotte. Er gibt ihmeine Karotte.

Wir geben dem Bruder einen Ball. Wir geben ihm einen Ball.

Ich frage den Jungen. Ich frage ihnen.

Du fragst die Frau. Du fragst ihr.

Du fragst das Mädchen. Du fragst ihm.

der Lehrer fragt Hans und Marie. Er fragt ihnen.

Er fragt auch mir.

Š.S.

   

 

1.6.

Dlouho jsme neopakovali zájmena. Konkrétně 3. pád osobních zájmen.

Pokud nevzpomínáš, použij gramatický přehled v pracovním sešitě  - hnědý třed, str. 1

Doplň text podle vzoru:

Ich gebe dem Vater eine Tasche. Ich gebe ihm  eine Tasche.

Du gibst der Mutter eine Rose. Du gibst       _       eine Rose.

Er gibt dem Kind einen Apfel. Er gibt _  einen Apfel.

Die Tante gibt Anna eine Birne. Sie gibt _eine Birne.

Hans gibt dem Kaninchen eine Karotte. Er gibt _ eine Karotte.

Wir geben dem Bruder einen Ball. Wir geben _ einen Ball.

Ich frage den Jungen. Ich frage ihn.

Du fragst die Frau. Du fragst _

Du fragst das Mädchen. Du fragst _.

der Lehrer fragt Hans und Marie. Er fragt _

Er fragt auch _ (ich).

 

Úkol zašli do 4.6.

Š.S.

 

 

25. 5.

V souboru, který posílám je osmisměrka na procvičení slovíček (i lidské tělo, které jste trénovali minulý týden).

Hledáš 18 slov - zvířata, barvy, čísla, ovoce, zeleninu, části lidského těla.

2060_001.pdf (53.01 kB)

Nezapomeň u podstatných jmen psát na začátku slova velké písmeno, doplň u podstatných jmen člen.

Úkol zašli do 28.5.

18.5.

Minulý týden  mi pouze 1 žák zaslal vypsaná slovíčka z osmisměrky z pracovního sešitu.

Ostatní je jistě máte vypsaná, dopsaný správný člen a naučená.

Dnes posílám procvičování slovní zásoby.

V 1. příloze je lidské těto a vedle vypsaná slovní zásoba. Pro svoje procvičení přiřaď slovíčko k příslušné části těla.

2061_001.pdf (55.11 kB)

Další 4 obrázky /vždy 2 na stránce/ popiš slovíčky, která jsi se naučil.

2062_001.pdf (59.81 kB)

2063_001.pdf (55.92 kB)

Úkol zašli ke kontrole do 21.5.

Š.S.

 

11.5.

Dnes nová slovní zásoba - lidské tělo. Užij učebnici str. 55, str. 57/cvičení 2, pracovní sešit str.65 první 3 části slovní zásoby.

Slovíčka o tvém těle jsou důležitá!!!! 

Slovíčka zkus procvičit v pracovním sešitě str 56/ cvičení 1. Nezapomeň k vyhledaným slovíčkům připsat správný člen!.

Slovíčka se nauč a vyhledej do 15.5.

Š.S.

4.5.

Dnes se budeme opět pohybovat ve městě, v Německu.

Projdeš si poslech, budeš opakovat reálie Německa, tak jak jsem již spolu řešili. Zopakuješ préteritum slovesa sein.

Poslech:

https://learngerman.dw.com/de/ich-war-schon-in-berlin/l-40382809

Nápověda:

Einladung - pozvání

Prost! - nazdraví - při přípitku

Sehenswürdigkcheit - pozoruhodnost

Vzpomeň si-  in Deutschland, in Österreich X in der Schweiz

präteritum " sein"  - ich war, du warst, er war

                              - wir waren, ihr wart, sie waren

K poslechu:

1) řadíš v pořadí, jak jsi slyšel

2) vybíráš města, o kterých hovořili

3) 4) vybíráš města a přiřazuješ památku

5) poslech a opakuješ výslovnost

6) řadíš v pořadí, jak jsi slyšel

7) dopisuješ

8) přečteš si text a vybíráš správné doplnění

9) píšeš W otázku nebo předložku - opakování 8. ročníku

10) vybíráš

11) poslech a opakuješ si, dej pozor na výslovnost

12) píšeš pateritum sein - máš pomůcku v mé nápovědě

13) poslech a opakuješ si, dej pozor na výslovnost

14) poslechneš si a vybíráš otázku, která se hodí k poslechu

15) poslechneš si a p=išeš odpověď

 

Poslech a cvičení si projdi do 7.5.

Š.S.

 

 

 

30.4.

Děkuji za zaslané odpovědi.

Těší mne, že se do práce zapojujete. 

Posílám pro kontrolu spojení s předložkou:

Od stadionu k nádraží    vom Sadion zum Bahnhof

Od mostu k nemocnici    von der Brücke zum Krankenhaus

Od školy k zámku           von der Schule zum Schloss

Od řeky k divadlu            vom Fluss zum Theater

Od kina ke kostelu          vom Kino zur Kirche

Druhou část úkolu jsem vám opravila a poslala zpět. Nezapomínejte VŽDY  psát před podstatné jméno člen. V němčině tak vyjadřuješ pád. 

Do úlohy jsem dala i trochu matematiky. Byla daná rychlost chůze 4 km/hod. A čas chůze jste měli vypočítat dle zapsané vzdálenosti. Ne každý úlohu dočetl pozorně a dopočítal. Opět jsem každého upozornila.

Dávejte na sebe pozor, užijte si prodloužený víkend. 

Těšte se na pondělí na další němčinu. 

Š.S.

27.4.

Společně jsme opakovali 3.p. členu podstatných jmen. V poslechu zadaném prostřednictvím stránek jste opakovali orientaci ve městě. 

Pokusíme se dnes vše propojit.

Nejprve si zopakuj několik předložek a 3. pád členu podstatných jmen. Používej člen určitý.

Od stadionu k nádraží

Od mostu k nemocnici

Od školy k zámku

Od řeky k divadlu

Od kina ke kostelu

Pošli do středy 29.4. 

Hi!...)

Entschuldigung, wie komme ich

von ……………………………… zu ……………………….

von ……………………………… zu ……………………….

von ……………………………… zu ………………………

Wie viel Meter is es? Ist es weit?

Ich gehe 4 Kilometer pro eine Stunde. Wie lange gehe ich ( wie viel Minuten)?

V případě nouze použij učebnici str. 53, gramatický přehled v pracovním sešitě str. 1 gramatické přílohy.(Hnědé stránky).

A nyní úloha pro tebe a mapu:

Najdeš 3 trasy, napíšeš místo, kde je hledáš /Sobětuchy, Chrudim, ../ a určíš podle vzdálenosti čas chůze. Rychlost máš zadanou.

Hallo! (Guten Tag!    Hi!...)

Entschuldigung, wie komme ich

von ……………………………… zu ……………………….

von ……………………………… zu ……………………….

von ……………………………… zu ………………………

Wie viel Meter is es? Ist es weit?

Ich gehe 4 Kilometer pro eine Stunde. Wie lange gehe ich ( wie viel Minuten)?

PŘÍKLAD:

Ptám se p. uč. Marel.

Hi Inge!

Entschuldigung, wie komme ich in Chrudim

von der Schule  zum Theatr?         Es ist 300 Meter, du gehst 5 Minuten.

von der Schwimhalle zum Warenhaus?

von ……………………………… zu ………………………

 

Pošli do čtvrtka 30.4.

Š.S.

 

 

24:4:

Děkuji všem, kteří mi poslai úkol.

Řešení:

učebnice: 

Bleib hier! 

Komm bald! 

Geh schon! 

Bleib stehen! 

Komm  schon! 

Kommen Sie bitte um 5 Uhr ! 

Gehe schnell! 

Text:

Niemand sagt mir: „Stehe auf! (aufstehen) Mach(e) (machen) die Hausaufgaben! Siehe nicht fern(fernsehen)!

Ich kann lange schlafen, Computerpielen,ins Kino gehen. Ich rufe meine Freunede an: „kommt ins Kino mit (mitkommen)!“ Und sie antworten: „Ja, arbeit(e) (arbeiten) schnell! Das Kino beginnt nach 30 Minuten.“

Š.S.

 

20.4.

Jako procvičení rozkazovacího způsobu si pročti článek 12 v učebnici - str. 51. Sleduj zejména rozkazovací způsob. Zkus si odpovědět ve cvičení b).

Část c) přeloženou (nemusíš opisovat český text) mi zašli písemně do 23.4.

Krátké pokračování rozkazovacího způsobu:

Tvorba rozkazovacího způsobu nepravidelných sloves:

2. os. č. j.

2.os.č.mn

infinitiv

 

Du fährstst - fähr!

Ihr fahrt -fahrt!

fahren

jet

Červené dáš pryč

Zeleně máš rozkaz

 

 

Du isstiss!

Ihr esst -esst!

essen

jíst

Du siehstsieh!

Ihr seht – seht!

Sehen!

dívat se

Zkus vyplnit následující text  - tvoříš rozkaz:

Es ist Winter. Ich habe das Winterferien.

Niemand sagt mir: „……………………………… …………………..! (aufstehen). ………………………………….(machen) die Hausaufgaben! ……………………………. nicht ……..(fernsehen)!

Ich kann lange schlafen, Computerpielen,ins Kino gehen. Ich rufe meine Freunede an: „………………………… ins Kino……………..(mitkommen)!“ Und sie antworten: „Ja, ………………………(arbeiten) schnell! Das Kino beginnt nach 30 Minuten.“

úkol zašli do 23.4.

16.4.

Řešení rozkazovacího způsobu:

trinken  trink(e)!   trinkt!   trinken Sie!     Trink langsam!

kaufen vkauf!  kauft!   kaufen Sie!  Kauf kein Bier, kauf eine Limonade!

besuchen vbesuch(e)! vvbesucht! vvbesuchen Sie!   Besucht eure Oma am Samstag!

lernen   lerne!   lernt!    lernen Sie!    Kinder, lernt fleisig Deutsch!

zu hören   hör zu!     hört zu!    hören Sie zu!     Hör zu und sprich nach!

Š.S. 

 

14.4.

Hallo!

Dnes projdeme novou gramatiku - tvorbu rozkazovacího způsobu.

Rozkaz tvoříme u 2. os. v jednotném i množném čísle, u vykání.

rozkazovací způsob pravidelných sloves

 

2. os. č. j.

2.os.č.mn

vykání

 

Du schreibst - schreib!

Ihr schreibt -schreibt!

Schreiben Sie!

psát

Červené dáš pryč

Zeleně máš rozkaz

 

 

Du wohnstwohne!

Ihr wohnt -wohnt!

Wohnen Sie!

bydlet

Du spielst- spiel!

Ihr spielt – spielt!

Spiehlen Sie!

hrát

Příklady:

Schreib schnell!

Die Kinder, schreibt den Übung 4, die Seite 7!

Schreiben Sie E-Mail, bitte!

 

návod je i v učebnici str. 51

 

Zkus vytvořit rozkazovací způsob následujících sloves:

trinken

kaufen

besuchen

lernen

Ke každému slovesu pak vytvoř a napiš 1 větu.

 

rozkazovací způsob sloves s odlučitelnou předponou

tvoříš stejně, jako u sloves pravidelných, ale předponu dáš na polední místo

2. os. č. j.

2.os.č.mn

vykání

 

Du kommst mit- komm mit!

Ihr kommt mit – kommt mit!

Kommen Sie mit!

Mitkommen -jít společně

 

 

 

 

Příklad:

Ich gehe ins Kino. Komm mit!

 

Zkus vytvořit rozkazovací způsob následujícího slovesa:

zu/hören

Ke  slovesu pak vytvoř a napiš 1 větu.

Úkol zašli do 16.4.

Š.S.

 

10.4. 

Děkuji všem za zaslání úkolu. Zejména těm, kdo řešili samostatně. zkoušet tlačítka "CTRL C  a CTRL V" v 9. ročn=iku snad nemusíš.

Prosím, podepisujet mi úkoly. netuším, kdo je třeba "AGENT 007".

Děkuji.

Posílám řešení pro kontrolu:

n der Schule in Tschechisch DARF, KANN man nicht schlafen. In der Schule LESENwir.

Wir MÜSSEN auch Bücher lesen. Ich lese gern.

Mein Buch heisst………………………………….………

Es hat EINHUNDERTZEHN Seiten.

Ich lese die HUNDERTSTE Seite. Am liebsten lese ich KRIMI.

Dann (pak) SCHREIBEN wir ein Leserbuch (čtenářský deník)schreiben. Es macht mir Spass. Ich habe schon ASCHT Texten. Jetzt schreibe ich den NEUNTE Text.

Ich habe danach (na to)noch DREI Tage Zeit.

 

 

Woher kommt Nico? ( Land)  Er kommt aus Spanien.

Wie heisst das Mädchen, welche Niko begegnet? Sie heisst Emma.

Wie heisst das Hotel, wohin Nico fährt ? Königshof

Was hat Nico im Taxi? Nico hat im Taxi seine Tasche.

Napiš slovíčka:

Káva         Kavárna r Kaffe    s Cafe, s Kaffehaus

v centru do centra im Zentrum ins Zentrum

v supermarketu  do supermarketu  Im Supermarkt   ins Supermarkt

v kavárně   do kavárny im Cafe     ins Cafe

na letišti   na letiště auf dem Flughafen   auf den Flughafen

Wie spät ist es:

Wo sitzt Nico? 

Was trinkt Nico? er trinkt eine Limonade

Wie heisst das Restaurant? Marek

Wie heisst der Kellner? Tarek

Was isst die Frau? Roulade

Přelož slovíčka:

Öffnungszeiten otevírací doba

geschlossen zavřeno

Linsensuppe čočková polévka

Š.S.

 

 

6. 4.

Ahoj, někteří jste již poslali úkol na základě poslechu.

Posílám krátké opakování. Řešení zašlete do 8. 4.

 

Doplň věty, aby povídání dávalo smysl. Nejčastěji doplň vhodné sloveso, způsobové sloveso „dürfen - smět , können- moct, umět, müsen - muset“ a základní nebo řadovou číslovku.

 

In der Schule in Tschechisch ……………….………man nicht schlafen. In der Schule ČTEME…………………………………………. wir.

Wir ………………………….. auch Bücher lesen. Ich lese gern.

Mein Buch heisst………………………………….………

Es hat…………………………………..Seiten.

Ich lese die ……………………………………Seite. Am liebsten lese ich………………………………………….

Dann (pak) ……………………………………..wir ein Leserbuch (čtenářský deník)schreiben. Es macht mir Spass. Ich habe schon ……………………………….. Texten. Jetzt schreibe ich den………………………………………. Text.

Ich habe danach (na to)noch ……………………….... Tage Zeit.

 

Š.S.

 

 

3.4.

Ahoj, do dnešního dne jsi měl poslech několika kapitol. Nikdo nepíše, že nemůže spustit, nemá kde poslouchat, ....Provedeme malou kontrolu, jak si pamatuješ. 

Pošli odpovědi - německy ( "ostré s" píšeš  "ss") na adresu sara.stekla@seznam.cz

do 8.4.

Hallo!

Antworte diese Fragen!

Woher kommt Nico? ( Land)

Wie heisst das Mädchen, welche Niko begegnet?

Wie heisst das Hotel, wohin Nico fährt ?

Was hat Nico im Taxi?

Napiš slovíčka:

Káva         Kavárna

v centru do centra

v supermarketu  do supermarketu

v kavárně   do kavárny

na letišti   na letiště

Wie spät ist es:

Wo sitzt Nico?

Was trinkt Nico?

Wie heisst das Restaurant?

Wie heisst der Kellner?

Was isst die Frau?

Přelož slovíčka:

Öffnungszeiten

geschlossen

Linsensuppe

Š.S.

 

 

 

29.3.

Nikdo nepíšete SOS, tak snad program funguje.

V tomto týdnu si pusť lekce:

Kein Problem!

Zopakuješ si slovní zásobu týkající se orientace ve městě - budovy, místa, jídlo, pití.

Pomoc:

V oddílu 1,2,3 vybíráš

ve 4 si nejprve pustíš a pak klikáš Büro = úřad, Flughafen = letiště

5 opakuješ si a hodnotíš se

6 přiřazuješ jídlo a pití

7 poslechneš si a označuješ, co jsi slyšel

8 poslech s opakováním

9 píšeš, co vidíš na obrázku

10 píšeš slovíčko, které slyšíš a chybí zapsané

11 označuješ, co spadá pod dané slovo

12 označuješ, co napsali v textu (jinými slovy). Je-li vše dobře, přščtou ti - je více správných odpovědí a chtějí všechny

 

Wie spät ist es?

Procvičuješ čas, slovní zásobu potřebnou v restauraci

pozor  1 slovíčko  allein = sám

Pomoc:

2 trénuješ von....bis

vybíráš z nabídky dole a doplňuješ. Pozor na otázky von? von wan?

5 odpovídáš 

6 dopisuješ vynechané - pozor na malá a velká písmena

7 pustíš si a vybíráš odpovědi

8 , 9, 10 vybíráš 

11opakuješ výslovnost

12 poslech a odpovídáš

13 pustíš si video a odpovídáš

14 vybíráč ciferník

15 pustíš si, odpovídáš a odpověď si kontroluješ

16 odjezdy - píšeš in + číslovku + minut

 

Pokud není něco jasné, někomu nejde spustit, potřebuje pomoc, kontakt:

sara.stekla@seznam.cz

Š.S.

 

24.3. 

Dnes vypršel termín dokončení práce na vašich projektech. Uložte je a jak se sejdeme ve škole, vyberu si je.

Zadávám další práci: Máte se mnou nečtená slovíčka, zůstavají v platnosti pro učení se. Pokud někdo chce ve slovní zásobě v učebnici postoupit, samozřejmě může. Pozor na správnou výslovnost.

Nabízím stránky na internetu, se kterými budeme společně pracovat. Vždy zadám přesně úkoly a vysvětlím postup, nová slovíčka.

 

Zde naleznete (docela) nový jazykový kurz „Nicos Weg“ pro jazykové úrovně A1 až B1, určený mladým žákům a studentům, co se učí němčinu sami:
https://learngerman.dw.com/de/overview
 
Každá lekce obsahuje krátké video (s volitelnými titulky) a několik interaktivních úloh. Vyprávěn je příběh sympatického Španěla Nica, který přijíždí do Německa a postupně se zde učí německy. Příběh trochu připomíná mýdlové opery– a spoustu mladých opravdu baví :) A kurz je samozřejmě zdarma.
 
 

Na stránkách v oranžovém rámečku s nadpisem ABC trénujte slovíčka. Výhodou je, že je vidíte na obrázku, jsou napsaná a slyšíte je. Není nebezpečí špatné výslovnosti.

Úkol trvá průběžně!

Dále tento týden:

Pusť si růžový rámeček Anfänger.

Po rozkliknutí se věnuj 4 oblastem pro opakování arozšíření slovní zásoby a procvičov´´aní stavby věty :Hallo!  Ich heisse Ema.  Zahlen von 1 bis 100.  Was machst du hier?

 

Každý oddíl je uveden videem na max 2 minuty= Film + povídání + text. 

Po filmu dole na stránce klikni na modré tlačítlo START

Na každé tránce pak najdeš úkoly se zdůrazněnou slovní zásobou, poslechem s porozuměním, jednoduchou stavbou věty.

Pro ověření správnosti odpovědi klikáš na modré tlačítko Überprüfen.

Hned si ověřuješ správnost řešení.

POZOR někde lze i více řešení. Špatné řešení s podbarví červeně. Že máš všechna správně poznáš zeleně podbarvené a ještě je uslyšíš. pokud pouze zeleně a neslyšíš, nejsou všechna.

Všechny 4 zadané úkoly mají již procvičenou gramatiku i slovní zásobu. Nové jsou hlasy, které na vás mluví.

 

Pokud si nebudete vědět rady, pište na email: sara.stekla@seznam.cz

Š.S.

 

 

 

 

 

 

Žáci 9.B, 9.C pracují na projektech zadaných dne 5.3. 

Š. Steklá