Aktuální počasí

Počasí dnes:

15. 7. 2020

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 22 až 26°C. Noční teploty 14 až 10°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

15.6.

Děkuji za zaslané věty.

Posílám význam slovíček z poslechu:

warm  -teplý   heiss    -horký

leer -prázdný     voll - plný

kaputt - rozbitý, porouchaný, nefunkční

leicht  - lehký     schwer  - těžký

hell  - světlý    dunkel  - tmavý

 

 

Dnes projdeme způsobová slovesa. 

wollen - chtít

Ich will             wir wollen

du willst           ihr wolt

er, sie es will   sie, Sie wollen

können - moct, umět

ich kann            wir können

du kannst           ihr könnt

er, sie, es kann  sie, Sie können

müssen - muset

ich muss            wir müssen

du musst            ihr müsst

er, sie, es muss  sie, Sie müssen

Připomínám, že každé další sloveso ve větě je na posledním místě v infinitivu.

Př:

Ich muss zum Arzt gehen.

Er kann gut Giterre spielen. Kannst du Fussball spielen?

Wir wollen schon Ferien haben.

Tkus přeložit následující věty:

Mohu se zeptat? Nemohu přijít. Co můžeme ještě dělat? Můžete jít do divadla. Můžeš jít domů. Chci jít do kina. Chci si koupit knihu. Musím napsat domácí úlohu. Všichni musíme pracovat.

Úkol zašli do 18.6.

Š.S.

8.6.

Ahoj, dnes zopakujeme přídavná jména a jejich užití v přísudku.

Práce bude s krátkým poslechem.

Pusťte si:

https://www.youtube.com/watch?v=QOd7Wq_ddhQ

Poslechni si přídavná jména, spolu s výslovností sleduj i pravopis.

V textu najdeš některá nová slovíčka. 

warm  heiss

leer     voll

kaputt

leicht    schwer

hell      dunkel

Odhadni z obrázku, textu,... najdi ve slovníku..... jejich význam. Slovíčka si zapiš a nauč se je.

Výše vypsaná slovíčka použij ve vlastní větě. Vyber si v  textu  ještě 3 jiná, tobě již z naší společné práce známá, slovíčka. I ta použij ve větě.

Pošli mi tedy 12 jednoduchých vět. Přídavné jméno vždy užij v přísudku!

Práci zašli do 11.6.

Š.S.

 

5.6.

Posílám doplněné tvary sloves sein, haben a věty v záporu. 

Všichni, kteří jste mi věty poslali, jste je měli výborně vypracované.

Die Zitrone ist gelb.     Die Kreide ist schwarz.  Du bist gross.    Der Vater und die Mutter sind alt.

Ich bin klein.     

Doplň do vět správný tvar slovesa haben.

Ich habe ein Auto.    Du hast einen Bruder.    Er hat eine Schwester. 

Hans und Otto haben einen Apfel.     Ihr habt Uhr.

A nyní zápor:

Die Zitrone ist nicht gelb.     Die Kreide ist nicht schwarz.  Du bist nicht gross.    Der Vater und die Mutter sind nicht alt.

Ich bin nicht klein.     

Doplň do vět správný tvar slovesa haben.

Ich habe kein Auto.    Du hast keinen Bruder.    Er hat keine Schwester. 

Hans und Otto haben keinen Apfel.     Ihr habt keine Uhr.

Každému na úkol odpovídám, opravuji. Někteří úkoly neposíláte. Doufám, že si je doma píšete a opravujete. 

Úkoly jsou pro vaše procvičení. Pokud nepracujete, bude vám v dalším roce hodně chybět!!!!!

Š. S.

 

1.6. 

Dnes zopakujeme tvary sloves sein a haben. Přidáme opakování záporu.

Doplň do vět správný tvar slovesa sein:

Die Zitrone _ gelb.     Die Kreide _ schwarz.  Du _ gross.    Der Vater und die Mutter _ alt.

Ich_ klein.     

Doplň do vět správný tvar slovesa haben.

Ich _ ein Auto.    Du _ einen Bruder.    Er _ eine Schwester. 

Hans und Otto _ einen Apfel.     Ihr _ Uhr.

 

Všech 10 vět ještě jednou napiš, tentokrát je napiš v záporu.

Úkol zašli do 4.6. 

Š.S.

 

 

 

29.5.

Děkuji za zaslané věty. Všichni, kteří jste je zaslali, jste věty sestavili výborně. Chválím vás. Výborná práce.

Pokud se vyskytly chyby, opravila jsem a poslal zpět. Chyby nebyly velké.

Š.S.

25.5.

Nikdo mi nenapsal, že slovíčka ke kontrole se nezobrazí všechna.

Omlouvám se posílám ještě jednou.

Die Tasche – taška   die Sonne -slunce   der Garten – zahrada 

das Frühstick – snídaně die Gemüse – zelenina   die Schule – škola 

das Sofa – gauč   der Kopf – hlava   der Preis – cena   die Leute – lidé 

der Urlaub – dovolená   das Bein – noha   die Olive – oliva

die Schokolade – čokoláda   die Tomate – rajče   der Spiegel – zrcadlo 

das Messer – nůž   die Krawatte – kravata   die Vorname – jméno

S  těmito slovíčky budete dnes pracovat.

Zkus napsat jednoduchých vět. Do 6 vět využij co nejvíc slovíček, která jsi minule slyšel, která jsou pro kontrolu vypsaná výše.

Věty vymýšlej sám, neužívej "překladač"!!!

Příklad:

Meine Vorname ist in der Schule auf dem Heft.

Úkol zašli do 28.5.

Š.S.

 

22.5.

Děkuji za zaslaná slovíčka. Poslech s porozuměním se vám dařil. Mám z vás radost. A každý, kdo alespoň  některá slovíčka slyšel správně, ji musí mít také. Výborná práce.

Malé připomínky: někteří jste si nezapsali členy, někteří jste zapomněli psát na začátku podstatných jmen velká písmena. Upozorňovala jsem vás vždy v odpovědi.

Pro kontrolu posílám vypsaná slovíčka:

        Die Tasche – taška die Sonne  -slunce der Garten – zahrada das Frühstick – snídaně die Gemüse – zelenina die Schule – škola das Sofa – gauč der Kopf – hlava der Preis – cena die Leute – lidé der Urlaub – dovolená das Bein – noha die Olive – oliva die Schokolade – čokoláda die Tomate – rajče der Spiegel – zrcadlo das Messer – nůž die Krawatte – kravata die Vorname – jméno 

Je potřeba se slovíčka naučit. Budeme s nimi dále pracovat.

Š.S.

18.5.

Ještě jednou děkuji všem za pěkné emaily. Odpověď jsem každému zaslala. 

Doufám, že Richter, Kratochvíl, Valentová nejsou nemocní. Lenost v tomto případě považuji za "lepší" volbu.

Kratochvíl se mi ještě nikdy neozval. Prosím, pokud na něj máte někdo kontakt, zeptejte se, jestli by si raděj nechtěl pro vytištěná zadání chodit do školy. Po, Ut, Čt jsem v 9 hod vždy ve škole. Děkuji.

V tomto týdnu rozšíříme slovní zásobu. Slovíčka i s poslechem.

Pusťte si odkaz:

https://learngerman.dw.com/de/abschlusstest-abc/l-43909577

V oddíle 1-3 poslechni a opakuj slovíčko. Slovíčko si zapiš do slovníčku a vyhledej význam.

Oddíl 4 poslechni a opakuj slovíčko, vyber z nabídky a doplň. Slovíčko si zapiš do slovníčku a vyhledej význam.

Oddíl 5 . vybíráš, co slyšíš. Výběrem vznikne známé slovíčko

Oddíl 6 poslechni a opakuj slovíčko, slovíčko napiš. Slovíčko si zapiš do slovníčku a vyhledej význam.

Oddíl 7 poslechni a opakuj slovíčko, vyber z nabídky a doplň. Slovíčko si zapiš do slovníčku a vyhledej význam.

oddíl 8 slož tobě známé slovo

oddíl 9 vyber, co slyšíš

oddíl 10 vybírej při poslechu  diktovaná čísla

Vypsaná slovíčka z oddílu 1, 2, 3,4, 6, 7s českým významem zašli do 21.5.

Š.S.

 

11.5.

Dnes zkusíš propijit vše, co již znáš. Svoje znalosti  použiješ v korespondenci.

Přečti si v učebnici na str. 61 5 návrhů emailů. V modrém rámečku máš možnosti kamarádského oslovení, zdvořilé pozdravy již znáš. V rámečku jsou i další upozornění pro korespondenci.

Do pátku 15.5. mi napiš krátký / oslovení + 4-5 vět + závěr/ email. Je jen na tobě, co mi sdělíš. /Jak se máš, něco o sobě, rodině, zájmech,něco o roční době, něco z Nj, ..../.

Š.S.

 

4.5.

Dnes zkusíme poslech a následná cvičení.

V poslechu uslyšíš slovíčka o členech rodiny.

Nová slovíčka:

fliegen - letět

kennen - znát, mít zkušenost  (ich kenne, du kennst, er kennt, wir kennen, ihr kennt, sie kennen)

NEPLEŤ SI se slovesem können - moct, umět (ich kann, du kanns, er kann, wir können, ihr könnt, sie können)

Posť si kapitolu:

https://learngerman.dw.com/de/von-a-bis-z/l-40331182

Nápověda pro práci:

1) označ, co bylo v textu, co jsi viděl ( 3 věci)

2) vyber odpověď

3) piš z nabízených písmen

4) poslechni si a opakuj, dej pozor na výslovnost

5) poslechni si a opakuj, vyber správnpu odpověď

PKW - osobní auto

LKW - nákladní auto

USA - označení státu

USB - součást výpočetní techniky

6) poslechni si a opakuj, dej pozor na výslovnost

7) poslechni si a opakuj, vyber správnpu odpověď

8) doplň z nabídky

9) poslechni si a opakuj, odpověz, proveď si kontrolu

10) piš

Úkol je do 7.5.

Š.S.

 

 

30. 4. 

Posílám řešení  učebnice str 57/ cvičení 5d

její / jejich/ koníček, jeho koníček, jeho kamarádka, její /jejich/ oblíbená barva, náš koníček, naše škola, váš koníček, vaše babička

meime Mutter, seine Mutter, unsere Schwester, ihre Schwester, mein Bruder, dein Bruder, euer Kind, unser Kind, ihr Baby, sein Hobby, mein Tag, unser Tag, ihre Gitarre

Věty, které jste tvořili jsem opravovala každému a posílala zpět.

 

Užijte si ČARODĚJNICE, dávejte na sebe pozor!

Těšte se v pondělí  na další úkoly.

Š.S.

 

 

27.4.

Stále trénujte slovní zásobu týkající se jídla, pití, stravování.

Dnes dále zopakujeme přivlastňovací zájmena. Již jsme spolu řešili mnhokrát. Kdo nutně potřebuje, malé opakování:

ich - mein ( r Hund), meine (e Katze), mein (s Kind)          wir - unser(e)

du - dein (e)                                                                         ihr - euer(e)

er - sein(e)                                                                           sie - ihr(e)

sie - ihr(e)                                                                             Sie - ihr(e)

es - sein(e)

Zkus procvičit na překladu Nj - Čj, učebnice str 57/ cvičení 5d. Nemusíš opisovat německý text, stačí český překlad.

Dále si zopakujeme tvorbu složených slov. Člen podstatného jména se vždy řídí podle posledního slova:

der Tag - der Lieblingstag

die Farbe - die Lieblingsfarbe

das Essen (jídlo) - das Lieblingsessen

Tvůj další úkol je napsat 6 - 8 vět o svém spolužákovi, spolužačce z Nj.  Věty, které ho (ji) co nejlépe popisují.Nesmíš napsat do vět jméno! To napiš na závěr. Užij přivlastňovací zájmena, složená slova, .... Přídavná jména piš vždy do přísudku! (např. -Er ist frech.)

 

Pokud potřebuješ pomoc, užij učebnici str 58/ cvičení 7

Úkol zašli do čtvrtka 30.4.

Š.S.

 

24.4.

Děkuji všem, kdo mi poslal řešení. 

Kontrola:

Die Mahlzeiten – das sind :  HLAVNÍ JÍDLA

Das Frühstick SNÍDANĚ

Das zweite Frühstick PŘESNÍDÁVKA, DOPOLEDNÍ SVAČINA

Das Mittagessen OBĚD

Die Jause SVAČINA

Das Abendesen VEČEŘE

Wo essen wir? KDE JÍME?

Zu Hause  DOMA

in der Kantine V JÍDELNĚ

im Restaurant V RESTAURACI

im Imbis. V OBČERSTVENÍ

Wo trinken wir? KDE PIJEME?

In der Kneipe V HOSPODĚ

in der Bar V BARU

im Cafe, V KAVÁRNĚ

in der Weinstube VE VINÁRNĚ

Wir zahlen im Restaurant bar oder mit der Karte.

V RESTAURACI PLATÍME HOTOVĚ NABO KARTOU.

 

20.4.

Posílám sluníčkový pozdrav.

Nikdo se zatím neozval, doufám, že jste textu a poslechu rozumněli.

V tomto týdnu doplníme slovní zásobu týkající se jídla, pití, občerstvení,...

V následujícím odkaze najdeš opakovací i novou N - Č slovní zásobu. Tu se nauč. Najdeš tu i nějaká němacká slovíčka, slovní spojení.Vždy se mluví o jídle, pití, občerstvení.  Pokus se najít jejich český význam. Je dobré si zapamatovat. Tato slovní zásoba patří k nejdůležitější, co kdy můžeš potřebovat.

restaurace.docx (11.76 kB)

Řešení zašli do 23.4.

Š.S.

 

14.4.

Postupně projdeme novou slovní zásobu týkající se jídla, pití, občerstvení,...

slovíčka:

r Hunger - hlad

r Durst - žízeň

Pusť si kapitolu "Was trinkst du?" 

 (https://learngerman.dw.com/de/was-trinkst-du/l-40378760)

postupně budeš sledovat slovní zásobu týkající se jídla a pití.

1, 2 vybíráš na základě poslechu

3 trénuješ přiřazováním obrázku a textu slovná zásobu,

4,5 trénuješ slovíčka a jejich člen

6 opakuješ si výslovnost

7  trénuješ slovíčka písemně

8 doplň na základě poslechu

9 opakuješ si výslovnost

10 vybereš obrázek vhodný k textu - sleduj "žádný cukr", viel - mnoho, wenig - málo

12 poslechneš a vybereš text

13 sestavuješ otázku - používáš způsobov´ě sloveso "mögen" ve tvaru "ich möchte" - pozor, každé další sloveso je v infinitivu na posledním m=istě ve větě.

Učivo si projdi do 17.4.

Š.S.

10.4.

Děkuji všem, kteří zaslali úkol. Posílám řešení pro kontrolu.

 

Woher kommt Nico? ( Land) Nico kommt aus Spanien.

Wie heisst das Mädchen? Sie heisst Emma.

Wohin fährt Nico? Er fährt ins Hotel.

Wie heisst das Hotel? Das Hotel heisst Königshof.

Was hat Nico im Taxi? Er hat im Taxi seine Tasche.

Napiš slovíčka:

Káva         Kavárna r Kaffe   s Cafe, s Kaffehaus

v centru im Zentrum

v supermarketu im Supermarkt

v kavárně  im Kaffehaus, im Cafe

na letišti  auf dem Flughafen

 

Fröhliche Ostern.

Š.S.

 

6. 4.

Ahoj, v příloze posílám 2 stránky na procvičení slovní zásoby a skládání slovíček.

Na straně 1 jsou složená slova, na straně 2 jsou skupiny písmen, ze kterých slova skládáš. 

Můžeš si slova nejprve přečíst a pak skládat. Druhá možnost práce je- nejprve skládat a pak si kontrolovat. 

Tam kde si nepamatuješ význam slova, najdi si ve slovníku.

Slovíčka, která sis nepamatoval si přepiš, vytiskni,...  a ZAPAMATUJ.

cestování.docx (10.97 kB)

Š.S.

3.4.

Ahoj, do dnešního dne jsi měl poslech 4 kapitol. Nikdo nepíše, že nemůže spustit, nemá kde poslouchat, ....Provedeme malou kontrolu, jak si pamatuješ. 

Pošli odpovědi - německy ( "ostré s" píšeš  "ss") na adresu sara.stekla@seznam.cz

do 8.4.

Hallo!

Antworte diese Fragen!

Woher kommt Nico? ( Land)

Wie heisst das Mädchen?

Wohin fährt Nico?

Wie heisst das Hotel?

Was hat Nico im Taxi?

Napiš slovíčka:

Káva         Kavárna

v centru

v supermarketu

v kavárně

na letišti

 

Š.S.         

 

 

 

29.3.

Nikdo nepíšete SOS, tak snad program funguje.

V tomto týdnu si pusť lekci Kein Problem!

Zopakuješ si slovní zásobu týkající se orientace ve městě - budovy, místa, jídlo, pití.

Pomoc:

V oddílu 1,2,3 vybíráš

ve 4 si nejprve pustíš a pak klikáš Büro = úřad, Flughafen = letiště

5 opakuješ si a hodnotíš se

6 přiřazuješ jídlo a pití

7 poslechneš si a označuješ, co jsi slyšel

8 poslech s opakováním

9 píšeš, co vidíš na obrázku

10 píšeš slovíčko, které slyšíš a chybí zapsané

11 označuješ, co spadá pod dané slovo

12 označuješ, co napsali v textu (jinými slovy). Je-li vše dobře, přščtou ti - je více správných odpovědí a chtějí všechny

 

 

Pokud není něco jasné, někomu nejde spustit, potřebuje pomoc, kontakt:

sara.stekla@seznam.cz

Š.S.

 

24.3.

Doufám, že jste zkusili slovní zásobu. Úkol trvá průběžně.

Výhodou slovíček je, že je vidíte na obrázku, jsou napsaná a slyšíte je. Není nebezpečí špatné výslovnosti.

 

Dále tento týden:

Pusť si růžový rámeček Anfänger.

Po rozkliknutí se věnuj 3 oblastem pro opakování arozšíření slovní zásoby a procvičování stavby věty :Hallo!  Ich heisse Ema.  Zahlen von 1 bis 100. 

 

Každý oddíl je uveden videem na max 2 minuty= Film + povídání + text. 

Po filmu dole na stránce klikni na modré tlačítlo START

Na každé tránce pak najdeš úkoly se zdůrazněnou slovní zásobou, poslechem s porozuměním, jednoduchou stavbou věty.

Pro ověření správnosti odpovědi klikáš na modré tlačítko Überprüfen.

Hned si ověřuješ správnost řešení.

POZOR někde lze i více řešení. Špatné řešení s podbarví červeně. Že máš všechna správně poznáš zeleně podbarvené a ještě je uslyšíš. pokud pouze zeleně a neslyšíš, nejsou všechna.

Všechny 3 zadané úkoly mají již procvičenou gramatiku i slovní zásobu. Nové jsou hlasy, které na vás mluví.

 

Pokud si nebudete vědět rady, pište na email: sara.stekla@seznam.cz

Š.S.

 

 

 

 

Pro všechny šikovné žáky z 8. A - napiš 10 vět o sobě / rodina, záliby, denní režim, program/.

 

Ahoj, pokud se vám stýská po němčině, zkuste následující:

 
Zde naleznete (docela) nový jazykový kurz „Nicos Weg“ pro jazykové úrovně A1 až B1, určený mladým žákům a studentům, co se učí němčinu sami:
https://learngerman.dw.com/de/overview
 
Každá lekce obsahuje krátké video (s volitelnými titulky) a několik interaktivních úloh. Vyprávěn je příběh sympatického Španěla Nica, který přijíždí do Německa a postupně se zde učí německy. Příběh trochu připomíná mýdlové operyu – a spoustu mladých opravdu baví :) A kurz je samozřejmě zdarma.
 

Doporučuji vybrat si oranžový čtverec ABC.

Š.S.