Aktuální počasí

Počasí dnes:

25. 5. 2020

zatazenosde

Bude oblačno až zataženo, místy přeháňky nebo slabý déšť. Denní teploty 12 až 16°C. Noční teploty 8 až 4°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

18. - 22. 5.

Milí deváťáci, zdravím vás při přípravě na dálku. Ze sdělovacích prostředků jste se dozvěděli, že pro většinu z vás povinná školní docházka v podstatě skončila. Z naší třídy se dobrovolně povinně přihlásilo 14 žáků ke konzultacím k přípravě k přijímacím zkouškám a myslím si, že sami zjišťují, že máme před sebou ještě dost práce. Bohužel někteří z vás nedělají vůbec nic, dokonce nejsou schopni si ani opsat zápisy do sešitů. Je to vaše volba a rozhodnutí. V září nastoupíte na nová působiště a zjistíte, že bez samostudia a pečlivé přípravy to asi nepůjde. Takový je můj názor a někteří z vás budou rádi vzpomínat, s jakou péčí jsme se o vás na Husovce starali. Ti, kteří mně nic neposíláte, počítejte s tím, že vše vám bude započteno do závěrečné klasifikace na konci 2.pololetí. Chválím všechny, kteří zadané úkoly plní. Mějte se hezky, buďte moc zdraví. HM

 Opiš si do sešitu slohu tento zápis a nauč se: SLOH

 Opiš si do sešitu literatury tento zápis a nauč se: Literatura

V rámci volného času zhlédni divadelní hru Divadla Járy Cimrmana Vyšetřování ztráty třídní knihy https://www.youtube.com/watch?v=5uR7RfFMBDI

 

 MLUVNICE

1.úkol

 5.1  I když v neděli pršelo,odjeli jsme na hory.

 5.2  Zeptal se mě, na jakou půjdu střední školu.

 5.3  Když se vracel domů, těšil se na domácí kuchyni.

 5.4  Posadil se do křesla, kde si předtím hověl jeho chundelatý pejsek.

 

 A  přísl. časová

 B  přísl. místní

 C  přísl. přípustková

 D  předmětná

 E  přívlastková

 F  přísl. podmínková

 

 2. úkol:

 Přiřaď k jednotlivým větám ( 5.1-5.4) významový  poměr (A-F)

 5.1  Půjdeš se mnou do kina, nebo raději zůstaneme doma.

 5.2  Neodpověděl, a proto jeho problém zůstal nevyřešen.

 5.3  Pokusil se ho najít, zašel dokonce i do sklepa.

 5.4  Nestěžuj si, vždyť se tak moc nestalo.

 

 A  slučovací poměr

 B  odporovací

 C vylučovací

 D  stupňovací

 E  příčinný

 F důsledkový

 

 3. úkol:

 Petr se postupně stal reprezentantem  České republiky ve fotbale.

 Ve které z následujících možností je uveden celý přísudek:

 A  stal se

 B  postupně se stal

 C  stal se reprezentantem

 D  postupně se stal reprezentantem

Neposílej, správné odpovědi najdeš po 22.5. HM

 

_______________________________________________________________________

 30.4. – 7.5.

Milí deváťáci, tak už společně vstupujeme do předposledního měsíce přípravy k přijímacím zkouškám a k ukončení vaší PŠD ( povinné školní docházky). To nám to rychle uteklo! I když bohužel naše příprava je letos komplikovanější, tak ti , kteří pracují pravidelně , věřím, že vše zvládnou a přijímačky budou v pohodě. Přeji vám, abyste si také v klidu a pohodě užili s vašimi rodiči a kamarády ( v omezeném režimu) čarodějky a První máj. Dávejte na sebe pozor a mějte se hezky. Vaše třídní HM

Nezapomeňte však taky kouknout na češtinu!!!

 

Správné řešení minulého úkolu

správné řešení - VaM písmena

Práci vám zhodnotím, oprav si chyby a pokus se odůvodnit (tento úkol se často objevuje v testech přijímacích zkoušek).

Posílám vám odkazy, kde najdete množství cvičení na docvičování pravopisu a VS:

LITERATURA

Podle osnovy si vytvoř samostatně výpisek do sešitu literatury. !!!!! Připomínám, neopisuj, ale piš si hesla – stručně, jasně!!!

Postupuj podle této osnovy: HRAVÁ LITERATURA str.34 – 35

Česká literatura po roce 1945

1)   POEZIE z období 2. světové války

motivy básní během války

Skupina 42: Jiří Kolář, Josef Kainar, Ivan Blatný

 

2)   Okupace a válka v české PRÓZE

Literatura za války (cenzura, koncentrační tábory)

Julius Fučík, Jan Drda, Arnošt Lustig, Ladislav Fuks, Jan Otčenášek, Ota Pavel, Josef Škvorecký, Bohumil Hrabal

1948 – 50.léta v literatuře

Komunistický převrat (únor 1948)

Budovatelský román, agitační poezie

 

V pátek, až si budete užívat volný den, můžete si ho zpestřit zpěvem případně recitací Máchova Máje.

Pokyny najdete zde: Máj

 

SLOH

A teď něco pro rozvoj vašich komunikačních schopností a všeobecných znalostí. Vyhledej si na internetu a v jiných komunikačních zdrojích  informace o zvycích a tradicích: APRÍL, PÁLENÍ ČARODĚJNIC, MÁJE, MAJÁLESY, PRVNÍ MÁJ, DEN MATEK . Poté zkus vlastními slovy převyprávět rodičům, sourozencům nebo kamarádům. Tak s chutí do toho!

Nakonec se, prosím, podívejte na provcičování na přijímací zkoušky s Českou televizí zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000405-skola-doma/220562220610007/

_______________________________________________________________________

20.4. -24.4.

Milí deváťáci, zdravím vás po týdnu, kdy jsme měli domluvu, že do 17.4. mně zašlete vypracovanou úvahu na dané téma. Někteří však se rozhodli, že budou zvesela kopírovat. Za chvíli nastoupíte na střední školy a ani tam vám takový postup nebudou tolerovat.

Předpokládám , že jste si vytvořili řádně výpisky z kapitoly Psaní velkých písmen ve vlastních jménech a názvech. V rámci procvičení si samostatně vypracujte  některá dvě cvičení z učebnice str.50 – 52  a napište  si  je do školního sešitu. 

Ke kontrole pošli toto DC. Vypracuj na PC.

velká a mala písmena.docx

velká a mala písmena. pdf

 

LITERATURA

Ve  vlastním zájmu si v Hravé literatuře přečtěte ukázky autorů ze zápisu z minulé lekce. Pracujete s rozborem literárních ukázek, které se vám budou hodit při přijímacích zkouškách. HM

Pro přípravu na přijímačky se podívej na pořad - opakování literatury

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000405-skola-doma/220562220610011/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

13.4. – 17.4.

Zdravím vás po velikonočních prázdninách, i když letos ve  zcela  netradičním režimu. Doufám, že jste zdraví a už se začínáte těšit do školy. Bohužel o některých z vás nemám žádné zprávy, a tím tedy od nich  ani  žádný splněný úkol. Myslím si, že by bylo potřebné to napravit, aby náš start po návratu do školy byl bezproblémový. HM V minulém týdnu jste měli v mluvnici možnost procvičovat  učivo Skloňování cizích jmen vlastních .

Správné řešení – zkontroluj si v sešitě školním a oprav. (Žáci se SPU píšou zkrácené verze cvičení, tzn. vynechají dvě věty.) Je to náročné učivo, proto  mu věnuj dostatečnou pozornost.

1/44  Elvise Presleyho, Walta Disneyho, Ernesta Hemingwaye, Marcella Mastroianniho, Giacoma Pucciniho,  Heinrichu Heinemu,  Paula Valéryho, s Pelém, od Vincenta van Gogha

2/45  s Orlowským, Petra Iljiče Čajkovského a Antonia Vivaldiho, Vasiliji Kandinskému, Maxima Gorkého,  Marka Jankulovského, Tomáše Ujfalušiho, Trubeckého

3/45-6  Sokratovi, Aischylem, a Euripidem, o Ikarovi, o Romulovi a Removi, Daidalovi, Leonida,  Brute!, podle Aristotela, Dionýsovi

4/46  Antonia Salieriho, Wolfganga Amadea Mozarta, Paula Cézanna,  Johna Lennona a Paula McCartneyho, Igora Stravinského, Hippokrata, Julesem Vernem

 

Nové učivo  -  PSANÍ VELKÝCH PÍSMEN VE VLASTNÍCH JMÉNECH A NÁZVECH (zápis do sešitu školního) – výpisek z učebnice s.47 -49.

Je to pro nás shrnutí učiva o velkých písmenech od 6.třídy, a tak si vytvoř přehledný výpisek: tučné heslo + si uveď u každého 3 příklady.

Ve vlastním zájmu si procvičuj cvičení z učebnice s.50 -52. Neposílej, kontrolní cvičení pošlu příští týden.

 

SLOH -  v minulém týdnu jsme si zadali  témata slohové práce – úvahy.  Upozorňuji na termín zaslání – do 17.4.!!!

 

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000405-skola-doma

https://www.youtube.com/watch?v=cL78fuDsXCU

 

LIT  - opiš si zápis do sešitu literatury  (žáci s podpůrnými opatřeními si mohou vytisknout a nalepit do sešitu)

Světová literatura druhé poloviny XX.století

                                ( přehled autorů)  - 2.část

Ray   Bradbury  (1920 -2012)

Žil v Los Angeles, napsal velké množství povídek,  jeden z nejvýznamnějších představitelů sci-fi literatury ( vědeckofantastická lit.) a hororové literatury.

Pracoval jako editor, recenzent a scénárista, spisovatel na volné noze.

Dílo:  cyklus povídek Marťanská kronika – povídky popisují první pokusy lidí o dobytí a osídlení Marsu

R 451 stupňů Fahrenheita  -  odehrává se v blíže neurčené budoucnosti, postava hasiče Montaga,  který má za úkol zapalovat domy  lidem, kteří přechovávají a čtou knihy. Ukázka nekulturní společnosti, silný  sociální  aspekt Bradburyho  knih.  Montag  však tento příkaz odmítne.  ( 451  stupňů Fahrenheita – teplota, při níž se vznítí papír)

 

 

Joseph Heller (1923-1999)

Spisovatel židovského původu, syn ruských emigrantů. Za druhé světové války sloužil u letectva a účastnil se válečných operací ve Středomoří. Po válce se živil jako učitel angličtiny na amerických vysokých školách.

Dílo: protiválečný román Hlava XXII – kapitán letectva Yossarian chce za každou cenu uprchnout z válečného běsnění.  Heller silně ironizuje americkou válečnou mašinérii, odsuzuje nepřímo i americkou společnost  a  v důsledku  jakýkoli  válečný  konflikt.

 Něco se stalo -  ostře kritizuje negativní lidské vlastnosti

Heller ve všech svých prozaických dílech se projevuje jako silný ironik. Právě pro svůj ironický postoj k válce bývá často srovnáván s Haškovým Švejkem.

 

 

Umberto Eco (1932-2016)

Italský sémiotik, filozof, estetik, redaktor, romanopisec.  Profesor na univerzitě v Bologni.

Jeden z nejvýznamnějších představitelů postmodernismu.

Po  vystudování  středověké  filosofie  a  literatury  spolupracoval  s italskou  veřejnoprávní  televizí,  pracoval jako vysokoškolský pedagog ( psal odborné vědecké publikace).

Dílo:   román  Jméno   růže -  (zfilmováno) , jakási  detektivka  ze  středověku,  Vilém z Baskervillu,  františkánský  mnich, se svým žákem  Adcśonem  postupně  odhaluje  sérii  záhadných  úmrtí  v  benediktinském  opatství. Vše se točí okolo údajné  Aristotelově  knize  o  smíchu, která  byla  správcem  klášterní  knihovny  střežena.  Kniha je považována za vzorové dílo postmodernismu, využívá různých žánrů – hlavně detektivky, hororu a historického románu.

román  Ostrov  včerejšího  dne

román  Plamen královny Loany

román  Baudolino

  •  Baudolino  je  prostý  chlapec ,  kterého  si  oblíbí  císař  Svaté  říše  římské  Friedrich Barbarossa,  autor  zde  mísí  historické  událost i  s fikcí  jako  ve  všech svých beletristických dílech.

Eco  psal  mimo  jiné  řadu  esejů  a  statí,  které  vydal  v knihách  Od  hlouposti  k   šílenství, Na  ramenech  obrů.

 

 

John Irving  (1942)

Americký současný spisovatel. Vyučoval na vysokých školách, za vysokoškolských studií ve Vídni se seznámil s evropskou historií a kulturou.   Živí se jako spisovatel z povolání, romanopisec.

Obdržel Oscara za scénář k filmu Pravidla moštárny.

Dílo:

Romány :  Svobodu medvědům

 Hotel New Hampshire,

 Pravidla moštárny

 Svět podle Garpa   - román o marné snaze a touze mladého spisovatele a dobrého člověka bojovat  před  nástrahami  a  brutalitou  soudobého  světa, o přítomnosti  strachu a zla v dané  společnosti

 

Vladimír  Semjonovič  Vysockij (1938-1980)

Básník, patřil do sovětské literatury.

Vystudoval  herectví  v  MCHATu,  divadelní a filmový herec, básník,  své básnické texty často zhudebńoval,  zpěvák ( uskutečnil více než 1000 koncertů).

Ve své době byl v SSSR zakázaným a pronásledovaným autorem,  pro svůj  kritický pohled na soudobou  ruskou  společnost.

Dílo: básnické sbírky -  Nerv, Básně a písně,  Úsvit ad.

Tvořil převážně lyrickou poezii, využíval ironii a sarkasmus.

_______________________________________________________________________

6.4. - 8.4.

.Zdravím vás, nastávající studenti. Chválím všechny, kteří mně poslali splněné úkoly.  Někteří to zatím nezvládli. Není nutné, abyste posílali životopis k další opravě. Doladíme ho, až se potkáme a bude ukončeno přijímací řízení, kde doplníme aktuální informace.

Pro ty, kteří řešili větné rozbory, posílám správné odpovědi.

4950

Ve vlastním zájmu si  zkuste procvičit skloňování cizích vlastních jmen ve cvičeních v učebnici: 1/44, 2/45, 3/45-6, 4/46. Neposílejte ke kontrole, ale aspoň 2 cvičení si napište do sešitu školního. Správné řešení najdeš 13.4.

https://magazin.aktualne.cz/cestina-kviz/r~c1087a521feb11e98c840cc47ab5f122/

V Hravé literatuře si přečti ukázky od autorů, které jste si psali jako nový zápis do sešitu .

https://www.youtube.com/watch?v=uPwDDtu0JFs&list=PLX4BdqzB_vhMi03Fl0PNts-2r-Ij6JzwY

SLOH –  vrátíme se k úvaze. Myslím si, že zrovna teď je dostatek času, abyste se zamysleli nad některými otázkami a problémy. ÚVAHA – je přemýšlení (uvažování), které uvádí a hodnotí důvody pro zaujetí určitého stanoviska. Nabízím vám několik témat:  Čím je mi kniha, počítač, mobil, sport, kamarád, hudba

Vyber si jedno z nich, pokud se chceš zamýšlet nad více problémy, můžeš spojit více témat dohromady. Vytvoř práci v rozsahu 200 -220 slov. Termín zaslání je do 17.4.

Přeji vám hezké Velikonoce. HM

_______________________________________________________________________

         

 

 

 

 

30.3. – 3.4.

 

Všechny vás zdravím a chválím ty, kteří jste pochopili, že by bylo dobře něco dělat.  Snažila jsem se opravovat, ale nejsem stroj. Mnohým z vás jsem posílala vaše práce zpátky k opravě, abyste   měli možnost získat lepší známku. Proto buďte trpěliví, kdyby se však stalo, že dlouho vám zpráva nepřichází, klidně se připomeňte a uveďte datum odeslání. Mám vás celkem 90. Víme však, že mnohé řešíte společně, a tak někteří z vás udělají zbytečné chyby při pouhém opisování.

Jen upozorňuji, že vše, co bylo zadáno do 27.3. už dále neposílejte, časová rezerva byla značná. HM  (Těm, kteří poslali ještě během slunečného víkendu, taky opravím.)  Chápu, že někdo má situaci s připojením a odesláním složitější, a tak toleruji zaslání životopisu do 4.4.2020.  Pracujte na něm, jeho čistopis si nechejte u sebe, až se potkáme, uvedeme ho do konečné podoby.

Správné odpovědi  - literární testy: 1) 1D, 2F, 3H, 4B, 5C, 6A, 7E, 8G

                                                         2) 1E, 2D, 3B, 4F, 5A, 6H, 7C, 8CH, 9I, 10G

                                                         3) 1G, 2D, 3B, 4A, 5H, 6I, 7CH, 8C, 9F, 10E

                                                         4) 1E, 2G, 3F, 4B, 5CH, 6J, 7A, 8C, 9D, 10

 

 

ML – nové učivo: zápis si opiš do školního sešitu, žáci s podpůrnými opatřeními si mohou vytisknout a nalepit

CIZÍ JMÉNA VLASTNÍ A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ

Většina cizích jmen vlastních se stejně jako jména česká přiřazují k některému vzoru a podle něj se i skloňuje. Rozhodující je rod a zakončení v 1., popř. v 2.p.  Na rozdíl od českých jmen je však mnohdy důležité , jak se cizí jméno vyslovuje, např. May, 2.p. bez Maye, Stenley, 2.p.Stenleyho.

William, -a (pán)                   Nikolajevič, -e (muž)                        Connery, -ho

Hugo, -a                                 Zola, -y (předseda)                            Goldoni, -ho

U jmen zakončených na –e dnes převládá skloňování pomocí koncovek –ho, -mu, -m.

Rilke – 2.p.Rilkeho, 3.a 6.p. Rilkemu, 7.p. Rilkem

U tradičních jmen je možné skloňování podle vzoru pán:

Goethe – 2.p. Goetheho i Goetha, Dante – bez Danteho i Danta

Některá jména zakončená  na –e, které  se nevyslovuje, se toto –e při skloňování často odsouvá. Např. Shakespeare – 2.p. Shakespeara, Verne – 2.p. Verna.

Mnohá francouzská jména se zařazují ke vzoru podle psané podoby: Dumas – 2.p. Dumase, Jules – 2.p. Julesa.

Slovanská jména, která jsou svým původem přídavná jména, se skloňují jako česká přídavná jména: Tolstoj – 2.p. Tolstého (mladého), Dostojevskij (Dostojevského) atd.

U jmen řeckých a latinských se při skloňování odsouvá zakončení 1.p. –as, es, os jako podstatné jméno, us a koncovky jsou podle vzoru pán: Pythagoras – 2.p. Pythagora, Archimedes – 2.p. Archimeda…

Zeměpisná jména zakončená na – ea se skloňují jako podstatné jméno idea.

Některá jména se neskloňují. Jsou to jména zakončená na –e, -i, -u a jména víceslovná (Chile, Mali, Korfu, Buenos Aires).

Učivo najdete v učebnici s.43 – 46. Pro úvodní seznámení si zkuste vypracovat některá cvičení. Neposílejte, to na vás čeká až v příštím týdnu. Také si danou problematiku přečti ve Hravé češtině.

 

LIT – nové učivo: SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ

Zápis si opiš do sešitu literatury, žáci s podpůrnými opatřeními si mohou vytisknout a do sešitu nalepit.

Literatura v 2.polovině 20.století reaguje na to, co se ve světě děje – na významné válečné konflikty, na globalizaci, studenou válku, otázku rozvojových zemí.

Řeší problémy mezilidských vztahů, neschopnost lidí mezi sebou komunikovat.

Někteří autoři se snaží vymezovat vůči soudobé společnosti, kritizovat zaběhnutý systém hodnot  a morálky (např. beatníci). Roste také množství vydávaných knih, kolísá kvalita, knihy se stávají komerčním zbožím. Existuje množství různých směrů projevujících se v jednotlivých národních literaturách.

FRANCIE

Samuel Beckett  (1906  - 1989) 

- za války se účastnil francouzského odboje, po válce zůstal v Paříži a začal psát svá díla francouzsky ( pocházel z Irska)

- získal Nobelovu cenu za literaturu

- stal se jedním z nejuznávanějších autorů tzv.absurdního dramatu

Drama Čekání na Godota : ve hře se opakují stejné nebo podobné repliky dvou protagonistů –tuláků Vladimíra a Estragona. Oba čekají na někoho neznámého (Godota), který by mohl změnit jejich dosavadní život, dát mu nový smysl.

Jacques Prévert  (19000 – 1977)

-        psal i filmové scénáře, texty k písním

-        byl výtvarně nadaný, vytvářel koláže

-        mnohé jeho básně zlidověly a byly zhudebněny

-        byl ovlivněn surrealismem

básnická sbírka Slova obsahuje 95 různorodých básní, písní, aforismů, nejčastěji se jedná o poezii milostnou. Všímá si banálních věcí, opěvuje spontánnost a svobodu, odmítá stereotypy, náboženství.

ANGLIE

V 50.letech se objevila skupina prozaiků a dramatiků,  pro které se ujalo označení rozhněvaní mladí muži podle divadelní hry  Ohlédni se v hněvu. Ti přivedli do literatury mladého hrdinu odmítajícího dosavadní ustálené mravní normy, bouřícího se proti snobství, proti nudě stereotypního života, volícího život v chudobě a prácí rukama.

George Orwell (1903 – 1950)

-        narodil se v Indii, studoval v Anglii, poté se stal policejním inspektorem v Barmě

-        krátce žil jako tulák v Paříži

-         reagoval  na události 30.let – byl odpůrcem fašismu a komunismu

Alegorický román Farma zvířat formou bajky ukazuje politické skutečnosti a vztahy mezi lidmi.V příběhu se objevuje skupina zvířat, která se vzbouří a vyžene lidi z farmy, aby si vládla sama. Vláda zvířat se zvrhne v tyranii podobnou stalinskému režimu.

Agatha Christie (1890 – 1986)

-        V průběhu obou válek pracovala jako dobrovolnice v lékárně (odtud získala znalost o lécích a jedech, kterou využila v detektivkách).

-        - vytvořila postavy detektivů Hercula Poirota a slečny Marplové

-        - v jejich detektivkách je zločin pojat jako hádanka obestřená tajemstvím, čtenář do poslední chvíle netuší, kdo je pachatelem

-        - je světově nejznámější spisovatelko v historii a přezdívá se jí královna detektivky

Detektivní romány: Vražda v Orient expresu, Smrt na Nilu, deset malých černoušků ad.

Arthur C.Clarke (1917 – 2008)

-        Od dětství se zajímal o astronomii, kromě psaní science- fiction se proslavil jako vynálezce. Během války sloužil v letectvu jako instruktor pro práci s radarem. Po válce vystudoval matematiku a fyziku.

-        Román 2001: Vesmírná odysea vznikl současně s filmovou verzí. V příběhu se prolínají různé časové roviny – daleká minulost i budoucnost. Je to příběh o setkání lidí s mimozemskou civilizací.

 

John Ronald Reuel Tolkien (1892 – 1973)

-        účastnil se 1. světové války

-        pracoval jako profesor  anglického jazyka a literatury na univerzitě v Oxfordu

-        láska k jazykům ho inspirovala k vytvoření 15 umělých jazyků, které využil ve svých            románech

-        původně knihy nechtěl vydávat

-        první kniha Hobit

-        román Pán prstenů – byl vydán ve 3 svazcích, patří mezi nejpopulárnější romány 20. století a je považován za základní dílo žánru fantasy, odehrává se ve fiktivní Středozemi

Možná, že se vám zdá, že je zápisů hodně. V tomto týdnu je výklad, docvičování a procvičování bude následovat příště.

Přesto doporučuji v rámci přípravy k přijímačkám si projít cvičení v učebnici  s.40 – 43 a dále přikládám všestranný jazykový a větný rozbor. (2x)

VR

 

 

 

 

 

 

_______________________________________________________________________

Týden do 27. 3. 

Zdravím všechny a zasílám práci. Vypracované úkoly mi zašlete na e-mail hanamatejkova@centrum.cz. Nezapomeň se vždy podepsat!!

Čj: Přepiš si 1 doplňpvací cvičení z učebnice strana 67-70 a pošli ho k opravě - ohodnotím.

LIT: Vyber si jeden test z literatury a vypracovaný pošli (stačí napsat 1a, 2b,...) Správná řešení napíšu po 27. 3.

SLOH: Životopis je Tvá vizitka pro uplatnění na trhu práce. Předpokládám, že od Vás všech najdu na e-mailu.

Pokud si budete chtít odpočinout, využijte:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000405-skola-doma/220562220610003/

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000405-skola-doma/220562220610001/

_______________________________________________________________________

 

  týden do 20. 3.

Čj: Testy k přijímacím zkouškám ( ve vlastním zájmu )

      Pravopis koncovek a sloves (U s. 67-70) - 2 cvičení

LIT: Vypracuj: 16 Božena Němcová

BNBN

       testy 1-4 přiřaď

lit

 

SLOH: Vypracuj svůj vlastní životopis