Aktuální počasí

Počasí dnes:

31. 3. 2020

oblacnosesnez

Bude polojasno až oblačno, občas sněhové přeháňky. Denní teploty 1 až 5°C. Noční teploty -3 až -7°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Zadání práce v termínu od 30. 3. do 9. 4.


Milí žáci, vkládám učivo na následujících 14 dní. První týden si pečlivě pročtěte novou látku (mluvnice, literatura, sloh), zapište zadané do sešitů. Připravte si zadanou slohovou práci. Následující týden vypracujte zadané cvičení a odešlete ke kontrole. Nezapomeňte odeslat také vaši slohovou práci. Dále pokračujte v přípravě na přijímací zkoušky.

Týden 30. 3. - 3. 4. (učivo, zadání viz níže)

  1. projít a zapsat do sešitů novou látka (mluvnice, sloh, literatura)
  2. postupně vypracovávat zadaná cvičení
  3. příprava slohové práce - úvaha
  4. příprava na přijímací zkoušky - pokračovat v úlohách v pracovním sešitě - Přijímačky v pohodě od strany 37 podle osobního tempa

Týden 6. 4. - 9. 4.

  1. procvičit novou látku
  2. průběžné opakování zápisů v literárním sešitě
  3. vypracovat zadané úkoly a odeslat e-mailem
  4. příprava na přijímací zkoušky - pokračovat v úlohách v pracovním sešitě - Přijímačky v pohodě od strany 37 podle osobního tempa

A jdeme na to.

MLUVNICE


učebnice český jazyk  Tvarosloví  - kapitola Podstatná jména -  Skloňování cizích vlastních jmen a pravopis velkých písmen ve vlastních jménech a názvech od strany 38 do strany 52

 nová látka (zapsat do školního sešitu)

Téma nového učiva:Cizí vlastní jména a jejich sklońování

Jedná se o jména osob, zvířat,měst,vesnic,světadílů.Většina cizích vlastních jmen se stejně jako jména česká /počeštěná/ přiřazuje k některému vzoru a podle něj se i sklońuje.Rozhodující je rod a zakončení v 1. pádě, 2. pádě.

Příklad: 1. pád May, 2. p. Maye

             1. pád Stenley, 2.p. Stenleyho

             1.pád Uruguay, 2.p. Uruguaye-nutná práce s učebnicí na str.43-47

             + pečlivě prostudovat okrový rámeček /paradigma/ na str.44.

Příklady k procvičování:

Zadání: jména v závorkách uveďte v náležitých tvarech: /str.44/

Moje maminka ráda poslouchá písničky/Elvis Presley/. Kreslené filmy /Walt Disney/ jsou oblíbené i u nás. V roce 1954 byla /Ernest Hemingway/ udělena Nobelova cena za novelu Stařec a moře. Do tohoto filmu režisér Federico Fellini poprvé obsadil /Marcello Mastroianni/. Divadlo připravuje operu Bohéma od Giacomo Puccini/. Tento pořad bude věnován básníkovi /Heinrich Heine/. Nedávno vyšel výbor z básní/ Paul Valéry/. 

Vypracovat v písemné podobě a odeslat nejpozději do 9.4.2020 na e.maíl: justyn0@ seznam.cz

nová látka (zapsat do školního sešitu)

Slovanská jména /ůvodně příd. jména/ se sklońují jako česká příd. jména.

Příklady: Tolstoj-2.pád Tolstého ,3.p. Tolstému

               Dostojevskij - 2.p. Dostojevského, 3.p. Dostojevskému

Úkol k procvičování / vypracujte a napsané odešlete na výše uvedený e-mail do 9.4.2020.

Panský s /Orlowski/ zasvětili svůj sportovní život stolnímu tenisu.Symfonický orchestr přednese skladby/Petr Iljič Ćajkovskij/ a /Antonío Vivaldi/. /Vasilij Kandinskij/ je přisuzováno vytvoření první abstraktní malby. Tento obraz je podobiznou spisovatele/Maxim Gorkij/.

nová látka (zapsat do školního sešitu)

U jmen řeckých a latinských se při sklońování odsouvá zakončení 1.p. -as

                                                                                                                -es

                                                                                                               - os

                                                                                                               - us a koncovky

 Jsou dle vzoru pán.

 Příklady: Pythagoras, 2.p. Pythagora

                Archimedes, 2.p. Archimeda

                Odysseus,2.p. Odyssea

 Úkol k procvičování: Vypracuj a odešli nejpozději do 9.4.02020.

 Výrok Vím,že nic nevím, je připisován (Sokrates/. Sofokles patří spolu se starším /Aischylos/ a mladším /Euripides/ mezi největší starověké dramatiky. Báje o /Ikaros/ inspiruje lidi k létání už od starověku. Ŕím je starší, než praví pověst o / Romulus a Remus/.

Úkol pro žáky: zapsat do škol. sešitu Zeměpisná jména / učebnice str. 46-47, opiš okrovou tabulku.

LITERATURA


Zapsat do literárního sešitu

Téma učiva: Světová literatura 2. poloviny 20.století

Literatura tohoto období reaguje na dění ve světě / 1. a 2. svět. válka,korejský a vietnamský válečný konflikt,globalizace,období studené války.../ viz učivo dějepisu pro 9. ročník

Dále lit. řeší vztahy mezi lidmi,neschopnost vzájemné komunikace,kritika soudobé společnosti,morálky

Existence mnoha uměleckých směrů/ existencialismus, op art,pop.art, minimalismus, body art, land art,grafitti,postmodernismus,magický realismus,absurdní drama.../

Úkoly pro žáky pracujte s Hravou literaturou,průběžně pročítejte ukázky. BUDU ZKOUŠET!

 nová látka:

Nejvýznamnější spisovatelé: přehled pokračuj v zápisu do lit. sešitu!!!!!!!!!!

  •  Samuel Beckett
  •  Jacques Prevert
  •  George Orwell
  •  Agatha Christie
  •  Arthur C. Clarke
  •   J.R.R. Tolkien
  •  Vladimir Vysockij
  •  Joseph Heller
  •  John Irwing
  •  Umberto Eco

Konkrétně probereme níže.

Úkoly pro žáky:zpacovat písemně a odeslat nejpozději do 9.4. 2020. na e- mail: justyn0@seznam.cz

 Otázkyke zpracování:

 1. vypiš tří druhy literatury

 2. charakterizuj lit. žánr kroniku

 3. tvorba W.shakespeara

 4. charakterizuj období renesance a humanismu

 5. etapy národního obrození

 6.tvorba Jana Nerudy

 7. umělecký směr secese

 8. žívot a dílo Karla Ćapka

 9. básnická tvorba Vítězslava Nezvala

10.František Hrubín

SLOH


Téma učiva: Úvaha

Upozorńuje na závažnost nějakého problému a hledá možnosti jeho řešení /autor představuje své myšlenky,názory a postoje a často vychází ze svých zkušeností/.

Důležitá je návaznost myšlenek,často se objevují obrazná vyjádření, otázky, na které neexistuje jednoznačná odpověd, výraznou roli zde hraje subjektivní /osobní/ názor.

Zde uvádím tří témata ke slohové práci:

 1. Význam moderních technologií pro budoucnost lidstva

 2. Význam vzdělání pro můj budoucí život

 3. Vliv člověka na změny klimatu na planetě

VYBERETE SI JEN JEDNO TÉMA A ZPRACUJETE NA ZAKLADÉ OSNOVY ÚVAHU O ROZSAHU CCA 200 AŹ 220 SLOV- zaslat do 9.4.2020 na vámi již dobře známou e-mailovou adresu.


Důležité upozornění: PRŮBĚŽNĚ PROCVIČUJTE PŘÍKLADY Z PRAC.SEŚITU: PŔIJÍMAĆKY V POHODÉ,,SNAŹTE SE PROCHÁZET POCTIVÉ VSECHNY PŔÍKLADY

Dávejte na sebe pozor,poctivě plńte námi zadané úkoly a nezlobte moc. MĚJTE SE FAJN.

Pavel Źampach