Aktuální počasí

Počasí dnes:

24. 9. 2020

oblacnosde

Bude polojasno až oblačno, ojediněle přeháňky. Denní teploty 21 až 25°C. Noční teploty 14 až 10°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

SAMOSTATNÁ PRÁCE 15. 6. - 19. 6. 2020 (15. týden)

ŘEŠENÍ (14. týden – 8. 6. – 12. 6.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list - zájmena

 

* V tomto týdnu procvičíme učivo:

  Základní skladební dvojice → podmět několikanásobný

  Shoda přísudku s několikanásobným podmětem

  Věta jednoduchá, souvětí + vzorec souvětí

 

Zde si stáhni: Přehled učiva

 

1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

 

* K 124 (nová 128) / cv. 6 + modré tabulky

                               / cv. 8

      

* K 130 - 131 (135 - 136) / modrá tabulka (-i, -y, -a) + cv. 4

 

* K 136 (138) / cv. 4

   K 137 (139) / cv. 7, 8

 

2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně): 

  → k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky v učebnici = rámečky

      + můj odkaz → Přehled učiva

 

* K 124 (nová 128) / cv. 7 → doplň + vyznač ve větách podmět (Po) → (s)

                               / cv. 8 → vypiš z vět ZSD + rozhodni druh Po

                                               Př.: Loď opouští. (podmět vyjádřený – holý)

                                                     Petr a Pavel spravují. (podmět – několikanás.)

                                      

* K 131 (135) / cv. A., B., C. → přečti si ukázky podmětu několikanásobného

      132 (136) / cv. 3 a) opiš a doplň koncovky sloves + vyznač ve větách ZSD → (s)

                        / cv. 6 → doplň (i/y) →(f)

 

* 136 (138) / cv. 4 → u každé věty rozhodni, zda je jednoduchá (VJ) nebo

                                       se jedná o souvětí (S) + napiš vzorec souvětí → (s)

                                       Př.: S   V1, že V2.

                                              VJ

 

137 (139) / cv. 8 → doplň chybějící čárky, spojky nebo spojovací výrazy → (f)

 

3) Pracovní listy:

Pracovní list - doplňovačka a)

Pracovní list - práce s textem v učebnici b)

 

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE 8. 6. - 12. 6. 2020 (14. týden)

ŘEŠENÍ (13. týden – 1. 6. – 5. 6.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list - zájmena

Řešení - pracovní list - Bonus

 

* V tomto týdnu dokončíme učivo o zájmenech → skloňování (MY, VY, ON, ONA, ONO)

* Procvičíme učivo:

  Základní skladební dvojicepodmět (vyjádřený, nevyjádřený a všeobecný)

 

Přehled učiva

 

1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

 

Skloňování zájmen (my, vy, on, ona, ono):

   K str. 104 (nová 108) / cv. 11

       str. 105 (109) / cv. 16

      

 * Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný):

   K str. 120 (124) / cv. 5

       str. 121 (125) / cv. 1

       str. 122 (126) / cv. 3 a)

 

Pracovní list: → (zájmena) pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,

                            projdeme si společně

 

Pracovní list - zájmena

 

→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.

 

2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně): 

  → k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky = rámečky + můj odkaz

                                                                                               → Přehled učiva

 

 Skloňování zájmen (my, vy, on, ona, ono):

   K str. 104 (nová 108) / cv. 11 → doplň (i / y) + vyhledej zájmena a urči jejich druh

                                                  → můžeš pracovat přes (f)

                                      

   K str. 105 (109) / cv. 15 → doplň (i / í), pomáhej si ukaz. zájmeny (tu, té) → (s)

                             / cv. 17 → doplň (s) … „kdo píše kratší, zkrátí si“

 

   Opakování - ZÁJMENA

   K str. 107 (111) / cv. 5 → doplň tvary osobních z. → (f)

                             / cv. 7 → a) doplň zájmeno ve správném tvaru → stačí ústně (ú)

                                              b) pokus se vysvětlit význam vět

 

Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný:

  K str. 120 (104) / cv. 5 → vypiš z vět ZSD (základní skladební dvojice):

                                      → podmět + přísudek ("podvlnkovat")

                                      Př.: Hoši pracují.                                                        → (s)

 

  K str. 121 (125) / cv. 1 → vypiš z vět „ZSD“, pozor na podmět nevyjádřený → (s)

                                      Př.: Užovka patří.

                                             Ona dorůstá.

 

  K str. 122 (126) / cv. 7 → ve větách vyhledej „ZSD“ → můžeš pracovat přes (f)

 

Nabízím vám odkazy na procvičování:

* tvary zájmen JÁ

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/zajmena2.htm

 

* zákl. skladební dvojice – ZSD, druhy podmětu, podmět nevyjádřený

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet2.htm

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/nevyjadreny-podmet-test

 

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE 1. 6. - 5. 6. 2020 (13. týden)

ŘEŠENÍ (12. týden – 25. 5. – 29. 5.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list

 

V tomto týdnu budeme pokračovat ZÁJMENY.

Seznámíme se se zbývajícími druhy → tázacími, vztažnými, neurčitými a zápornými.

Dále se vrátíme k zájmenům osobním, naučíme se a procvičíme si skloňování zájmen JÁ, TY, SE.

Na závěr se naučíme rozlišovat tvar (sebou – s sebou).

 

Přehled učiva na tento týden

 

1) Společně si na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

* Druhy zájmen:

   K str. 98 (nová 102) / cv. 10

       str. 99 (103) /cv. 13

       str. 100 (104) / cv. 15, 17

 

* Skloňování zájmen:

   K str. 101 – 103 (105 – 107)

   → procvičíme: str. 102 (106) / cv. 4

                           str. 103 (107) / cv. 7

 

Pracovní list: → (zájmena) pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,

                            projdeme si společně

 

Pracovní list - zájmena                       

 

→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.

 

2) Domácí samostatná práce (pro všechny děti vzdělávající se distančně): 

* Druhy zájmen:

  → k zadaným cvičením ti vypomohou modré tabulky = rámečky + můj odkaz

 

  K str. 99 (103) / cv. 11 → tvoř otázky k odpovědím – tázací z. → piš do sešitu (s)

                                       → Př.: Komu jsi to vyprávěl?

                          / cv. 14 → v souvětích použij vztažná z. → doplňuj přes folii (f)

 

  K str. 100 (104) / cv. 15 → vyber z nabídky vhodná neurčitá z. → (f)

                             / cv. 17 → popři obsah věty, použij záporná z. → stačí ústně (ú)

 

* Skloňování osobních zájmen (JÁ, TY, SE):

→ pomůcka

1. p. já

2. p. bez (), mne … bez Vaška → . .. (2 slabiky)

3. p. ke mně (tobě), mi … k Vaškovi → . . . (3 slabiky)

4. p. vidím (), mne … vidím Vaška → . . .(2)

6. p. o mně (tobě) … o Vaškovi → . . . (3)

7. p. se mnou

 

str. 101 (105) / cv. 1 → tvary zájmen TY, SE → přepiš (s) …. kdo má psát kratší

                                                                                                     cvičení, zkrátí si dle

                                                                                                     uvážení (platí vždy,

                                                                                                     když přepisujete)

str. 102 (106) / cv. 4 → tvary zájmen JÁ → přepiš (s)

                           / cv. 5 → tvary zájmen JÁ + (i/y) → (f)

 

* Rozlišení tvaru sebou – s sebou:

sebou: (Nevrť sebou.)

s sebou: (Vezmi si s sebou pláštěnku.)

 

K str. 103 (107) / cv. 9 → sebou – s sebou → (s)

 

Bonus:

→ Nechám na dobrovolnosti, můžeš si vytisknout pracovní list → procvičování

     přídavných jmen

 

Pracovní list - Bonus

 

Nabízím vám odkazy na procvičování pravopisu:

https://www.skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-tvaroslovny/zajmena/sklonovani-zajmena-ja-mne-me

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-lexikalni/shoda-podmetu-s-prisudkem/shoda-podmetu-s-prisudkem-online-test-1

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/kratke-diktaty-i-y/diktat-i-y-7

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE 25. 5. - 29. 5. 2020 (12. týden)

ŘEŠENÍ (11. týden – 18. 5. – 22. 5.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list A

Řešení - pracovní list B

 

V tomto týdnu se budeme zabývati zájmeny, procvičíme si osobní zájmena a

nově pootevřeme vrátka zájmenům přivlastňovacím a ukazovacím, které se

naučíme rozpoznat a správně skloňovat.

 

1) Společně se na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

Učebnice str. 97 (nová 101)

Přivlastňovací zájmena - přehled

cv. 5 → doplníme vhodná přivlastň. zájmena … přes (f)

Vysvětlíme si rozlišování koncovky zájmen:

Koncovky zájmen

cv. 6 → při doplnění zájmena v náležitém tvaru (pomůže ti modrá tabulka) … (f)

Učebnice str. 98 (102)

Ukazovací zájmena

cv. 7 → rozlišíme zájmena (O, P, U) … (f)

cv. 8 a) → vyhledáme osobní zájm.

        c) → z některých vět určíme slovní druhy … (f)

 

Pracovní list: → pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na pátek,

                            projdeme si společně

                        → v 1. části vyber správnou odpověď (vyjde ti tajenka)

                        → v 2. části podtrhni správnou variantu

Pracovní list

→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.

 

2) Domácí samostatná práce: 

Učebnice str. 97 (101)

cv. 6 → vypiš z 1. a 2. sloupku vždy pět vět (klidně celé) + napiš pomocné zájmeno

             (př.: …….. naši (tu) novou školu?)   … vypiš do (s)

 

Učebnice str. 98 (102)

cv. 7) → vypiš do tabulky všechna zájmena a roztřiď je podle druhu:   …. (s)             

z. osobní

z. ukazovací

z. přivlastňovací

 

 

 

 

cv. 8) → opiš z textu poslední 4 věty a očísluj jejich slovní druhy  … (s)

 

Bonus:

→ Nechám na dobrovolnosti, můžeš si přepsat K 129 (133) / cv. 4  … (s)

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE 18. 5. - 22. 5. 2020 (11. týden)

ŘEŠENÍ (10. týden – 11. 5. – 15. 5.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list A

Řešení - pracovní list B

 

V tomto týdnu si celkově zopakujeme, co již umíme a známe: Slovesa a slovesný způsob.  

Zlehka zabrousíme do nového učiva: Druhy zájmen

→ toto učivo si více procvičíte v 6. roč., proto se seznámíme jen s některými druhy, a to se zájmeny (osobními, přivlastňovacími a ukazovacími). Neopomeneme na skloňování osobních zájmen (př. já, ty, on,..).

→ v následující tabulce najdete: Druhy zájmen - viz následující odkaz:

Druhy zájmen - přehled

 

1) Domácí samostatná práce: 

Učebnice str. 95 (nová 99)

cv. 1) a) (s) vypiš seřazená slovesa

          c) můžeš zaimprovizovat

cv. 2) a) → utvoř z vět zákazy (2. os., č. j. + č. mn.) → (stačí ústně)

cv. 3) → (s) napiš krátké a výstižné věty na daná slova

cv. 5) → (s) – věty opiš + doplň vhodné sloveso v podmiň. zp.

 

K 97 (nová 101)

 cv. 4) (s) → doplň do vět vhodné osobní zájmeno

 

Pracovní list A: malá změna, nastala chvíle pro poezii a s ní přichází jednoduché úkoly

Pracovní list A vytiskni a doplň (jinak vypiš)

 

2) Společně se na SKYPE procvičíme (kdo nemůže býti připojen, procvičí sám):

Učebnice str. 94 (nová 98)

cv. 6 → převedeme + doplníme souvětí v (1. os., č. j., zp. podmiň.)

cv. 7) a) → celý text řekneme ve (2. os., č. j., zp. podmiň.)

              →                               v (1. os., č. mn., zp. podmiň.)

 

K 95 (nová 99)

cv. 4) a) vyhledáme v textu slovesné tvary + určíme u nich mluvn.

              kategorie + uvedeme infinitiv

          c) vyhledáme zvratná slovesa

 

ZÁJMENA

s dětmi projdu a vysvětlím celkový přehled druhů zájmen (viz úvodní tabulka

     přehledu)

K 96 (nová 100)

cv. 1) a) (ústně)

cv. 2) a) přes (f) → pád osobních zájmen

          b) (ú) → odůvodníme pravopis podtrž. slov

 

K 97 (nová 101)

cv. 3 (s) vypíšeme do 2 sloupečků:

              → se (zvratné zájmeno) = napíšeme celý slovesný tvar

              → se (předložka) = napíšeme s daným slovním ohebným

                                             druhem, ke kterému se váže

 

Pracovní list Búkoly zadané ke cv. 2/str. 96 (100) → pokud možno, vytiskni a měj nachystáno na středu, projdeme si společně

→ kdo nemá možnost vytisknout, nevadí, zadání uvidí na počítači

 

→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.

 

* Pro toho, kdo by chtěl ještě procvičovat, využij třeba minulý odkaz

(doopravdy velký výběr možností procvičování pravopisu)

Odkaz na procvičování učiva:

Odkaz si stáhni zde: https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE 11. 5. - 15. 5. 2020 (10. týden)

ŘEŠENÍ (9. týden – 4. 5. – 7. 5.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list

 

Slovesa a slovesný způsob nás budou doprovázet i v tomto týdnu.

Minulý týden jsme procvičili rozkazovací způsob a nyní se zaměříme na způsob podmiňovací - viz následující odkaz:

Podmiňovací způsob - přehled

 

Učebnice str. 93 (nová 97)

- pozorně si pročti úvodní definici + tabulku

- cv. 1 (s) → vypiš slovesné tvary (pod sebe) + urči u nich mluvnické kategorie

                    (os., č., zp.) → !!čas neurčujeme!!

- cv. 2 (f) → doplň tvar podmiň. zp. slovesa být … pomůže ti tabulka

- cv. 3 (stačí ústně) → podtržené věty vyčasuj ve všech osobách (č. j. + č. mn.)

 

K 94 (nová 98)

- cv. 4 (stačí ústně) → říkej, co bys udělal (v podmiň zp.), odpovídej celou větou

- cv. 5 (s) – najdi chyby v podmiň. způsobu a pak přepiš správně

                 - zde bych nechala přepsat celé cv.

                 - (ti, kteří píší kratší texty, si uberou)

 

Pracovní list A: slovesa - vytiskni a doplň (jinak opiš), v PDFPracovní list A

 

→ Celou tuto zadanou práci bych s dětmi ráda zvládla při Skype výuce, co nestihneme, si děti dodělají samostatně.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pracovní list Bsměsice pravopisu – vytiskni a doplň (jinak opiš),

v PDFPracovní list B

→ nechám na dobrovolnosti, můžeš mi přeposlat do pátku 11. 5. ke kontrole

 

Odkaz na procvičování učiva:

Odkaz si stáhni zde: https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/

(5. roč. a vyber si, co potřebuješ procvičovat …)

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 4. 5. - 7. 5. 2020 (9. týden)

ŘEŠENÍ  (8. týden – 27. 4. – 30. 4.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Pracovní list - řešení

 

* Než se pustíme do práce, vracím se zpět ke čtenářským deníkům, určitě jste si

   v minulém týdnu dokončili referát o přečtené knize za měsíc duben.

 

* V tomto týdnu zkráceném díky dalšímu st. svátku, určitě víte, o jakém píši … správně,

    je to Den vítězství, budeme v českém jazyce pokračovat opakováním sloves.

    Procvičili jsme si způsob oznamovací v čase (minulém, přítomném a budoucím).

    Budeme pokračovat se způsobem rozkazovacím.

 

Práce v učebnici:

Odkaz si stáhni zde: Práce v učebnici

 

Pracovní list: pokud možno vytiskni a doplň (jinak vypiš správné doplnění úkolů)

Odkaz si stáhni zde:Pracovní list

 

Procvičování: slovesný způsob

Odkazy si stáhni zde:

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovesny_zpusob2.htm

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovesny_zpusob1.htm

http://skolicka6.sweb.cz/HADANKA/HADANKA1.htm

 

 * K samostudiu držím pěsti, s některými procvičím už ústně (HURÁ)!

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 27. 4. - 30. 4. 2020 (8. týden)

ŘEŠENÍ (7. týden – 20. 4. – 24. 4.) si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Test - práce s textem

 

* Děkuji za přeposlání testů, každému jsem odpověděla emailem, zhodnotila a

  opravila případné chyby. Není novinkou, že někdo měl práci super, někdo se

   trochu pomýlil a jsou tací, kteří mi velkou radost neudělali.

* Chtěla bych ovšem vyzdvihnout vaše úsilí a technickou zdatnost v přeposílání  

   prací (Word, pdf).

* Čtenářský deník – list: nastal čas dalšího termínu (již 2. kniha), splňte,

   po návratu do školy vlepíme do deníku.

* V tomto zkráceném týdnu budeme pokračovat opakováním učiva – časování

   sloves, a to čase budoucím (složený a jednoduchý tvar) a

   v čase minulém → připomeneme si časování sloves s pomocným slovesem

                                  být (psal jsem)

                             → časování zvratných sloves (si, se)

                             → námi oblíbený pravopis shody přísudku (Př) s podmětem (Po)

* K pochopení učiva vám vypomohou odkazy s vysvětlením a s možností procvičit si

   daného učivo.

* V samostudiu držím pěsti, pilně pracuj a hlavně si uvědom, že to vše děláš sám/a

   pro sebe

 

Práce v učebnici: odkaz si stáhni zde ... Práce v učebnici

 

Pracovní list: vytiskni a doplň (jinak opiš), odkaz si stáhni zde ... Pracovní list

 

Odkazy na procvičování učiva ... odkazy si stáhni zde:

http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=92

http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=93

http://testy.mzs-vb.cz/spustit-test.php?id=94

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/podmet_a_prisudek1.htm

(celkem 5 cvičení)

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/shoda_prisudku_s_podmetem1.htm

(celkem 3 cvičení)

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 20. 4. - 24. 4. 2020

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ z minulého týdne si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - mluvnické kategorie sloves

Řešení - doplňovačka

 

* nezapomínej pravidelně číst, blíží se termín čtenářského deníku - listu

* v tomto týdnu budeme pokračovat učivem o slovesech

* výborná pomůcka, tedy celkový přehled toho, co bys měl/a znát o slovesech,

   najdeš v tomto odkazu (doklikej až na závěr):

   http://skolicka6.sweb.cz/SLOVESAUCIVO/SLOVESA1.htm

 

Práce s učebnicí

Test - práce s textem ... nezapomeň přeposlat do 24. 04.!!!

                

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 14. 4. - 17. 4. 2020

Minulý týden jsme se naučili stupňovat přídavná jména - doufám, že všichni pochopili. V tomto týdnu se zaměříme na slovesa. Jak správně tuším, řeknete si, však vše o nich víme. Tak mě o tom přesvědčte, začneme postupně:

A. Učebnice str. 81 (nová 85)

     1. modrý rámeček říká, co vyjadřují slovesa

         cv. 1 - pozorně si přečti a podvlnkuj na folii slovesa

     2. modrý rámeček

         * říká, že slovesa v určitém tvaru (budu psát) časujeme, tedy určujeme u nich

           mluvnické kategorie (osoba, číslo, způsob, čas)

         * tvar neurčitý (spát, péci) - slovesa nelze časovat

B. Učebnice str. 82 (86) / cv. 4 a)

     - do sešitu si do 2 sloupečků rozděl slovesa na určitá (př. Žijeme) a neurčitá (př.

       přeletět)

C. Učebnice str. 82 (86) / cv. 4 c)

     - ke slovům v určitém tvaru ve cvičení 4 a) dopiš do závorky infinitiv

       př. Žijeme (Žít)

D. Učebnice str. 82 (nová 86)

     3. modrý rámeček vysvětluje rozdíly:

         a) tvar jednoduchý (malovat, malovat si, malovat se)

         b) tvar složený (budu dělat, bychom dělali)

E. Učebnice str. 82 (nová 86) / cv. 5

     - do sešitu

     - rozděl na 2 sloupečky a přiřazuj postupně slovesa:

           Tvar jednoduchý (obdařily)            Tvar složený (Budu spravovat)

 

Procvičování mluvnických kategorií - vytiskni a nalep nebo přepiš do sešitu:

Slovesa - mluvnické kategorie

 

Procvičování pravopisu - vytiskni a nalep nebo přepiš do sešitu:

Procvičování pravopisu

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 6. 4. - 8. 4. 2020

Odkazy, kde lze procvičovat český jazyk celkově:

https://ucebnice.online/

https://www.umimecesky.cz/

https://edu.ceskatelevize.cz/stupen-vzdelani/1-stupen-zs

 

Dále můžete procvičovat v knížce "Poradíme si s češtinou", kterou jste si zakoupili na podzim.

 

Čeká nás nové učivo (lehké) - stupňování přídavných jmen

     - protože mnozí z vás máte zastaralou ušebnici, raději učivo vysvětlím (str. 80 - 83)

Stupňování přídavných jmen:

3 stupně:

Stupňování A

- vypracuj a nalep do sešitu: Stupňování A

 

Při stupňování se někdy mění souhláska v kořeni:

Stupňování B

 

Některá přídavná jména se stupňují nepravidelně:

Stupňování C

 

Zde si stáhni samostatnou práci:

Stupňování B

Zde si stáhni a přepiš do sešitu cvičení:

Procvičování pravopisu

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ si stáhnete zde:

Řešení - stupňování A

Řešení - stupňování B

Řešení - procvičování pravopisu

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 30. 3. - 3. 4. 2020

Zde si stáhnete Zápis z učebnice a Pracovní list:

Zápis - Učebnice + úkoly

Pracovní list

Správné řešení si stáhnete zde:

Řešení - učebnice

Řešení - pracovní list

Řešení - učebnice + list doplňovačka

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 23. 3. - 29. 3. 2020

Správné řešení si stáhnete zde:

Řešení doplňovačka přídavných jmen

Řešení učebnice + cvičení

 

Čtenářský deník

Připomínám, že se blíží termín odevzdání čtenářských deníků. Vzhledem k tomu, že mám většinu čtenářských deníků u sebe, vypracujte čtenářský list na volný papír, který po návratu do školy vlepíme do čtenářského deníku. Nezapomeňte ale pravidelně číst!

 

Pocvičování pravopisu

Procvičujte pravopis koncovek podstatných a přídavných jmen, odkaz zde:

Pracovní list - procvičování - vypracujte pouze a), b), c)

V průběhu týden vám sem vložím správné řešení.

 

Přepiš do svého sešitu:

1) K str. 78/cv. 2 (převeď do náležitého tvaru)

     K str. 79/cv. 4 (převeď do množ. č.)

 

2) Utvoř vhodné souvětí podle vzorce:

     V1, V2 a V3, které V4.

 

3) Utvoř tvary sloves:

     jít - 1. os., č. mn., zp. P

     sejít se - 2. os., č. mn., zp. O, čas B

     přát si - 2. os., č. j., zp. R

 

4) Urči mluvn. kategorie přídavných jmen:

    př.: o chovatelových psech - 6. p., č. mn., rod M, vzor otcův

    pro lékařovy předpisy - 

    pod převislými větvemi -

    z kozího kopýtka - 

     

 

 

 

 

 

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 16. 3. - 20. 3. 2020

Procvičování přídavných jmen přivlastňovacích

 

Rod přídavného jména poznáte podle rodu podstatného jména.

Rod střední
Rod ženský
Rod mužský živ.
Rod mužský neživ.
Petrova holoubata Petrovy knihy Petrovi holubi Petrovy sešity
Katčina holoubata Katčiny knihy Katčini holubi Katčiny sešity

 

 

Rod střední
Rod ženský
Rod mužský

sousedovo auto

- p.1., č. j., otcovo

babiččinu pohádku

- p. 4., č. j., matčinu

Kamilovy kalhoty

- p.1., č. j., otcovy

Janino kotě

- p.1., č. j., matčino

otcovy sestry

-  p.1., č. mn., matčiny

Emilovi sousedi

- p.1., č. mn., otcovi

 

  • Procvičuj a piš do nového sešitu - učebnice str. 76/2, 77/3,4,5
  • Pokud budeš mít chuť a čas procvičuj do nakopírovaného listu (2. strana)

 

 

Procvičování - 2.strana

SAMOSTATNÁ PRÁCE - 11. 3. - 13. 3. 2020

Pracovní listZadání samostatné práce