Aktuální počasí

Počasí dnes:

5. 4. 2020

skoroj

Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno. Denní teploty 10 až 14°C. Noční teploty 4 až 0°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

 

4. týden:    30.3. – 3.4.   (práce na celý týden)

 

 Budeme pracovat s učebnicí na str. 56 – je to procvičování sčítání a odčítání desetinných čísel. Každé cvičení z této stránky ti pomůže zlepšit se.

Něco můžeš počítat přes fólii a následně překontrolovat pomocí rodičů či kalkulačky sám.

Pro koho by to bylo moc, sám si některé cvičení může zkrátit.

Do sešitu vypočítej slovní úlohy:  56/2,3,5,6,8     (K – po)

Do sešitu ještě přidávám tři příklady na písemné dělení (+nezapomeňte na zkoušku) (K- po)

65 311 : 29 =                       99 472 : 43 =                      284 655 : 73 =

Bonusové cvičení:   57/8  (K – po)  - v sešitě si za bonusová cvičení dávej smajlíky a červeně připiš BONUS.

Pro borce, kteří by chtěli něco z Matýskovy matematiky (5.roč. – obr. Einsteina u tabule), nabízím str. 52 – řešení všech příkladů se ti nabídne po zvětšení daného cvičení

        https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

 

 


3. týden:     24.3. - 27.3.

27.3. Zkontroluj výpočty v pracovním listu (1,2,3 - bez chyby - jednička, 4,5,6 každé po jednom smajlíku)

    pracovní list - obvod a obsah   

       Kontrola hvězdiček str. 61/9         řešení hvězdiček

Za bezchybné vyřešení si připište smajlíka.

25.3. Zkontroluj si:

                              kontrola cvičení

Abychom si od desetinných čísel trošku odpočinuli a nezapomněli na vzorečky z geometrie, uděláme si malou změnu.

V pracovním listu je šest úkolů. První tři si zkuste vypočítat všichni, zbývající jsou bonusové - tedy pro ty, kteří se nechtějí jen tak snadno vzdát.

Rozložte si to na středu, čtvrtek a pátek. Kontrolu vám pošlu v pátek, abyste si mohli nadělit jedničky a smajlíky. Spoléhám na vaši poctivost.

                             pracovní list       (K)

Pro ty, co to bez desetinných čísel nemohou vydržet nabízím uč. 61/9 - dobrovolnosti se meze nekladou. (K)

Další zásobu úkolů dostanete až v pondělí, to už bude 30. března - to to letí.

 

24.3. Zkontroluj si:

55/4         Za nákup zaplatí 52 Kč, čili padesátikoruna jí nestačí.

55/7    dosadili jste do vzorce o= a+b+c   Obvod trojúhelníka je 13.8 cm.

55/ 8          60+(60+16)+ 8 = 144 Kč       Teta zaplatila 144 Kč.

Úspěšné řešitele chválím.

Dnes pokračujeme na této stránce 

55/9 výpočet a odpověď do sešitu (K)

55/10 - stačí přes fólii nebo ústně

55/11 - výpočet a odpověď do sešitu (řešte jako řetězec) (K)

55/12 - vypočítejte do sešitu (K)

57/7 - výpočet a odpověď do sešitu (K)

(K) za příkladem znamená, že vám zítra pošlu kontrolu.

Myslím, že dnes to zvládnete za chvilku.

 

 

3. týden

23.3. 

Zdravím všechny milovníky i nemilovníky matematiky!

Dnes si zopakujeme počítání s desetinnými čísly z učebnice, už by nám to mělo jít snadno:

- str. 55/ 1, 2, 3 - nechávám na vás způsob vypracování (sešit, fólie, ústně)

- str. 55/ 4 - výpočet a odpověď do sešitu

- str.55/ 5,6  - nechávám na vás způsob vypracování (sešit, fólie, ústně)

- str. 55/ 7, 8 - výpočet a odpověď do sešitu

- na procvičení písemného dělení si dáme dva příklady (+ ZK):

23 412 : 72 =                                   29 310 : 69 = 

 

Tak se držte a ať vám to jde od ruky.


20.3.

Tak jdeme na to:

uč. str. 53/ 9 - F

             53/ 10,11 - sešit (jen př. a odpověď)

             53/ 12 - F (nezapomeň na kontrolu)

              53/13, 14 - sešit (jen př. a odpověď)

              53/15 - sešit - složenou závorku pište hezky { }

              53/ 17,18 - F (lze jen ústně s dospělým)

              57/ 5,6 - sešit (jen př. a odpověď)

a trocha geometrie, abyste nezapomněli rýsovat (vypracujte na papír bez linek)

http://ucebnice.online/  - najděte si Matýskovu geometrii 

 https://www.mediacreator.cz/mc/index.php - snad vám to bude fungovat

str. 26/ 3 a, b, c - řiďte se zadáním (nezapomeňte na náčrt)

- kdo si chce připomenout postup rýsování - nahlédne na str. 24

- u úkolu c musíte nejprve vypočítat délku jedné strany (vycházíte ze vzorce o = 4 x a )

Ať se vám daří, určitě to  zvládnete. Mějte se hezky.

 

 


19.3. 

Dnes začneme opakováním pamětného  sčítání a odčítání desetinných čísel:

uč. 52/ 4 příklady napište do šešitu (slovní úlohy k příkladům psát nemusíte)

Uč. 52/ 5, 6 - stačí  udělat přes F

uč. 52/ 7, 8 - vypočítej do sešitu

skoč na str. 57/ 3, 4 - nechávám na vás - F nebo sešit

Nezapomeňte dát zkontrolovat.

A ještě si dnešní práci zpestříme Matýskovou učebnicí a více procvičíme záporná čísla:

http://ucebnice.online/   str. 37, 38 - vyzkoušejte si,  půjde to lehce (sami si kontrolujte)

Chválím všechny za poctivý přístup a čas, který učení věnujete.

Děkuji všem dospělákům za pomoc.

 

18.3.

Dnes doděláme stanu 51, zkusíme zaokrouhlování desetinných čísel a něco málo spočítáme s velkými čísly.

51/13, 14 - pište do sešitu

51/ 15 - stačí říci ústně někomu dospělému

51/ 16 - zamysli se nad tím, kolik čtvrtletí má rok, vypočítej do sešitu

51/ 17 - vychází se z toho, že rok má ... měsíců a oni budou splácet 5 let

           - vypočítej do sešitu

str. 52 - nejdříve pečlivě pročti horní rámeček

           - při zaokrouhlování na jednotky se díváš na číslo, které je na místě desetin a                     podle něj určíš zaokrouhlení jednotky dolů nebo nahoru

             9.4 = 9         3.7 = 4

           - při zaokrouhlování na desetiny se díváš na číslo, které je na místě setin a                          podle něj určíš zaokrouhlení desetiny dolů nebo nahoru

             5. 67 = 5,70       5.63 = 5,60     

 52/ 1 - můžeš přes fólii, ale nezapomeň někomu předložit ke kontrole  

 52/2, 3 - počítej do sešitu

skoč na str. 57/2 - vypočítej do sešitu alespoň dva příklady, borci zvlánou všechny tři

Nemrač se - s úsměvem jde všechno líp.

 

17.3.

Doufám, že jste se se všemi příklady "poprali" a můžeme se posunout o kousek dál.

50/ 5 - nejdříve si pozorně pročti růžový rámeček nad cvičením

         - stačí počítat přes fólii, ale je potřebná následující kontrola

51/ 6 - nejdříve si opět pozorně pročti růžový rámeček nad cvičením

         - je velmi důležité psát čísla pečlivě pod sebe

51/7 - stačí si o tom popovídat s dospělým (není nutné psát)

51/ 8, 9, 10, 11 - pište jen příklad a odpověď

Na závěr ještě dva příklady na písemné dělení + ZK:

17600: 64 =                                                 133 854 : 42 =

Vše si nechte překontrolovat dospělým.

Vydržte, přestávky si dělejte tak, jak potřebujete, nezapomínejte na dostatek tekutin a jezte hodně ovoce.

16.3.

Dnes budeme pokračovat ve sčítání desetinných čísel, vyřešíme si tři rovnice,  zkusíme desetinná čísla odčítat a zopakujeme si výpočty a vzorce obvodů a obsahů ( trocha geometrie nikoho nezabije).

uč. 49/7 - jen příklad a odpověď

49/10,11, 14 - řiď se tím, co je psáno v zadání

50/1 - pečlivě nastuduj

50/2,3

Vypočítej obvod a obsah (nejdříve napiš vzorec, pak do něj dosaď a vypočítej, nezapomeň na jednotky u výsledku - řádek s výsledkem podtrhni)

čtverec ABCD: a = 28cm                                    obdélník EFGH: a = 16mm  b= 38mm

Výsledky si nechte zkontrolovat dospělým. 

Nejsou prázdniny, tak k tomu prosím přistupujte zodpovědně.

Přeji hodně zdaru.

S. Truncová


1. týden

M: - práce na středu, čtvrtek a pátek
- učebnice str. 48/5
                  str. 49/ 6, 12, 13
 Výsledky prosím kontrolujte (klidně pomocí kalkulačky).