Aktuální počasí

Počasí dnes:

24. 9. 2020

oblacnosde

Bude polojasno až oblačno, ojediněle přeháňky. Denní teploty 21 až 25°C. Noční teploty 14 až 10°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah


16. týden  22. 6 . - 26. 6.

Kontrola pracovního listu z minulého týdne:     kontrola pracovního listu

Skypovací hodina bude už jen jedna - v úterý od 10,05 h. 

Už to jen lehce pošimráme.

Co vám v pracovním sešitě zůstane nedokončené, můžete využít na procvičení pro hladký začátek 6. ročníku.

 

 


15. týden    15.6. – 19.6.  

 

Předposlední školní týden budeme opakovat – uděláme ode všeho trošku, abychom si shrnuli důležité učivo 5. ročníku.

Čeká nás tedy poslední „tvrdá“ práce.

Poslední týden vám už samostatnou práci zadávat nebudu, ale společně na skypu tu češtinu ještě trochu „polechtáme.“

 

1) Zkontrolujte pracovní list z minulého týdne:          

     kontrola pracovního listu

2) Společně na Skype  uděláme (kdo se neúčastní – zvládne samostatně):

- uč. str. 108 – vyskloňujeme si zájmena my a vy

- uč. str. 108/12 – pozor na rozdíl mezi zájmeny my (my všichni) X mi (mně)

- uč. str. 111/5 – procvičíme použití zájmena já (mě  X mně)

- uč. str. 125 – pročteme si přehled a uděláme si jasno, kdy se jedná o podmět vyjádřený, nevyjádřený a všeobecný

- uč. str. 126/3 – vyhledáme základní skladební dvojice a určíme si, o jaký podmět se jedná

- uč. str. 128 – podíváme se na podmět několikanásobný

- uč. str. 133/2 – zopakujeme si pravidla pro psaní i, y u sloves v minulém čase

- uč. str. 135 – projdeme si pravidla  psaní i, y u sloves při shodě s  několikanásobným podmětem

- uč. str. 136/3 – doplníme i, y  a zdůvodníme si

- uč. str. 138/4 – rozlišíme věty jednoduché a souvětí, u souvětí určíme počet vět

- uč. str. 138/5 – ujasníme si funkci spojek a spojovacích výrazů

(některá cvičení uděláme ústně, něco vám po první skypovací hodině zadám jako úkol a druhý den si to společně zkontrolujeme)

3) Samostatná domácí práce                            

- pracovní sešit str. 56 -57, 66/1a, b, 68/dolní1

- závěrečné opakování  – pracovní list

4) Kdo by chtěl procvičit určování druhů zájmen, nabízím na tomto odkazu:

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/zajmena1.htm

 


14. týden    8.6. – 12.6.  

 

Co nás čeká tento týden?

Hlavním tématem tohoto týdne jsou stále zájmena.

Přidáme si poslední dva druhy: zájmena neurčitá a záporná.

Budeme procvičovat tvary zájmena JÁ, abychom se naučili správně používat mě a mně.

 

1) Kontrola pracovních listů z minulého týdne:          

        kontrola pracovního listu - k cvičení z učebnice str. 124/5

        kontrola pracovního listu - souhrnné opakování přídavných jmen

2) Společně na Skype, nebo samostatně:

- uč. str. 104 – 107: neurčitá a záporná zájmena + skloňování zájmena JÁ (TY)

(některá cvičení uděláme ústně, něco vám po první skypovací hodině zadám jako úkol a druhý den si to společně zkontrolujeme)

3) Samostatná domácí práce                            

- pracovní sešit str. 54 - 55 

- pracovní list - souhrnné opakování  pracovní list

- pracovní sešit str. 56/1,2 – vypracujte si až po skypovací hodině (toto učivo vám v úterý budu vysvětlovat)

 

 


13. týden    1.6. – 5.6. 

 

Co nás čeká tento týden?

Budeme se učit o zájmenech ukazovacích, vztažných a tázacích.

Ale budeme procvičovat i určování podmětu a přísudku a zopakujeme si koncovky přídavných jmen a podmiňovací a oznamovací způsob sloves.

 

1) Kontrola pracovního listu z minulého týdne:          

                          kontrola pracovního listu

2) Společně na Skype, nebo samostatně:

- uč. str. 102 – 103: ukazovací, vztažná a tázací zájmena – pokusíme se je zapamatovat a rozlišovat

- uč. str. 123 – osvěžíme si vědomosti o podmětu a přísudku

(cvičení stačí projít ústně)

- pracovní list – prosím vytiskněte si ho na středeční hodinu – budeme společně pracovat s 5. cvičením v učebnici na str. 124     pracovní list

3) Samostatná domácí práce                            

- cvičení z uč. str. 132/1 – doplňte přes fólii a mějte připraveno již na úterý na Skype ke kontrole! (při psaní i, y si uvědomte základní skladební dvojici)

- pracovní sešit str. 52 - 53 

- pracovní list je zaměřen na opakování přídavných jmen:         pracovní list

 


12. týden    25.5. – 29.5.  

 

Tento týden si zopakujeme vše, co bychom měli umět. Zaměříme se na určování mluvnických kategorií u sloves, shodu podmětu s přísudkem a koncovky přídavných jmen. Začneme nové učivo o zájmenech.

 

1) Kontrola pracovního listu z minulého týdne:          

      kontrola pracovního listu

2) Společně na Skype, nebo samostatně:

- uč. str. 99(95)/5  (opakování podmiňovacího způsobu)

- uč. str. 100 – 101 – seznámení se zájmeny osobními a přivlastňovacími

(cvičení stačí projít ústně, ale u každého druhu zájmen se naučíme vyjmenovat uvedená zájmena)

- pracovní list - prosím o vytisknutí, ve středu společně vypracujeme  pracovní list

3) Samostatná práce do sešitu - připravte si na úterý na Skype!                             

  • uč. str. 99(95)/4 – samostatně vypracujte, při Skypu v úterý společně zkontrolujeme

(z textu vyberte pouze tato slovesa: pozdravil, prodáváš, vypočítali, ušetří se, kdybych měl)

4) Pracovní sešit:

  • str. 64/4,5
  • str.65 – opakování sloves

5) Pracovní list - na samostatné procvičení                     (K - po)

        pracovní list

 

6) Další odkazy na procvičování:   VLOŽIT odkazy

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/kratke-diktaty-i-y/diktat-i-y-8

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/kratke-diktaty-i-y/diktat-i-y-7

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/-line-testy-z-ceskeho-jazyka/kratke-diktaty-i-y/diktat-i-y-6


Kontrola cvičení z učebnice:  kontrola cvičení

11. týden    18.5. – 22 .5. 

 

Zdravím všechny báječné holky a skvělé kluky z V.B!

 

 Tento týden ještě zůstáváme u sloves: zopakujeme si rozkazovací způsob a důkladně se podíváme na podmiňovací způsob.  

 

1) Kontrola pracovního listu z minulého týdne:          

      kontrola pracovního listu

2) Společně na Skype, nebo samostatně:

- uč. str. 99(95)/2 +  opakování rozkazovacího způsobu

- uč. str. 97(93) – podmiňovací  způsob – modrá tabulka

                             + přehled časování sloves v podmiňovacím způsobu

Pozor na správné tvary slovesa BÝT (ty bys… my bychom…)!

-uč. str. 97(93)/1,2 – uděláme ústně

- uč. str. 98(94)/7a – ústně

- PS str.64/1a,b

3) Samostatná práce do sešitu:                                (K- čt)

  • uč. str. 97(93)/2
  • uč. str. 98(94)/5

4) Pracovní sešit:

  • str. 64/1,2,3

5) Pracovní list:    pracovní list

 

6) Nové  odkazy na procvičování:  

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4953

https://www.skolasnadhledem.cz/game/502

Víte, že „Máj“ je lásky čas ...? Užijte si májové dny.

S.T.


 Kontrola cvičení z učebnice:   kontrola cvičení

10. týden    11.5. – 15.5. 

 

Zdravím vás, páťáci.

Tento týden budeme procvičovat shodu podmětu s přísudkem a podíváme  se na rozkazovací způsob.  

 

1) Nejdříve zkontrolujeme pracovní listy z minulého týdne:          

       „vyjmenovaná slova “kontrola pracovního listu

      „směska 9. týden“ kontrola pracovního listu

2) Společně na Skype, nebo samostatně:

uč. str. 95(91)/4,5  – uděláme ústně

uč. str. 96(92) – rozkazovací způsob – modrá tabulka

uč. str. 96(92)/1a,b – ústně

uč. str. 96(92)/2 – ústně

PS str.63/1a,b – podtrhneme

3) Samostatná práce do sešitu:          (K- čt)

  • uč. str. 95(91)/6
  • uč. str. 96(92)/3a

4) Pracovní sešit:

  • str. 63/1,2,3,4

5) Pracovní list – zábavný - otestujte se        pracovní list

6) Kdo by chtěl další procvičování, využije odkaz:  

https://quizlet.com/299016531/shoda-prisudku-s-podmetem-flash-cards/

Trochu pracujte, trochu odpočívejte, trochu sportujte a buďte v pohodě..

S.T.


Kontrola cvičení z učebnice str. 94(90)/3a:  kontrola cvičení

9. týden    4.5. – 7.5.

 

Zdravím vás, šikulové.

Slovesa jsou stále naším tématem číslo jedna. Tento týden budeme opakovat. 

 

1) Nejdříve zkontrolujeme pracovní list z minulého týdne:          

             kontrola pracovního listu

2) Učebnice str. 94(3) – napište báseň do sešitu (pište jednotlivé verše tak, jak jsou v učebnici, čili rým je vždy na konci řádku)

3) Pracovní sešit

str. 62/5 – kdo si chce zkusit jako diktát, vřele doporučuji

4) Dva pracovní listy – pokračování vyjmenovaných slov a  smíšená cvičení, abychom procvičili i starší učivo

    vyjmenovaná slova  pracovní list

    směska    pracovní list

 

5) Opakování – co bychom už měli umět o slovesech

Toto budeme probírat na Skype - kdo bude na Skype připojen, nemusí to procházet:  učebnice online Čj (papoušek)

 – str.88/1

- str. 90/1, 2, 3, 4

- str. 91/5

 

5) Kdo by chtěl další procvičování, využije odkazy, které jsme zkoušeli již dříve a vybere si sám

https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/

http://www.rysava.websnadno.cz/Cesky-jazyk-5rocnik.html

 

Přeji hezký květnový týden.

S.T.

 


Kontrola cvičení z učebnice str. 94(90):  kontrola cvičení

Kontrola cvičení z učebnice 92 (88)/2, 93(89/5:  kontrola cvičení

Kontrola cvičení z učebnice 91 (87)/2, 3, 5:     kontrola cvičení    

8. týden    27.4 – 30.4.

 

Zdravím vás, studentíci.

Tento týden nás čeká budoucí a minulý čas sloves a samozřejmě také trochu zapracujeme na opakování toho, co již máme probrané.

 

Připomínám, že konec měsíce znamená jednu přečtenou knížku, zapsanou do čtenářského deníku. Čtenářské deníky budu kontrolovat, až budeme ve škole. Myslím, že nikdo nebude moci použít výmluvu, že neměl čas.

 

1) Nejdříve zkontrolujeme pracovní list z minulého týdne:          

            kontrola pracovního listu

2) Učebnice str. 90(86) – budoucí čas

Ta naše čeština dokáže vyjádřit budoucí čas dvěma způsoby:

1. pomocné sloveso BÝT a infinitiv: budu mluvit, budou sedět, … (= složený tvar slovesný)

2. přítomný tvar slovesa, který vyjádří čas budoucí: promluvím, poběžíš …

   (= jednoduchý tvar slovesný)

Podívejte se na přehled časování v čase budoucím – viz. tabulka na str. 90(86)

str. 90(86)/1 – zkuste si ústně

str. 91(87)/2 – najděte v textu první čtyři slovesné tvary jednoduché a všechny slovesné tvary složené, které v textu jsou, vše v budoucím čase                                                                                         (K – út)

str. 91(87)/3 – napište tato slovesa v budoucím čase ve třetí osobě č. jedn. (např. vyrobit – on vyrobí, muset – on musí)      (K – út)

str. 91(87)/5a – určitě napište celé                          (K – út)

3) Učebnice str. 92(88) – minulý čas

- zkuste si vyčasovat slovesa v minulém čase – viz tabulka

str. 92(88)/2 – vypište z vět pouze slovesný tvar v náležitém tvaru – např. jsi odnesl                                            (K – st)

str. 93(89) – horní přehled  - časování zvratných sloves

Pozor! tvar ve 2. osobě: česal ses , myslel sis

str. 93(89)/5 – nechte věty v minulém čase, ale napište je ve druhé osobě čísla jednotného (viz. Pozor!)                          (K – st)

str. 93(89)/6 – zvládnete ústně

str. 94(90) – zopakujte si shodu podmětu s přísudkem

                     - psaní i, y u slovesa se řídí podmětem!

str. 94(90)/ 1  - udělejte si přes fólii                                  (K – čt)

str. 94(90)/ 2 – ale toto si napište celé!                            (K – čt)

 

4) Pracovní sešit

str. 62/3,4 – nezapomeňte si po napsání zkontrolovat v klíči

4) Pracovní list – zkusíme oživit vyjmenovaná slova

                           pracovní list - vyjmenovaná slova - zadání

5) Přidávám odkazy, kde procvičovat pravopis:

 

https://www.pravopisne.cz/2016/04/shoda-prisudku-s-podmetem-5-pravokviz-13/

 

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci3.htm

 

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/shoda_prisudku_s_podmetem1.htm

 

Tak ať se vám práce daří.

S.T.

 

 


Kontrola cvičení z učebnice 89 (85)/5        kontrola cvičení

Kontrola cvičení z učebnice 89 (85)/2,4     kontrola cvičení

Kontrola cvičení z učebnice 87 (83)/6,7 ... kontrola cvičení

7. týden    20.4 – 24.4.

Zdravím vás, moji milí.

Tento týden budeme pokračovat ve slovesech, ale je potřeba upevňovat  i starší učivo, proto jsem zařadila i opakování.

Dám vám dva typy, kde můžete procvičovat sami podle své potřeby.

Nezapomeňte na čtení svých knížek. Čtenářské deníky si budu vybírat, až budeme ve škole. Nenechte si zápis knížky do deníku  na poslední chvíli!

 

1)  Nejdříve je potřeba zkontrolovat zbytek práce z minulého týdne:           

     str.87(83)/8  tabulka       kontrola cvičení z učebnice

     pracovní list                   kontrola pracovního listu

 

2) Učebnice

  • str. 87 (83)/6 – toto cvičení použijeme ještě jednou k procvičení tvarů jednoduchých a složených                         (K – út)                                                                               -vyhledejte prvních šest slovesných tvarů jednoduchých a všechny slovesné tvary      složené, které v textu jsou                                                                                             - kdo v rozlišování tvarů jednoduchých a složených ještě tápe, znovu si pročte moje     vysvětlení u kontroly cvičení (86/5) nebo modrý rámeček  na str. 86
  • str. 87 (83)/7 – u tohoto cvičení rozlište, kdy je se:                                                      - - zvratným zájmenem (váže se ke slovesu)                                                                  -- předložkou (váže se k podstatnému jménu)    (K – út)

Str. 88(84)  je zaměřena na tvary oznamovacího způsobu v přítomném čase.

Zapamatuj si:

V osobních koncovkách přítomného času se píše vždy –i, -í  !

  • str. 88(84)/1 c – vypište všechna zvratná slovesa z textu, pozor na správné i, í v koncovkách                                        (K – út)
  • str. 89(85)/2                                                                                                                    - požádejte někoho, kdo by vám mohl toto cvičení nadiktovat jako diktát (stačí 4           řádky)                                                                                                                           - do sešitu vypište základní skladební dvojice z posledních tří                                    vět                                                        (K – st)
  • str. 89(85)/4  - pozor na rozdíly mezi slovy:                                                            - jsem (Jsem chytrý. – jsem je tvar slovesa být v přít. čase)                                  - sem ( Dej to sem. – sem je příslovce)                                                                      - jsi (Jsi milý. - jsi je tvar slovesa být v přít. čase)                                                      - si ( Dej si pauzu.  – si je zvratné zájmeno)     (K – st)
  • str. 89(85)/5 – napište cvičení v přítomném čase                                                           - k poslednímu souvětí napište vzorec     (K – čt)

3) Pracovní sešit

     str. 62/1,2 – nezapomeňte si po napsání zkontrolovat v klíči

4) Pracovní list – taková „všehochuť“

                          pracovní list

5) Dva nápady, kde procvičovat přídavná jména přivlastňovací, ale i další pravopisné jevy.

https://www.pravopisne.cz/2016/07/koncovky-pridavnych-jmen-v-souhrnnem-cviceni-4-pravokviz-15/

 

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/pridavna_jmena_privlastnovaci3.htm

 

Práci si rozvrhněte na jednotlivé dny a nezapomeňte si dělat přestávky. Kdyby byl někdo bezradný, napište mi, ráda vám poradím – spojení na mě máte.

Tak ať se vám práce daří.

S. T.

 


Kontrola cvičení z učebnice 87 (83)/6:  kontrola cvičení

Kontrola cvičení z učebnice 86 (82)/5:    kontrola cvičení

Zájemci o bonusové cvičení z M - najdete přídavek (v M)!

Kontrola cvičení z učebnice 86 (82)/4:     kontrola cvičení

6. týden:    14.4.- 17.4.

Zdravím vás, zlatíčka. 

Nejdříve musím všechny, kteří odevzdali slohové vyprávění, pochválit.

Jste šikovní a je vidět, že doma pilně pracujete, mám z vás radost.

Tento týden se podíváme na slovesa. Všechno jsme se již učili, ale je to potřeba trochu oprášit. Protože máme dvě různá vydání učebnice, budu uvádět obě strany.

1)  Učebnice

  • str. 85 (81)

přečtěte si „Jak voní jaro“ a zopakujte si, co slovesa vyjadřují – viz. 1. modrý                     rámeček

- druhý modrý přehled říká, že slovesa se časují, že mohou být ve tvaru určitém a neurčitém, a co u nich určujeme – pročtěte si pozorně celý rámeček, ať si to oživíte

  • str. 86 (82)/4a – do sešitu: v prvních čtyřech řádcích vyhledejte slovesné tvary (je jich osm) a rozdělte je do dvou sloupců na tvary určiténeurčité          (K – st)

+ ústně zkuste úkol c

Další modrý přehled nám upřesňuje rozdíl mezi  jednoduchým a složeným tvarem slovesa – pečlivě si to pročtěte

  • str.86(82)/5 – do sešitu si udělejte opět dva sloupečky

Toto cvičení by se dalo využít i jako diktát – je to na vás. (K - čt)

  • str.87(83)/6a – napište do sešitu (kdo zvládne celé - je machr, kdo si netroufne – něco si zkrátí)                       (K – pá)
  • str.87(83)/8 – vytvořte si do sešitu tabulku                       (K – po)

 

osoba

číslo

způsob

čas

infinitiv

on syčí

 

 

 

 

 

ponese

 

 

 

 

 

oni zakřičí

 

 

 

 

 

pracuji

 

 

 

 

 

žvýkáš

 

 

 

 

 

bydleli jste

 

 

 

 

 

spal jsem

 

 

 

 

 

půjdou

 

 

 

 

 

 

2) Pracovní sešit – spíše odpočinková stránka 61 – udělejte si ji dobrovolně, nechávám to zcela na vás

3) Pracovní list s doplňováním i, y (– rozdělte si práci do celého týdne)                                                                                                                                       (K – po)

                                    pracovní list - koncovky příd. jmen

 


5.týden:      6.4. – 10.4.

Zkontrolujte si poslední práci tohoto týdne: kontrola pracovního listu

Kontrola cvičení z uč. str. 83/3:       kontrola cvičení

Kontrola kvízu:         kontrola kvízu

Různá vydání učebnic nám trochu komplikují práci. Cvičení z učebnice na str. 82/2 a 83/3 někdo nenašel. Proto operativně doplňuji ofocením daných cvičení:

                     uč. str. 82/2 + modrý rámeček 

                     uč. str. 83/3

Kontrola cvičení z uč. str. 82/2:       kontrola cvičení

Velikonoce jsou tady, a s nimi i pletení pomlázky a zdobení vajíček.

1. nejprve se ale podíváme, jak jste zvládli kvíz.

              Správně je:     1.- c, 2. – b, 3. – b, 4. – b

        Bonusový úkol:       V1, že V2, V3, kteréV4 a V5.

       Motory = pracují.   Palivo = se spaluje.  Vzniknou = plyny.                             

          (Ony) = unikají.      (Ony) = tlačí.

Kdo zvládnul bez chyby, právem si může udělit smajlíka.

2. Na tento týden jsem pro vás připravila pracovní list na procvičení předpon –s, -z, -vz. Ideální by bylo si list vytisknout, abyste si usnadnili práci.

                  pracovní list - předpony -s, -z, -vz                             (K – čt)

3. Ústně nebo přes fólii si zkuste:

- uč. 81/4 – kdo si chce připomenout pravidla stupňování, pročte si znova modrý                                 rámeček na str. 80 

- 82/1 – pozornost věnujte shluku souhlásek (-žš-, -šš-,…) + dobře si  pročtěte modrou                 tabulku nad tím

3. Do sešitu procvičíme:

- uč. str. 82/2 – nápověda je opět v modré tabulce nad tím         (K –út)

- uč. str.83/3a – snad jste nezapomněli psaní i, y podle vzoru mladý   (K- st)

4. Kdo chce vědět, jak na tom doopravdy je, poprosí někoho doma, aby vám nadiktoval diktát, můžete využít třeba str.79/8 .

5. Nabízím ještě procvičování z „papouška“      str.83/8

            https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

                    

6. Kvíz pro chytré hlavičky:

                            Kvíz pro chytré hlavičky                    (K- st)

 

Užijte si svátky jara, hodně se smějte a nezapomeňte někde venku vybít energii, abyste to doma nezbourali.


4. týden:  30.3 – 3.4.

3.4. Kontrola cvičení z učebnice str. 79/6   kontrola cvičení

2.4. Kontrola cvičení z učebnice str. 78/6      Kontrola_uč_78_6.pdf (92.75 kB)

       Krůček po krůčku se posouváme vpřed. :)

1.4. Kontrola cvičení z učebnice str. 77/5      kontrola cvičení

       Dnes by to mělo být zase o něco lepší a nejen proto, že to bylo kraťoučké!

31.3. Kontrola cvičení z učebnice str. 77/4       kontrola cvičení

         Toto cvičení bylo docela těžké, takže kdo úspěšně zvládnul, je opravdu dobrý.

          Z případných chyb se poučte - zatím se to stále teprve učíme, sluníčka. 

 

Protože je zavedené jednotné zadávání domácí práce (viz dopis pro rodiče na stránkách školy), měním dosavadní zadávání ze dne na den a přecházím na zadávání práce na celý týden najednou. Jak si rozvrhnete úkoly na jednotlivé dny je jen na vás a vašich možnostech.

Zdravím vás všechny úžasné studenty.

Tento týden budeme procvičovat psaní koncovek přídavných jmen:

1) - uč. 77/4 – napište do sešitu, doporučuji nejdříve pročíst modrou tabulku nad tímto cvičením, abyste si zopakovali  rozdíl mezi podstatným a přídavným jménem  a z prvních čtyř vět vypište základní skladební dvojice     (K- úterý)

2) uč. 77/5 - napište do sešitu po sloupcích     (K- středa)

3) uč. 78/6 - napište do sešitu po sloupcích   (K- čtvrtek)

4) uč. 79/6 - napište do sešitu    (K – pátek)

Psaní I, Y si vždy zdůvodňujte!  Pokud je pro tebe cvičení příliš dlouhé, zkrať si ho (max. o 3 řádky).

  • Dále doporučuji procvičovat z online učebnice (papoušek):

           str. 80/4,5,6         82/2,3,4,6   - cvičení si vždy sami zkontrolujte (Řešení)

  • Bonus – kvíz:       Kvíz pro chytré hlavičky     (K - po)
  • Bonus - napište vzorec souvětí a v jednotlivých větách vyznačte základní skladební dvojice           MAXI SOUVĚTÍ       (K - po)
  • Nezapomeňte na domácí slohovou práci - zadáno 27.3. (neplatí pro ty, co již odeslali)

 


3. týden:      24.3. - 27.3.

27.3.

Kontrola cvičení 77/ 3:        kontrola cvičení 

Jak jste to zvládli? Daří se vám? Co celý den děláte?

Máte práci pravidelně rozvrženou? Jak trávíte volný čas?

Co se vám na této situaci líbí, a co ne? Co jste zažili veselého? 

Protože se teď  nevídáme, honí se mi hlavou spousta otázek.

Nejlepší by bylo, kdybyste mi to mohli povědět, ale to není možné.

A tak to vyřešíme jinak -  napište mi. Bude to váš domácí slohový úkol. 

Jako inspiraci můžete použít mé otázky, ale není to nutné. Můžete to napsat podle svého. Své práce mi pošlete na můj email. Nezapomeňte se podepsat, abych si nemusela hrát na detektiva.

Dáme si na to 14 dní - tedy do 9.4.   Už se na vaše vyprávění těším.

                     Vaše S. T.


 

 26.3. 

Pečlivě zkontrolujeme cvičení 76/2    kontrola cvičení

Protože to je pro nás nové, přidávám jen po troškách:

- uč. 77/3 - kdo nezvládne celé, napíše jen půlku (do závorky připište pád a rod -

                    - jak se určuje si zopakuj na str. 76/ horní modrá tabulka) (K- pá)

         

25.3.

Tak je tady to množné číslo přivlastňovacích přídavných jmen:

PŘIVLASTŇOVACÍ_PŘÍDAVNÁ_ JMÉNA_množné_číslo.pdf (100.89 kB)

Kdo včera pečlivě nastudoval, ten se dnes už jenom ujistil, jak to funguje.

Není to až tak těžké, hodně napoví i cit, ale bez tréninku to nepůjde.

Po malých krůčcích to zvládneme.

 

24.3.

Pěkný den přeji všem mým úžasným žákům.

Udělala jsem malinkou změnu v úpravě - nová práce bude vždy na začátku stránky, abyste nemuseli hledat dole.

Opět zkontrolujte minulou práci:  kontrola cvičení

Chválím všechny za poctivou práci. Snad už nám toto učivo jde.

Dnes se zaměříme na přivlastňovací přídavná jména. Postupujte po jednotlivých krocích, abyste se v tom neztratili.

přivlastňovací přídavná jména

 

23.3. 

Zdravím vás páťáci,

po neděli se opět hlásím, abychom se zase o kousek posunuli a byli o něco moudřejší.

Co jsem na vás nachystala? Dnes to budou hlavně přídavná jména:

uč. str. 79/4 - napište do sešitu (kdo si není jistý správným tvarem, může nahlédnout na str. 72 - v modrém rámečku najdete nápovědu) - zítra zkontrolujeme

uč. str. 79/5 - stačí, abyste ústně řekli někomu dospělému (ale nejdříve si to sami promyslete, nebo přichystejte na fólii, aby to s  dospělým šlo pěkně rychle)

http://ucebnice.online/ - str. 74/2,3 - zdůvodňujte si podle vzoru mladý nebo jarní                                                    - nezapomeňte si sami zkontrolovat

Kdo má ještě sílu na jedno cvičení, můžete si udělat z této stránky i 4. cvičení.

Stále totiž platí, že cvičení dělá mistra - a to je tvůj poslední úkol z Čj - vysvětli, co toto rčení znamená.



 

20.3.

Tak jdeme na kontrolu cvičení z učebnice:

kontrola cvičení

Chválím všechny borce, kteří úspěšně zvládli. Ale pochvalu zaslouží všichni ti, kteří se s tím poprali a nevzdali to.

Protože je pátek a my jsme celý týden pilně pracovali, dáme si dnes oddych od psaní do sešitu, a využijeme pracovní sešit a učebnici on line.

PS: str. 50/1,2,3 - kontrola v klíči

 

http://ucebnice.online/       - str. 35/ 11, 13 (připomeňte si ustálené tvary slov se s- a z-)

                                          - str.53/ 6 - slovní druhy je potřeba stále upevňovat

                                           - str. 54/8,9 - to je odpočinkové a vtip pro zasmání

Přeji vám hezký víkenda a moc nezlobte, čertíci.


 

19.3.

 

Začínáme kontrolou cvičení z učebnice:

kontrola cvičení

Pokračujeme v učebnici:

str. 74/ 5a, b - napište do sešitu, pozor na n, nn

str. 74/ 6 - napište celé 

                - v prvních sedmi větách vyznačte základní skladební dvojice

                - vypiš si z textu tato podstatná jména a urči u nich pád ,číslo, rod a vzor:

                   místnost, tulipány, na bruslích, jazyky, košíky,višní, z koruny, zpěv

                 - vypiš z textu tato slovesa a urči u nich osobu, číslo, způsob a čas:

                   postavil, byli zahnáni, nesmějí, je, buď

 

http://ucebnice.online/ - potrénujte str. 33/ 7  a 34/ 8  - nezapomeň zkontrolovat

Pracovní sešit dnes nezadávám.

Tak do práce!

 


18.3.

Dobrý den všem studentům dálkového studia. Začínáme opět kontrolou cvičení z učebnice. 

kontrola cvičení

Hodnocení proveďte sami, případné chyby si zdůvodněte, abyste je příště neudělali.

Bojový úkol dnešního dne:

uč. 74/3, 4 napište do šešitu

                  - pozor na RYZÍ a CIZÍ (ten ryzí, ta ryzí, to ryzí, ten cizí, ta cizí, to cizí)

 

uč.80/ 1 a,b - stupňování přídavných jmen není těžké na pochopení

- v 1. sloce písně jsou přídavná jména:

     krásný (1. stupeň), krásnější (2.stupeň), nejkrásnější (3. stupeň)

- přečtěte si modrý přehled pod cvičením

- potom zkuste ústně 81/3

 

PS 51/ 3,4 - spočítejte si chyby (body) a prozatím - místo samolepky - označte, na                                kterém  místě jste se umístili

 

http://ucebnice.online/ - zopakujte si psaní pravidel předpon s- ,z-, vz-  na str. 33

                                    - potrénujte na cvičení 33/5, 6

Tak lenoši, nefňukejte a pusťte se do práce.

 

17.3. 

Zdravím vás i dnes. 

Všechny borce, kteří zapracovali na škole doma, velice chválím.

Čj začneme nejdříve kontrolou dvou cvičení, které jste měli napsat do sešitu.

kontrola práce

- můžete se sami ohodnotit (známkou nebo smajlíkem)

Pokračujeme učebnicí:

str. 72/7, 8 - napište do sešitu 

PS: str. 51/1,2 - opět zkontrolujte v klíči

http://ucebnice.online/ - str. 28/6 -  zkontrolujete sami (ikona správného řešení)

Kdybyste si s něčím nevěděli rady, můžete použít internetovou jazykovou příručku, nebo mi dotaz napište.

Tak hurá do toho - půl je hotovo.

 

16.3.

Dnes uděláme ode všeho trošku:

uč. str. 71/ 5 - napište do sešitu (pozor na 1.p. mladý muž X mladí muži, 7. p.                                         s  mladými  muži)

uč. str. 72/ modrá tabulka - zopakujte si změny některých souhlásek

uč. 72/ 6  - napište do sešitu

PS: 49/ 7 (pravidla pro psaní n, nn najdete v učebnici na straně 29 nebo ve                školním  sešitě) - po napsání si zkontrolujte pomocí klíče

PS: 49/8 - vyhledejte přídavná jména a nadepište nad ně zkratkou druh ( tvrdá -T, měkká M, přivlastňovací - P)

http://ucebnice.online/   najdi si Čj pro 5. ročník (na obalu má hlavu papouška)

str. 32/ 2 - cvičení si zvětši a doplň, po doplnění si  klikni na ikonu správné řešení  

Kdo by chtěl sledovat krátké vysílání ČT - čeština pro 5. ročník - shoda podmětu s přísudkem, začíná dnes dopoledne (přesný čas si zjisti).

Pracuj pečlivě, vše si zdůvodňuj, zítra budeme pokračovat dál. S. Truncová


 

1. týden

Přidávám další možnosti procvičování pravopisu:

https://www.pravopisne.cz/2016/07/psani-sz-9-pravokviz-17/

Doporučuji např. předpony s- ,z-,  koncovky podstatných jmen, psaní bě, pě vě,...

Na domácí práci se rýsuje ještě další pěkná možnost a to učebnice on line naklad. Nová škola - to je nápad od jednoho rodiče z Vás - na měsíc zdarma:

http://ucebnice.online/