Aktuální počasí

Počasí dnes:

27. 9. 2020

zata

Bude oblačno až zataženo, na jihu postupně až polojasno. Denní teploty 9 až 13°C. Noční teploty 7 až 3°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

22. - 26. června

Zasloužené volno!

 





 

15. - 19. června

Tento týden budeme probírat dělení mimo obor násobilek. Učivo najdete v učebnici na stranách 33 a 34. 

1. Nejprve si ale připomeňte dělení se zbytkem a vypočítejte si alespoň první dva sloupečky ze cv. 11 na str. 33.

2. Podívejte se na video, ve kterém je celkem dobře vysvětleno, jak postupovat při počítání těchto příkladů: https://youtu.be/qWonksaatC4

3. Přes folii si zkuste vypočítat příklady ze cv. 8 na str. 33

4. Do sešitu vypočítejte alespoň první dva sloupečky na str. 34

 





 

8. - 12. června

Násobení násobků deseti vám šlo snadno a tak budeme pokračovat dále, tentokrát budeme násobit dvojciferná čísla jednociferným činitelem.

Při počítání příkladu 4 . 17 postupuj takto:

- nejprve vynásobíš desítky 4 . 10 = 40

- poté jednotky 4 . 7 = 28

- nakpnec obě čísla sečteš 40 + 28 = 68

 

Stejně tak postupujeme i při násobení trojciferných čísel, jen musíme nejdříve násobit stovky. (To je hezky vysvětleno na str. 28 v učebnici).

 

1. Prvním vašim úkolem je zkusit si přes folii nebo ústně s rodiči udělat pár řádků ve cvičení 2 na str. 25 a cv. 9 na str. 26.

2. Do sešitu vypočítejte dva sloupečky cv. 12 na str. 26

3. Do sešitu zkuste vypočítat tyto příklady:

35 . 4            52 . 8            3 . 81            27 . 6

5 . 29            43 . 7            2 . 78            9 . 64

4. Do sešitu vypočítejte slovní úlohu ze str. 27, cv. 22

5.  Do sešitu vypočítejte dva sloupečky cv. 4 na str. 28

6. Do sešitu zkuste vypočítat tyto příklady:

213 . 4           117  . 7            3 . 281            

6 . 149            483 . 2            8 . 104            

 





 

1. - 5. června

V tomto týdnu se budeme věnovat násobení násobků deseti. Tuto látku najdeme v učebnici na str. 19 - 21.

 

Při počítání postupuj takto:

5 . 30 =……. Vypočítáš jako 5 . 3 = 15 (zakrýváme nulu)

A k výsledku vrátíš nulu, tedy platí 5 . 30 = 150

 

1. Ústně si udělejte: učebnice str. 19 cv. 1, 4 a str. 20 cv.7

2. Do sešitu napište: str. 21 cv. 13 a 15 (z každého alespoň dva sloupečky)

 

Protože je toto učivo poměrně jednoduché, zvládneme i dělení násobků deseti jednocifernými čísly. Tato látka je v učebnici na str. 22 -23.

Při práci postupuj takto:

240 : 3 =…....... vypočítáš jako 24 : 3 = 8 (zakrýváme nulu)

A k výsledku vrátíš nulu, tedy platí 240 : 3 = 80

 

3. Ústně si udělejte: učebnice str. 22 cv. 4 a str. 23 cv. 8. 

4. Alespoň první řádek z těchto dvou cvičení vypočítejte do sešitů.

5. Do sešitu vypočítej tuto slovní úlohu:

Naše čtyři děti trhaly třešně. Každé z nich jich natrhalo 30. Doma se rozdělily rovným dílem i s námi (rodiči). Kolik třešní celkem natrhaly? Kolik třešní dostal každý z nás?

 





 

25. - 29. května (PROBĚHLO)

Tento týden budeme především procvičovat dělení se zbytkem.

1. Vypočítej příklady ze cv. 47 na str. 16 

- kdo nemá 3. díl učebnice matematiky, sám si vymyslí 24 příkladů na dělení se zbytkem

 

2. Zkuste přijít na to, jaké číslo bylo děleno:

__ : 3 = 5 (zb 2)                __ : 6 = 3 (zb 1)                __ : 7 = 9 (zb 4)

__ : 5 = 7 (zb 3)                __ : 3 = 8 (zb 5)                __ : 8 = 6 (zb 3)

 

3. Zkuste sami vymyslet a vypočítat slovní úlohu na dělení se zbytkem.

 

4. Vyznač do sešitu 6 úseček, vyber z nich dvojice a porovnej je mezi sebou, 

- např. IABI = IOPI

 

5. V naší třídě na https://www.matika.in/cs/ máte přichystané početní hady.





 

18. - 22. května (PROBĚHLO)

I následující týden se budeme věnovat dělení se zbytkem. Zbývají čísla 8, 9 a 10.

 

1. Připomeňte si princip dělení se zbytkem. Je stejný jako u nižších čísel, jen je potřeba dobře se orientovat v řadě násobků daného čísla.

Kdo si chce před počítáním připomenout jak na to, ten ať se podívá na následující videa:

Dělení se zbytkem osmi: https://youtu.be/-MWAV8wV5bM

Dělení se zbytkem devítí: https://youtu.be/sSahVnnukdw

Dělení se zbytkem deseti: https://youtu.be/7rTA_LjczcM

 

2. Rozděl tato čísla postupně 8, 9 a 10: 12, 28, 67, 35, 53, 40, 76 a 31

- zapište do sešitu, nezapomeňte zbytek napsat do závorky 

 

3. Do sešitu vypočítej tuto slovní úlohu:

Venku už se zase dělá teplo a naše děti plánují, že si půjdou koupit nanuky. Našetřeno mají 80 Kč a jeden nanuk stojí devět Kč. Kolik nanuků si mohou koupit? A zbydou jim nějaké peníze?

 

4. Do sešitu opiš a vypočítej tyto příklady:

28 + (7 . 6)       5 . (72 : 8)          42 : 6 + 48        (32 - 26) . 8            32 - 3 . 9

16 : 4 + 29       43 - 32 : 4           64 - 8 . 8          (38 + 25) : 7           28 : (23 - 19)

 

5. V naší třídě na https://www.matika.in/cs/ máte přichystané příklady na písemné sčítání a odčítání.

 





 

11. - 15. května (PROBĚHLO)

I tento týden se budeme věnovat dělení se zbytkem. Tentokrát vyššími čísly.

1. Nejprve potrénujte v pracovním listě násobilku: Násobilka

- udělejte tolik příkladů, kolik uznáte za vhodné

 

2. Připomeňte si princip dělení se zbytkem. Je stejný jako u nižších čísel, jen je potřeba dobře se orientovat v řadě násobků daného čísla.

Kdo si chce před počítáním připomenout jak na to, ten ať se podívá na následující videa:

Dělení se zbytkem šesti: https://youtu.be/OvcYGiDHdFQ

Dělení se zbytkem sedmi: https://youtu.be/KrdXH2vTSVY

 

3. Rozděl tato čísla postupně 5, 6 a 7: 9, 16, 43, 28, 13, 37, 46 a 22

- zapište do sešitu, nezapomeňte zbytek napsat do závorky 

 

4. Do sešitu vypočítej tuto slovní úlohu:

Přivezl jsem si z lesa 54 špalků dřeva. Poté jsem špalky vozil na kolečku na hromadu za domem. Do kolečka se vejde sedm špalků. Kolikrát jsem s kolečkem musel jet? A byla všechna kolečka plná?

 

5. V naší třídě na https://www.matika.in/cs/ máte přichystané čtyři pyramidy na procvičení sčítání a odčítání.

 





 

4. - 7. května (PROBĚHLO)

V matematice se budeme nadále zaměřovat na dělení se zbytkem. Při online výuce to vypadalo, že vám dělení dvěma jde, tak začneme dělit čísly 3, 4, a 5. Dělení se zbytkem budeme trénovat i během úterní online výuky.

Postup je stejný jako u dělení dvěma. Jen to chce, vždy si vzpomenout na tu pravou násobilkovou řadu. 

Kdo si chce před počítáním připomenout jak na to, ten ať se podívá na následující videa:

dělení se zbytkem třemi: https://youtu.be/7InPct3j7Oo

dělení se zbytkem čtyřmi: https://youtu.be/j6PcqGcKFNk

dělení se zbytkem pěti: https://youtu.be/KMimv5EE8Sk

 

1. Rozděl tato čísla postupně 3, 4 a 5: 17, 8, 29, 13, 22, 18, 7 a 26

- zapište do sešitu, nezapomeňte zbytek napsat do závorky 

2. Do sešitu vypočítej tuto slovní úlohu:

Moje žena upekla 32 koláčků a 5 si dala stranou pro sebe. Ostatní rozdělila našim čtyřem dětem. Kolik dostal každý z nich? A zbylo něco pro mě? 

3. Další úkoly máte nachystané v naší třídě na https://www.matika.in/cs/

 





 

27. - 30. dubna (PROBĚHLO)

Tento týden se budeme věnovat novému učivu a sice dělení se zbytkem

Začneme s dělením dvěma se zbytkem. To je moc pěkně vysvětleno v tomto videu:https://youtu.be/bcGFYsO4cuY

A pokračovat můžete videem následujícím, ve kterém se výklad procvičuje: https://youtu.be/oJb6J1DapCs?list=TLPQMjYwNDIwMjDk4UVPxeuMjg

 

1. Po shlédnutí videí rozdělte dvěma následující čísla: 9, 5, 17, 3, 11, 13, 1, 15, 7 a 19

- zapište do sešitu, nezapomeňte zbytek napsat do závorky 

2. Do sešitu vypočítej tuto slovní úlohu:

Moje babička má 17 sazeniček paprik. Do důlku je sází vždy po dvou. Kolik si musí připravit důlků na jejich vysázení?

- pokud vám úloha vyjde se zbytkem nezapomeňte se o něm zmínit v odpovědi

3. Další úkoly máte nachystané v naší třídě na https://www.matika.in/cs/

 





 

20. - 24. dubna (PROBĚHLO)

Dokončili jsme práci v 2. učebnici, nezbývá než vyzkoušet, jak na tom jste.

1. Vypracujte závěrečný test ze strany 55 v učebnici. Stránku si můžete okopírovat nebo úkoly přepsat do sešitu. Pokud se rozhodnete psát přes folii, je nutné, aby šla vaše práce čitelně vyfotit a poslat mi na e-mail.

2. Pokud z testu zjistíte, že vám některá část učiva nejde, předpokládám, že se zaměříte na jeho procvičování.

3. Další úkoly máte v naší třídě na https://www.matika.in/cs/

 





 

14. - 17. dubna (PROBĚHLO)

1. Na úvod jedna Velikonoční úloha:

Rozhodli jsme se uplést si pomlázky a nařezali jsme si 47 proutků. Na výrobu jedné pomlázky je potřeba 8 proutků. Pomlázky jsme upletli čtyři. Kolik proutků nám zbylo?

- do sešitů udělej zápis, vypočítej příklady a napiš odpověď celou větou. 

 

2. Vypočítej příklady z učebnice - str. 51 cv. 18 

- výsledky napiš do sešitu a zaokrouhli na stovky

 

3. Potrénuj na https://www.matika.in/cs/, mám tu pro tebe připravené úkoly.

- na konci týdne zkontroluji, jak se ti dařilo

 

4. Na závěr si připomeň rozdíl mezi kružnicí a kruhem: https://youtu.be/CXOe8qP4nbY 

- zavzpomínej, kde se dají vidět ve skutečnosti a do sešitu napiš alespoň dva příklady kružnice a dva příklady kruhu.

 





 

6. - 8. dubna (PROBĚHLO)

1. Zopakuj si zaokrouhlování

- str. 32 cv. 7 - první dva sloupečky do sešitu

 

2. Tento týden bychom si měli připomenout písemné sčítání a odčítání pod sebou. Tentokrát nově s čísly do 1000!

Je to stejné jako počítání s dvojcifernými čísly, jen počítáte o jeden sloupeček víc. Kdo už to pozapomněl, může shlédnout instruktážní video: 

Písemné sčítání: https://youtu.be/QUkZFrPWV9I

Písemné odčítání: https://youtu.be/cxRa4WgvDcM       

Do sešitů vypočítejte cv. 14 na str. 39  a cv. 15 na str. 45 (minimálně 5 příkladů od každého)

 

3. Zapátrej ve své třídě na https://www.matika.in/cs/ a vyřeš alespoň pět libovolných příkladů (úkoly tentokrát nejsou zadány můžete si vybrat cokoli). Já si to zkontroluji :-)

 





 

30. března - 3. dubna (PROBĚHLO)

1. Připomeneme si zaokrouhlování:

- jestliže je na místě jednotek 0, 1, 2, 3 nebo 4, pak desítky ponecháme a na místo jednotek napíšeme nulu: 12 = 10,       34 = 30

- jestliže je na místě jednotek 5, 6, 7, 8, nebo 9, pak počet desítek zvětšíme o jednu a na místo jednotek napíšeme nulu: 18 = 20,        65 = 70

Podle stejných pravidel se zaokrouhlují i čísla na stovky, jen je rozhodující číslice na místě desítek: 230 = 200,      480 = 500

 

2. přepiš do sešitu první dva sloupečky cv. 2 a první dva sloupečky cv. 4 ze str. 32 v učebnici

 

3. Vypracuj do sešitu úlohu č. 6 ze str. 34 v učebnici

 

4. Úkoly na procvičování najdete znovu na https://www.matika.in/cs

- hledejte v sekci Moje domácí úkoly

Heslo k přihlášení do naší třídy a další informace najdete v e-mailu

 

 

 





 

26. - 29. března (PROBRANÉ)

Úkoly na procvičování tentokrát najdete na https://www.matika.in/cs

Heslo k přihlášení do naší třídy a další informace najdete v e-mailu

 





 

23. - 25. března (PROBĚHLO)

1. Vypočítejte písemným (pod sebou) sčítáním a odčítáním tyto příklady:

(pracujte do sešitu, nezapomeňte, že při počítání pod sebou postupujeme odzadu a někdy si musíme držet prst)

27 + 56                   46 - 28

49 + 14                   72 - 15

34 + 47                   55 - 32

75 + 23                   84 - 67

36 + 27                   61 -14

 

2. Zkuste vyřešit slovní úlohu na str. 30, cv. 14. Pracujte do sešitu, úlohu zapište, vypočítejte a napište odpověď.

(POZOR: nezapomeňte převést metry na centimetry, pokud jste zapomněli, kolik má metr centimetrů, připomeňte si to na str. 24)

Kdo to zvládne, může zapsat příklad pomocí závorky.

 

 





 

19. - 22. března (PROBĚHLO)

1. Vypočítejte do sešitu cvičení 3 na stránce 29.

 

2. Neměli bychom zapomínat ani na geometrii. Přiřaďte ke geometrickým pojmům zbytek vět tak, aby bylo tvrzení pravdivé:

Body                                 jsou nekonečně dlouhé přímé čáry.

Úsečky                             nemají žádný společný bod.

Trojúhelníky                      jsou obvykle vyznačeny křížkem.

Přímky                              jsou přímé čáry ohraničené dvěma body.

Rovnoběžné přímky         mají vždy tři strany.

 

 






 

16. - 18. března (PROBĚHLO)

1. Jednou z rad, jak se chránit před onemocněním je často pít. Zjisti, pomocí odměrky, jaký objem má tvůj oblíbený hrníček a kolik takových hrníčků bys měl/a za den vypít, abys splnil/a denní normu 2 litry.

Na odměrce budete mít nejspíš hodnoty v mililitrech (ml). 1 litr = 1000 mililitrů. Rodiče vám s tím jistě pomohou.

Výsledky měření zapiš do sešitu a nezapomeň dodržovat pitný režim :-).

 

2. Vypočítej do sešitu tyto příklady

256 + 8 =            174 + 22 =            4 . 7 =        63 : 7 =

917 + 9 =            726 – 12 =            7 . 8 =        32 : 4 =

702 – 6 =            631 + 48 =            9 . 4 =        40 : 8 =

324 + 7 =            485 – 65 =            5 . 6 =        56 : 7 =

648 + 5 =            232 – 52 =            8 . 3 =        27 : 9 =

 

Ať ti jde práce hezky od ruky.

 

 





12. - 15. března (PROBĚHLO)

Moji milí žáci, přeji vám dobrý den,

vzhledem k tomu, že se teď nějaký čas neuvidíme, budu vám posílat práci, alespoň touto formou. 

V matematice se budeme soustředit na procvičování jednotek délky, hmotnosti a objemu:

1. do cvičného sešitu přepište a doplňte cvičení 9 ze strany 25 v učebnici

2. přiřaďte údaje o hmotnosti k tomu, k čemu se nejvíce hodí:

30 kg               králík

5 t                    lokomotiva

45 g                 pytlík mouky

3 kg                 osmileté dítě

500 kg             tatranka

100 t                kůň

1 kg                 jogurt

150 g               slon

3. do cvičného sešitu zapište a vypočítejte následující slovní úlohu:

Zahradník měl 3 sudy plné vody. První týden bylo sucho a celý jeden sud vypotřeboval. Druhý týden tolik nesvítilo sluníčko a tak vypotřeboval jen 120 litrů. Kolik litrů vody zbylo zahradníkovi v sudech?

(Pro ty co nedávali při hodinách pozor připomínám, že jeden sud má obsah 2 hektolitry :-).

 

Kdyby vám cokoli nebylo jasné, dejte vědět prostřednictvím e-mailu vit.bakes@gmail.com

Nezapomeňte se mrknout i na ostatní předměty, mějte se hezky a nezlobte rodiče :-)

Další informace očekávejte příští pondělí 16. března.

Pěkný den přeje váš pan učitel Vít Bakeš.