Aktuální počasí

Počasí dnes:

15. 7. 2020

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 22 až 26°C. Noční teploty 14 až 10°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

22. - 26. června

Zasloužené volno!

 





 

15. - 19. června

V tomto týdnu se budeme nadále věnovat slovesům. Už umíme určit osobu a číslo, tentokrát se naučíme určovat jejich čas.

1. Napište do sešitu 3 věty, ze kterých se dovím a) co jste dělali v tomto školním roce                                                                                     b) co právě děláte                                                                                                                 c) co budete dělat o prázdninách

2. Podívejte se na video, ve kterém vás seznámíme se třemi slovesnými časy:

3. Do sešitu udělejte cv. 9 ze str. 84 v učebnici.

4. U těchto sloves určete osobu, číslo a čas:

slyším, sáňkovali jste, usnou, píšeš, větrali jsme, pojedu, spadnul, budeme hrát

                                                

 





 

8. - 12. června

Tento týden postoupíme zase o něco dále, zajímat nás bude rozšiřující učivo o slovesech. Nejprve se u nich naučíme určovat osobu a číslo.

1. Nejprve přepište do sešitu cv. 2 na str. 80 v učebnici. Slovo, které nepatří mezi ostatní, zakroužkujte pastelkou.

2. Podívejte se na video, které jsme pro vás připravili:

3. Do sešitu k sobě vypište dvojice slov, která k sobě patří (zájmeno se správným tvarem slovesa). Cv. 1 na str. 81.

4. Napiš si do sešitu zájmena ke všem třem osobám v jednotném i množném čísle a napiš k nim správný tvar slovesa ČÍST (podobně jako jsme to ve videu dělali se slovem ZPÍVAT).

5. K uvedeným slovesům do sešitu napiš o jakou osobu a číslo se jedná:       

učíme se, jíte, telefonuje, vysávám, kupují, běžím, pereme se, zíváš      

 





 

1. - 5. června

V tomto týdnu budeme procvičovat učivo týkjící se především podstatných jmen.

1. U tučných slov v příběhu o lese - cvičení 3 na str. 78 (v někteřých učebnicích asi na str. 79)  urči pád, číslo a rod. Napiš do sešitu.

2. Do sešitu napiš cv. 1 na str. 79 (Nad městem se zablýsklo...) A splň úkoly b), c) a d)

3. Urči u těchto slov, o jaké slovní druhy se jedná: tma, modelovat, nahoře, kéž, mrkve, hezký, hezky, třetí, ale, polykat, uf, oni, letí. (stačí napsat čísla slovních druhů nad slova).

4. Zopakuj si všechna vyjmenovaná slova a do sešitu vypiš všechna přídavná jména, která mezi nimi najdeš. Jen připomínám, že se na ně ptáme otázkami jaký, který, čí.

5. V naší třídě na https://www.gramar.in/cs/ mám pro vás nachystaných pár dalších úkolů.

 





 

25. - 29. května (PROBĚHLO)

Tento týden budeme opakovat učivo o podstatných jménech a k tomu, co už o nich víme přidáme určování rodu.

1. Napište tato slova ve všech sedmi pádech: pejsek, sestra, kuře (můžete si udělat tabulku, ve kterém budou v prvním sloupci pády a v dalších jednotlivá slova)

2. Slova ze cvičení 4 a) na str. 79 rozdělte podle čísla na dvě části a napište je do sešitu. Samozřejmě napište se správným u/ú/ů.

3. Pusťte si následující video, které vás seznámí s rody podstatných jmen.

4. Přepište do sešitu a určete rod podstatných jmen ze cvičení 2 na str. 77 (okno, střecha...)

5. Přepište do sešitu cv. 1 ze str. 78 v učebnici a rozdělte je na životná a neživotná (pes, vlak...)

6. Spoléhám na vás, že pokračujete v písance a že čtete nějakou knížku (už dlouho mi nepřišel žádný čtenářský list).

 





 

18. - 22. května (PROBĚHLO)

Tento týden budeme nadále procvičovat slovní druhy, ale také se více zaměříme na podstatná jména, u kterých se naučíme určovat pád a číslo podstatných jmen.

1. Z housenky na str. 72 v učebnici přepište slova do sešitu a doplňte nad ně čísla slovních druhů.

2. Pročtěte si str. 73 v učebnici, především pak žluté rámečky. Zjistíte, že každé podstatné jméno může mít více tvarů = vyskytuje se ve více podobách.

3. Pusťte si následující video, které vás seznámí s pády podstatných jmen.

- po shlédnutí videa přepište do sešitu cv. 1 ze str. 74 v učebnici.

4. Pusťte si následující video, které vás seznámí s číslem podstatných jmen.

- po shlédnutí videa roztřiďte a přepište do sešitu slova ze cv. 4 na str. 75.

5. V naší třídě na https://www.gramar.in/cs/ mám pro vás nachystané souhrnné doplňování i,í/y,ý.

 





 

11. - 15. května (PROBĚHLO)

Tento týden budeme především opakovat slovní druhy.

1. V naší třídě na https://www.gramar.in/cs/ mám pro vás nachystané vyhledávání slovních druhů v textu. Před prací si doporučuji znovu pustit videa na jednotlivé slovní druhy, abyste si je připomenuli. Pokud se vám úkol nezdaří, udělejte ho ještě jednou správně. 

2. Dále tam máte čtyři cvičení na vyjmenovaná slova.

3. Nevím, zda si umíte na gramar.in najít čtení s porozuměním (nejde dát jako DÚ), tak vám na něj posílám odkaz: https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5eba53848fbb3  - jde o článek Liška a vrána

4. Na čtvrteční hodinu si předepište do sešitu prvních šest řádků z básničky Smolař na str. 72 v učebnici. Budeme společně nad slova doplňovat čísla slovních druhů. Kdo se online hodiny nezúčastní, doplní si čísla slovních druhů sám.

5. A nezapomeňte psát v písance!

 





 

4. - 8. května (PROBĚHLO)

V tomto týdnu se budeme zabývat zbylými pěti slovními druhy. Každý den zde přibyde jedno nové video vysvětlující jeden slovní druh a k němu jeden malý úkol na procvičení. Přidávat po jednom je budu proto, aby se dětem nepomíchaly dohromady.

A myslím, že vám neuškodí trocha opakování na vyjmenovaná slova v naší třídě na https://www.gramar.in/cs/

 

6. PŘÍSLOVCE 

- po shlédnutí videa vyhotovte do sešitu cv. 1 ze strany 69

 

7. PŘEDLOŽKY

- po shlédnutí videa si vzpomeňte alespoň na čtyři předložky a použijte je ve větách, věty napište do sešitu a předložky v nich podtrhněte.

 

8. SPOJKY

- do sešitu přepište cvičení 1 ze strany 70 v učebnici, ve kterém máte do vět doplnit vhodné spojky

 

9. ČÁSTICE

- po shlédnutí videa z následujících slov vyberte a napište do sešitu slova, která by mohla být částice: ať, košile, tři, ano, nechť, včera, bodejť, krásný, moře, ale, ona, prý, a, oko

 

10. CITOSLOVCE

- po shlédnutí videa napište do sešitu alespoň tři citoslovce, která se ve videu neobjevila

 

 





 

27. dubna - 1. května (PROBĚHLO)

V tomto týdnu se budeme zabývat prvními pěti slovními druhy. Každý den zde přibyde jedno nové video vysvětlující jeden slovní druh a k němu jeden malý úkol na procvičení. Přidávat po jednom je budu proto, aby se dětem nepomíchaly dohromady.

 

1. PODSTATNÁ JMÉNA

- po shlédnutí videa vyberte a napište do cvičného sešitu všechna podstatná jména ze cvičení. 3 na straně 63 v učebnici (slova nemusíte používat ve větách). POZOR, je tam jeden chyták!

 

2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA

- po shlédnutí videa popište do cvičného sešitu svou oblíbenou hračku. Nezapomeňte při tom využít co nejvíce přídavných jmen. Ta můžete v textu podtrhnout.

 

3. ZÁJMENA

- po shlédnutí videa přepište do cvičného sešitu cvičení 2 na straně 67 v učebnici (máte nahradit vyznačená podstatná jména zájmeny)

 

4. Číslovky

- po shlédnutí videa zkuste z následujících slov vybrat a zapsat do sešitu číslovky:

tak, mladý, čtyři, ouvej, druhý, hodně, žito, ona, patnáctkrát, výtah, jedny, skáče, dobře, ať, několik, když, sedm

5. Slovesa

- po shlédnutí videa napište do sešitu, co jste dnes dělali vy (stačí jen slovesa)

 

Kromě toho vítám, když si na https://www.gramar.in/cs/ potrénujete vyjmenovaná slova, ale není to povinné.

 





 

20. - 24. dubna (PROBĚHLO)

Tento týden budeme procvičovat vyjmenovaná slova, která už jsme všechna probrali. Začneme se ale také podrobněji věnovat slovním druhům.

1. Připomeňte si předponu VY/VÝ (můžete využít video z minulého týdne) a opište do sešitu cv. 10 ze str. 56 v učebnici.

2. Pokud už jste to zapomněli, naučte se vyjmenovat slovní druhy a snažte se zapamatovat si, kolikátý v pořadí který druh je (podstatná jména = 1, předložky = 7...)

3. Další úkoly máte opět v naší třídě na https://www.gramar.in/cs/

4. Nezapomeňte psát do písanky. Měli byste psát 2 stránky týdně.

5. Jednotlivé slovní druhy vám lépe přiblíží následující video:

 





 

14. - 17. dubna (PROBĚHLO)

V tomto týdnu dokončíme vyjmenovaná slova po V a začneme s jejich procvičováním.

1. Zápis do sešitů

- zde je vše, co potřebujete k zápisu do sešitu s vyjmenovanými slovy: Zápis do sešitu 3

 

2. Shlédněte video na nácvik předpon vy-, vý-. 

- ke slovům v ukázce zkuste do sešitu napsat co nejvíce předpon

3. Potrénuj na https://www.gramar.in/cs/, mám tu pro tebe připravené úkoly. Na konci týdne zkontroluji, jak se ti dařilo.

 

4. Dokaž, že už si poradíš s chytáky!

- vyhledejte a zapište do sešitu slova, která se k sobě hodí:

pes                               výr

nebezpečná                 vije

radostí                          výská

načepýřený                  vížka

věnečky                        vír

vodní                            výška

vlasy                             vyje

kostelní                         víská

 





 

6. - 8. dubna (PROBĚHLO)

Pokračujeme v probírání vyjmenovaných slov po V. Díky za všechny milé reakce na naše video, které vás s nimi mělo lépe seznámit. Snad vám napomohlo v tom, že už je umíte sami hezky vyjmenovat. Dnes přidáme další tři.

1. Zápis do sešitů

- zde je vše, co potřebujete k zápisu do sešitu s vyjmenovanými slovy: Zápis do sešitu 2

2. Na každé z šesti již probraných vyjmenovaných slov po V (nebo slov jim příbuzných) vymysli jednu větu. Věty zapiš do cvičného sešitu.

3. Nezapomeň, že můžeš pracovat na https://www.gramar.in/cs/ 

4. A na závěr druhý DIKTÁT NA DÁLKU!   ... a pod ním návod na opravu.

A oprava: 

 





 

30. března - 3. dubna (PROBĚHLO)

Tento týden budeme probírat nové učivo, vyjmenovaná slova po V.

1. Zápis do sešitu

- zde je vše, co potřebujete k zápisu do sešitu s vyjmenovanými slovy: Zápis do sešitu

2. Úkol v učebnici na str. 54, cv. 2 

- vyberte vhodné slovo ze závorky a zapište do cvičného sešitu

3. Práce na  https://www.gramar.in/cs/ (Pokud jste zapoměli heslo, máte ho na e-mailu)

- zadání najdete v sekci Moje domácí úkoly + doporučuji zkusit některý příběh ze čtení s porozuměním

A aby vám šla práce lépe od ruky, vytvořili jsme pro vás VIDEO, kde je význam jednotlivých vyjmenovaných slov po V názorně vysvětlen:

Pro lepší sledování na video 2x  klikněte

 

 

 





 

26. - 29. března (PROBĚHLO)

Úkoly na procvičování tentokrát najdete na https://www.gramar.in/cs/

Heslo k přihlášení do naší třídy a další informace najdete v e-mailu

 





 

23. - 25. března (PROBĚHLO)

1. Odpovězte na hádanky vyjmenovanými slovy a celé věty napište do sešitu.

Létající myš je ..........

Léčivá bylina je..........

Město s krásným zámkem je ..........

Část nohy je ..........

 

2. A teď vy! Vymyslete alespoň čtyři další hádanky a k nim napište odpovědi.

 

3. Uf, dalo to fušku, ale nakonec se to povedlo, je tu první DIKTÁT NA DÁLKU! 

Přichystejte si sešity a podívejte se na výsledek našeho domácího snažení. Snad vám to zpříjemní domácí přípravu:

Pro lepší sledování na video 2x  klikněte

Kdo má napsáno, pusťte si i opravu: 

 

... a o čem bude příští diktát? To záleží na vás. Odměnou pro toho, kdo mi na e-mail pošle hotový a opravený diktát je to, že můžete navrhnout, o čem by mohl být ten další. Má to ovšem jeden háček, musí vás vybrat naše domácí odborná porota :-). Tak se snažte. Kdoví, třeba bude váš návrh vybrán a příští diktát bude právě podle vašeho nápadu.

 

 

 





 

19. - 22. března (PROBĚHLO)

1. Vzpomeňte si, jaké známe druhy vět (jsou čtyři a rozlišujeme je podle znamének na jejich konci). Vašim úkolem je vymyslet čtyři věty (každá musí být jiného druhu) a použít v nich alespoň jedno vyjmenované slovo po S.

 

2. Přichází jaro a tak jsem pro vás přichystal práci s textem o semínku. Vaším úkolem je dobře si přečíst přiložený text a zkusit uhodnout, čím si semínko představovalo, že se jednou stane. Není nutné text tisknout, stačí do cvičných sešitů napsat odpovědi.

Co ze mě asi bude?

 

3. Vzpomeňte si na názvy zvířat, která se objevují ve vyjmenovaných slovech, která už jsme probrali. Seřaďte je podle abecedy a zapište do sešitu.

 

 






 

16. - 18. března (PROBĚHLO)

1. V pondělí jsme zvyklí vyprávět si o uplynulém víkendu, tentokrát mi to prosím napište na e-mail.

 

2. Budu rád, když mi k tomu připíšete, jak se vám daří plnit úkoly a především, jestli máte možnost tisknout si pracovní listy (jeden už byl z angličtiny). 

můj e-mail: vit.bakes@gmail.com       předmět: Můj víkend (a vaše jméno)

- psát můžete z e-mailu rodičů nebo si můžete vytvořit svůj účet

 

3. Přepište do cvičného sešitu cvičení 11 ze strany 51 (Všeználkovy hádanky).

 

 





 

12. - 15. března (PROBĚHLO)

Moji milí žáci, přeji vám dobrý den,

vzhledem k tomu, že se teď nějaký čas neuvidíme, budu vám posílat práci, alespoň touto formou. 

Prvním vaším úkolem v českém jazyce je nalepit do sešitu s vyjmenovanými slovy obrázky slov po S, ketré jste ode mě dostali a vymyslet nebo doplnit k nim z učebnice příbuzná slova. Se všemi slovy jsme se již seznámili, takže by to pro vás neměl být problém.

Kdyby vám cokoli nebylo jasné, dejte vědět prostřednictvím e-mailu vit.bakes@gmail.com

Nezapomeňte se mrknout i na ostatní předměty, mějte se hezky a nezlobte rodiče :-)

Další informace očekávejte příští pondělí 16. března.

Pěkný den přeje váš pan učitel Vít Bakeš.