Aktuální počasí

Počasí dnes:

5. 4. 2020

skoroj

Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno. Denní teploty 10 až 14°C. Noční teploty 4 až 0°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

Skype: středa 14.00 - možné dotazy, vysvětlení, pomoc

6. 4. - 8. 4. (nové)

Všechny opět po týdnu zdravím. Začnu tou lepší zprávou. Moc a moc všem děkuji za zaslaný úkol. Opět šlo o práce, za kterými jsem viděla mnoho úsilí. Zpětné vazby všichni máte. Pokud bych náhodou na někoho zapomněla v záplavě emailů, připomeňte se. Ale myslím, že se tak nestalo.

Teď ta horší zpráva. Je určena především pro děti, které se mi ani 1x za 3 týdny neozvaly (6 dětí). Upozorňuji, že všechnu odevzdanou práci si pečlivě eviduji. Myslím, že z AJ toho nedostáváte tolik, abyste mi 1x týdně nemohly zaslat 1 krátký úkol. Pokud tu možnost nemáš, snad se alespoň můžeš spojit přes mobil (přes školu apod.), abychom to nějak společně vyřešili. Mobil máte všichni. 

Tak a teď se zase pustíme do práce.

Upevnění použití sloves to be, to have got, can a přít. č. prostého (it lives) v kontextu popisu zvířat.

1. Poslech a nácvik čtení. Učebnice str. 34/cv. 1. Klikni na následující odkaz, poslechni text celý, při dalším poslechu zastav po každém odstavci a opakuj. Pak celý text přečti nahlas s pečlivou výslovností. (slovní zásobu najdeš na str. 35)

32 Stopa 32.mp3 (2.43 MB)

2. Učebnice str. 35/cv. 3 - tabulka. Projdi si tabulku - podívej se jaké info můžeš dávat o zvířatech. Trochu Ti pomohu:

It has got (ono má), it can swim (umí plavat), It lives (žije), it eats (jí) (všimni si 3.os.č.j - -s) (už jsme také měli)

3.  Pracovní sešit: str. 35/cv. 3. Toto cvičení doplň, použij slova z nabídky. 

4. Závěrečný úkol: Buď vypracuješ cvičení 4 - popíšeš pandu nebo si zvolíš své zvířátko a popíšeš ho zcela samostatně. Jako návod Ti bude sloužit cvičení 3+4. Volba je na Tobě. Tento závěrečný úkol mi pošli zase na e-mail. Formu nechám na Tobě, někdo poslal obrázek, někdo dokument psaný na počítači  - ten ale ulož pod své příjmení+jméno. Pokud nezvládneš do středy, můžeš samozřejmě i v průběhu celého týdne, eventuelně následující týden (jsem si vědoma, že máte prázdniny). To nechám na Tobě.

Máme také zpřístupněný časopis na duben on-line + poslechy. Úkol z něho zatím nemáte, ale můžete do něj mrknout. 

http://www.bridge-online.cz/casopis-play/play-april-2020/

To je vše. Ale ještě přece něco - mé přání pro všechny:

https://www.youtube.com/watch?v=lSO44jioJVo

 

Vaše učitelka Hana

 

 

30.3. - 3. 4. 

Všechny Vás zdravím,

nejdříve bych chtěla poděkovat všem, kteří mi poslali úkol o farmě, který byl zadán minule. Byla jsem velmi mile překvapena, kolik úsilí a snahy jste do splnění úkolu vložili. Šlo většinou o velmi hezké práce. Děkuji. Zpětné vazby již máte.

Nyní se Vás pokusím provést dalšími úkoly tak, abyste je zvládli samostatně.

Opakování: zvířata, předložky místa

1. Nácvik poslechu: učebnice str. 32/cv. 1. Klikni na následující odkaz a opakuj názvy zvířat nahlas. Dbejte na správnou výslovnost.

29 Stopa 29.mp3 (768.42 kB)

 

2.  Vezměte pracovní sešit str. 32/cv.1 - snažte se vyřešit přesmyčky zvířat (pokud si nejsi jistý/á, mrkni zase do učebnice str. 32)

                                             str. 32/cv. 2 - doplníte jména zvířat dle obrázku                                           

3. Čtení - zůstáváme v pracovním sešitě: přečtěte větu a dle obrázku ve cv. 2 zaškrtni T/F (True/False)=(pravda, nepravda)     

4. Stále pracovní sešit: str. 33/cv. 4. Podíváte se na obrázek a doplníte text dle vzoru. Příklad: This animal has got an elephant´s head = Toto zvíře má slonní hlavu (zvířátko se skládá z částí těl různých zvířat) . Nezapomeň na přivlastňovací pád - elephant´s head (slonní hlava), tiger´s tail  (tygří ocas).

5. No, a jsme u závěrečného úkolu - cv. 5. Nakreslíte si podobné zvířátko, které se skládá z částí těl různých zvířat. Jakmile bude nakreslené, popíšete ho podobným způsobem jako v předchozím cvičení. Např. It has got an elephant´s head . Nezapomeň na přivlastňovací pád a také členy. Vytvoříš asi 5-7 vět, podle toho jaký obrázek nakreslíš.

Zpětnou vazbu na Tvoji práci máš možnost získat dvěma způsoby:   

buď pomocí Skypu ve středu ve 14.00 -  v dostatečném předstihu před touto hodinou mne vyhledáš na Skypu - hmackova@gmail.com  a vyzveš mne k přijmutí - samozřejmě pokud máš tuto možnost. Můžeme se sejít on-line, vyřešit případné potíže, mohu Ti pomoci. Pokud se Ti tento čas nehodí, můžeš se po "četu domluvit na jiném" .                                                               

nebo mi tento úkol pošleš zase e-mailem a já Ti poskytnu zase zpětnou vazbu, aby si věděl/a,  jak jsi pracoval/a. V tomto případě obrázek bude nakreslený v pracovním sešitě, a na počítači mi napíšeš věty, které jsi ke svému obrázku vytvořil/a. Dokument uložíš pod svým jménem + příjmení a pošleš v příloze. 

Jak si to uděláš, je jen a jen na Tobě, vše dle Tvých možností. 

6. Za odměnu: klikni na následující odkaz. Zazpívej si krátkou písničku o zvířátkách žijících ve vodě.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/the-river

 

No a to je vše. Good Luck. Hana Macková

 

 

 

Milí páťáci,

zde je práce na tento týden a celý příští týden. Pokud nepůjdeme do školy, práci aktualizuji.

pracovní sešit: dokončit str. 24/cv 3 (At the Doctor´s) - nestihli jsme dodělat - číst nahlas

str. 25/cv. 4 - byl zadán domácí úkol - vyhledat informace o slavné osobě - zpracovat dle tohoto cvičení - tak připomínám!

str. 28/cv. 4 - (was born - trénovali jsme) - údaje si můžete vymyslet

časopis: str. 6 - 7 / Task 1 a 2 - vypracujte dle pokynů - neznámá slova vyhledat ve slovníčku - text My Super Family si čtěte nahlas - budete pak číst ve třídě 

slovní zásoba z pokynů v časopise - /choose - zvolit  / adjectives - přídavná jména/ nouns - podstatná jména/ actions - činnosti

časopis: str 14 - vybarvit

Pokud by nebylo něco jasné, neváhejte mne kontaktovat na e-mailu  hmackova@gmail.com    kdykoliv.

Pozn. Pokud máte časopis nechaný ve škole, nedělejte si starosti, není třeba pro něj chodit, doděláte si dodatečně (již jsem dostala nějaké e-maily, že děti mají časopis ve škole).

 

19. 3. 

Milí páťáci,

Doufám, že jste předchozí úlohy zvládli v pohodě. Prosím, mějte je připravené, až se vrátíme do školy, abychom si je mohli společně předvést. Následující úkoly: prosím pracujte samostatně, bez rodičů, mají teď starostí dost a dost.

Téma: Domestic animals (domácí zvířata) 

Použití There is/are      +   přítomný čas průběhový 

Učebnice :

str. 31 - podívat se na nová slovíčka (většinu z nich znáte)

str. 32 - přečíst krátký text nahlas a přeložit (všimněte si použití there is/are + přít. č. průběhový - Lisa is sleeping) - budete potřebovat později

a song - poslechněte píseň Old MacDonald - zaměřte se na jednotlivá zvířata a jejich zvuky 

https://www.youtube.com/watch?v=_wmvZYhbpcc    (pokud by nešlo otevřít - najdete tuto píseň na You Tube)

Old Mac Donald had a farm = měl farmu /had = měl/ min. čas dělat nemáme, ale pro jistotu uvádím, co je had

Po shlédnutí písně:

Pracovní sešit:

str. 30/cv. 1 - doplníte bubliny

str. 31/cv. 3 - přečtete si text a doplníte dle textu

Poslední krok: Popíšete obrázek níže. Vyberete si jeden a napíšete podobný text jako je v učebnici na str. 30. Napíšete 10 vět. Použijete vazby there is/are + přít. čas průběhový (a cat is sleeping)

Tento úkol mi pošlete na můj e-mail. Termín je nejpozději příští pátek 27. března. Můžete mi to posílat průběžně celý týden. Tady poprosím moc zdvořile o pomoc rodiče. Nevím, kolik dětí má své e-maily.

Prosím, pracujte samostatně. Poznám, když Vám bude někdo pomáhat. Já Vám text opravím, a pošlu Vám zpětnou vazbu. Když Vám bude někdo pomáhat, pak neodstraníme chyby, které uděláte. Navíc, rodiče mají teď mnoho jiné práce, chodí do práce, mají home office, a nemají čas s Vámi dělat ještě úkoly ze všech předmětů.

Pokud něco nevíte, napište mi na e-mail. Buďte na sebe opatrní. Vaše učitelka Hana

Pozn. Opravila jsem poslední testík, který jsme zvládli napsat. Dopadlo to docela dobře. Známky máte v bakalářích.

 

What is happening in the picture?

23. 3.

Milí žáci i rodiče,

z důvodu sjednocení zadávání učiva má být to nové zadáváno vždy v pondělí. Na tento týden všichni práci mají, platí i náš termín 27. března. Nové úkoly budou zase tedy další pondělí, nově úplně nahoře. Vaše učitelka Hana Macková