Aktuální počasí

Počasí dnes:

15. 7. 2020

obl

Bude polojasno až oblačno. Denní teploty 21 až 25°C. Noční teploty 13 až 9°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

Skype: středa 14.00 

15. 6. - 19. 6. Nové

Než začneme, chtěla bych vám poděkovat za práci, kterou jste se snažili odvádět během distanční výuky. Nevím, zda se ještě uvidíme (možná na chodbě), tak vám chci popřát krásné prázdniny a budu se na vás těšit v září na 2. stupni jako vaše třídní učitelka.

  1. Exit Card - vyplnění  krátkého Google Form

    Půjdeš do Google Form. Vyplníš krátký dotazník. Můžeš ho vyplnit anglicky, česky, nebo i anglicky a česky dohromady. Dle tvých možností. Děti ve škole si to připraví do sešitu a doma přepíší do Google Form. Děti, které pracují doma, mohou psát rovnou do formuláře. Už to znáte. Jde o pár krátkých otázek. Dobře se nad nimi zamysli.

    Odkaz: https://forms.gle/jGHJ9keEC1aVXya38

  2. Práce s časopisem

    Minions: The Rise of Gru – jde o nový film v kinech.

    Str. 18/Task – Puzzle. Najdeš slova v puzzle, zbývající písmena ti prozradí Gru´s first name. Odpověď napiš dole pod obrázky.

  3. Practice Test – listening

    stále časopis/str. 20/Part 3 – poslechneš a zaškrtneš správné písmeno – poslech: 35 Stopa 35.mp3 (3.71 MB)

    (všimni si otázek v přítomném čase prostém s „does“)

    stále časopis/str. 21/Part 4 – poslechneš a vybarvíš, je tam jeden příklad se zelenou knihou

    poslech: 36 Stopa 36.mp3 (6.96 MB)

  4. Practice Test - časopis – Reading, Writing

    str. 22/ Part 1 – přečteš si a zaškrtneš co je správně

    str. 23/ Part 2 – prohlédneš si obrázek, napíšeš Yes nebo No (všimni si přítomný čas průběhový = probíhá teď)

    str. 24/Part 3 – napíšeš slova

    str. 25/Part 4 – doplníš slova do textu na základě obrázků pod textem

    str. 26/Part 5 – odpovíš na otázky jedním slovem dle obrázku

  5. Look a talk

    str. 27 – poslechneš si příklady rozhovorů

    pokud máš možnost, můžeš zkusit ve dvojici

    poslech: 32 Stopa 32.mp3 (1.08 MB)  33 Stopa 33.mp3 (915.59 kB)

 

Klíč k jednotlivým cvičením je zde: klíč ke cvičením - časopis Play.pdf (39.04 kB)

Můžeš si zkontrolovat tam. Klíč ale otevřeš až po dokončení všech cvičení. Možná stihneš všechno, možná ne. Kdo je pomalejší, udělá jednoduše to, co stihne. Google Form udělají všichni!

Good Luck.

 

8. 6. - 12. 6. 

Práce s časopisem

Odkaz pro žáky na distanční výuce: https://www.bridge-online.cz/casopis-play/play-may-june-2020/

Žáci, kteří jsou ve škole, časopis mají.

Dále děkuji za poslední google formuláře. Zpětné vazby máte. Odevzdali téměř všichni, kromě M.Č., J.Š., J.V. (nevím proč).

  1. Your Story

    str. 6/Task 1. Přečteč si a napíšeš. V bodech 1 – 13 budeš postupovat dle pokynů. Např. 1 – Write the name of your town . Napíšeš jméno svého města. 2 – Choose one. Zvolíš jedno slovíčko a napíšeš.

    Str. 7/Task 2 – Around the world – napíšeš slova ze str. 6 do prázdných prostorů.

    Příběh nahlas přečteš.

    Poslech vzorového příběhu: Odkaz: 29 Stopa 29.mp3 (1.39 MB)

  2. My Magic Spell Book

    Str. 8./Task 1. Přečteš si a poslechneš magic spells (kouzelná říkadla). Odkaz na poslech: 30 Stopa 30.mp3 (650.49 kB)

    Task 2. Napíšeš svá vlastní magic spells. Zvolíš si slova a napíšeš je na prázdné linky. Nahlas přečteš.

    Všimni si použití přítomného času průběhového a připomeň si, kdy se používá (aktivity, které se odehrávají teď + plány pro blízkou budoucnost).

  3. Let´s Colour!

    Str. 14/Task 1. Tento typ cvičení již znáš. Vybarvíš dle pokynů. Např. Blue: modře bude vše, co umí létat (pták, drak …)

    Task 2 – What can you see in the picture? Pokusíš se popsat obrázek za použití vazeb there is …. Pokud budeš mít čas, přepiš věty do sešitu.

  4. Poslechové cvičení: Practice test: 

    Str. 19 – listening. Přečti si otázky a na základě poslechu napíšeš jméno nebo číslici. Řešení vám vložím v pátek na stránky. Můžete zkontrolovat tam. Kdo bude na Skypu, zkontrolujeme tam. Odkaz na poslech: vložit 34 Stopa 34.mp3 (5.19 MB) Řesení poslechu: 1. Lyme, 2. six, 3. three, 4. Sean, 5. eleven.

Závěrem: Tentokrát nemusíš vyplňovat žádný google form. Pokud by ti dělalo něco potíže, můžeš samozřejmě na Skype, budeme probírat tam.

Úkoly vypracujte poctivě, je to pro vaše upevnění znalosti AJ, ne pro mne.

Poslední google form budeš vyplňovat následující týden. Půjde o self-evaluation (sebehodnocení). Tak už pomalu přemýšlej, jak sis v aj vedl/a. Ale to až příští týden podrobněji.

As usual, good luck.

 

1. 6. - 5. 6. 

Ahoj všem,

jak jste už zvyklí, postupujte krok po kroku. Všechny aktivity budou v závěrečném úkolu, který budu ráda, když mi opět pošlete. Budu vám tak moci dát zpětnou vazbu a také, abychom neztratili vzájemný kontakt.

Ještě bych chtěla poděkovat 15 žákům, kteří poslali závěrečný úkol. Kdo neposlal, nemá zpětnou vazbu o své práci.

Časté chyby, které jste dělali:

Používali jste will. Will se pro budoucí plány nepoužívá, to je špatně. Will se používá pro předpovědi nebo spontánní rozhodnutí, tj. rozhodnutí v okamžiku mluvy. Ani jsme ho neprobírali. Tudíž jsem ho nemohla vyžadovat.

Věty měly být tedy v přítomném čase průběhovém – vyjadřují blízké plány. Např. I am leaving Paris next week. I am coming back in August. I am flying to London in July. I am visiting my grandparents in July. I am spending a few days in the mountains in August. Atd.

Doporučuji vám projít velké množství příkladů, které jsem vám vložila na web v minulém týdnu.

We live in Europe

Anglické názvy evropských zemí, jazyků a národností.

  1. Nová slovní zásoba

    Učebnice str. 63 – seznámíš se s novou slovní zásobou, na kterou narazíš v průběhu lekce

  2. Poslechové cvičení

    Učebnice str. 62/cv.1 – jenom poslechneš a zkusíš se zorientovat na obrázku. Poslechni si to několikrát a zaměř se také na výslovnost zemí, jazyků a národností.

    Odkaz na poslech: 58 Stopa 58.mp3 (1.92 MB)

    Pro jistotu přikládám i přepis poslechu. Přepis poslechu: přepis poslechu cv. 1 Unit 23.pdf (202.47 kB)

  3. Rozhovor – použití jednoduchých vět v rozhovoru

    Poslech rozhovoru: učebnice str. 63/cv. 3 Odkaz na poslech: 60 Stopa 60.mp3 (1.08 MB)

    Jednoduché věty z rozhovoru, které by si měl/a znát: můžeš si je přepsat do sešitu.

    Where do you come from? Odkud pocházíš? (otázka pomocí do – přítomný čas prostý – otázky s do jsme procvičovali)

    I was born in …. Narodil jsem se. (probírali jsme)

    What´s your nationality? Jaká je tvá národnost

    What languages do you speak? Jakými jazyky mluvíš? (zase otázka pomocí do – přítomný čas prostý)

    I don´t speak French. Nemluvím francouzsky. (zápor don´t – přítomný čas prostý)

    I can speak French. Umím mluvit ….

    Poznámka: We moved from Paris when I was six. Tato celá věta je v minulém čase (neprobírali jsme). Přestěhoval jsem se z Paříže, když mi bylo 6.

  4. Přejdeš do pracovního sešitu:

    str. 62/cv. 1 – doplníš slova a pokusíš se najít jednotlivé státy na následující mapě. Odkaz:

    https://www.amazon.com/Map-Poster-Europe-x20-5-finish/dp/B00GZRVJHK

    (můžeš si pomoci následujícím cvičením 2)

  5. str. 62/cv. 2 – spojíš země, národnosti a jazyky. Přikládám řešení, ale prosím zkontroluj až to opravdu sám/a spojíš.

    Řešení: Czech Republic, Czech, Czech

    Slovakia, Slovak, Slovak

    Germany, German, German

    Poland, Polish, Polish

    Austria, Austrian, German

    France, French, French

    Spain, Spanish, Spanish

    Great Britain, British, English

    Přikládám ti také odkaz na záložku, která nabízí pěkný přehled států a národností (countries + nationalities) i s výslovností. Odkaz: https://www.helpforenglish.cz/files/20_1283033787_nationalities_05_pdf.pdf

    str. 63/cv. 4  - doplníš celý rozhovor – přikládám zase řešení, ale spoléhám, že zkontroluješ zase po svém vyplnění – věřím ti. Pomoz si rozhovorem v učebnici na str. 63 – je to podobné.

    Řešení: your, José, name, vlastní jméno, do you, was, live, moved, was, live, jméno města, kde žák/žákyně bydlí, my parents, a house/a flat, do you speak, Czech, English, Spanish, English, learn)

    str. 63/cv. 5 – spojíš a napíšeš země a jazyky

  6. Závěrečný úkol – The google form

    Děti na distanční výuce si tento úkol vypracují přímo do formuláře. Děti ve škole si úkol připraví do sešitu a doma přepíší do google formuláře (budeš to mít připravené, zabere ti to několik minut). Nevyplňujte prosím dříve, dokud pořádně neprojdete předchozí cvičení. Máte tam pak zbytečné chyby. Odešlete jak jste zvyklí, ale nejpozději do pátku večer.

    Write: Napiš:

    Write at least 4 European countries. Napiš alespoň 4 evropské země.

    Write at least 4 European languages. Napiš alespoň 4 evropské jazyky.

    Write at least 4 European nationalities. Napiš alespoň 4 evropské národnosti.

    Napiš o sobě. Kde jsi se narodil/a (I was born in ) a kde nyní bydlíš. Napíšeš 2 věty.

    Zeptej se cizince odkud pochází. A jakými jazyky mluví. Napíšeš 2 otázky.

    Odkaz na Google Form: https://forms.gle/xhqnSUYGh6kfmUv87

As usual, good luck.

 

25. 5. - 29. 5. 

Děkuji 16 žákům, kteří mi poslali zadanou práci. Většinou se vám podařilo křížovku vyřešit, někdy jsem vám poslala řešení, ale snažili jste se o nějaké řešení nebo alespoň vypracovali část práce. 

Ostatní co práci neodevzdali. Pokud jste nemohli pracovat z důvodu nemoci, či jiného důvodu, stačilo mi to napsat. Víte, že jsem velmi tolerantní a dokáži určité věci pochopit. Ale neodevzdat práci a klidně to jen tak přejít, takhle si to tedy nepředstavuji. Považuji za slušnost se alespoň omluvit. A to nemluvím o jednom žákovi, který úkol neposlal již 4x. A počítač i internetové připojení doma má! Nebudu jmenovat, ale vše zohledním v závěrečném hodnocení!

Teď k další práci. Velmi pečlivě postupujte krok po kroku, abyste vše zvládli zcela samostatně. Jsou zde také poslechové části. Buď je vám vyučující pustí ve třídě, pokud je k dispozici počítač. Pokud ne, pak ti doporučuji poslechové části udělat doma. Nezabere to moc času. 

My holiday plans: I´m going to England in July.

Opakování: I am writting a letter. I am doing my homework. Připomínám, že toto jsou tvary v přítomném čase průběhovém, vyjadřujete děj, který probíhá právě teď. Na tuto otázku jste většinou odpovídali i správně v předchozích google formulářích.

 

  1. Učebnice – str. 55 – nová slovní zásoba. Dobře se tuto slovní zásobu nauč, jsou tam důležitá slovesa, která budeš potřebovat. Na procvičení této slovní zásoby jsem ti vytvořila interaktivní cvičení, které si můžeš udělat doma. Zabere ti to 5 minut. Zde je odkaz: Vocabulary5thgradeUnit20.htm (37.79 kB)

  2. Učebnice – str. 54/cv. 1 + 2 – poslechová cvičení.

    Cv:1 – prohlédni si Tomův prázdninový plán a pusť si nahrávku: odkaz je zde:  48 Stopa 48.mp3 (1.2 MB)  Přikládám ti i přepis nahrávky. V přepisu si můžeš vyhledat všechny tvary v přítomném čase průběhovém (např. I´m going to …., David and Ann are going …., Jimmy is leaving …)

    Přepis cv. 1: přepis poslechu cv.1.pdf (139.27 kB)

    Cv: 2 – prohlédni si Lucy a její prázdninový plán a pusť si nahrávku: odkaz je zde: 49 Stopa 49.mp3 (1.3 MB) Opět ti přikládám přepis nahrávky. Zase si můžeš vyhledat všechny přítomné časy průběhové (např. We are flying to …, I´m coming back ...).

    Přepis cv. 2: přepis poslechu cv. 2.pdf (137.71 kB)

    Všechny tyto tvary v přítomném čase průběhovém si vypiš.

  3. Co z toho vyplývá: viz tabulka učebnice str. 54

    I´m going to Brighton next Monday. Pojedu do Brightonu příští pondělí.

    You´re flying to Spain in August. Poletíš do Španělska v srpnu.

    He´s, she´s coming back from Wales on Tuesday evening. On, ona se vrací z Walesu v úterý večer.

    We´re flying to Spain next month. Letíme do Španělska příští měsíc.

    You´re flying to Spain next month. Letíte do Španělska příští měsíc.

    They´re flying to Spain next month. Oni letí do Španělska příští měsíc.

    Jak si můžeš všimnout, přítomný čas průběhový se používá nejen pro děj, který se odehrává teď, ale i pro budoucí blízké plány. To si zapamatuj!!!! Důležité!!!

    Všechny tyto věty si můžete přepsat do sešitu a barevně vyznačit + poučku.

  4. Píseň s mnoha příklady přítomného času průběhového vyjadřujícími blízké plány

    učebnice str. 55/6 – song – odkaz na píseň je zde: 50 Stopa 50.mp3 (1.2 MB)

  5. Pracovní sešit

    Teď můžeme přejít k jednotlivým aktivitám v pracovním sešitě.

    Str. 54/cv. 2: Zaznamenej, zda věty jsou true (správně) nebo false (špatně) dle údajů o Michalových plánech na prázdniny. Jednotlivé informace musíš v Michalových plánech vyhledat. Vložím ti také hned řešení, aby si mohl/a zkontrolovat.

    (řešení: 1.true, 2. true, 3. false, 4. false, 5. true, 6. false, 7. false, 8. true)

  6. Závěrečný úkol:

    Využiješ všechny příklady, které jsme dosud prošli a sestavíš svůj prázdninový plán.Where? (kam?) When? (kdy?). Použiješ slovesa, která jsme se naučili. Napiš 3 – 5 vět. Dle tvých možností.

    Pozor: ti co pracují doma, napíší svůj prázdninový plán do google formuláře rovnou.

    Ti co pracují ve škole si toto cvičení připraví do pracovního sešitu na str.55/cv.4. Takto připravené cvičení mi můžete potom přepsat doma do google formuláře a odeslat. Dám vám zase zpětnou vazbu.                                                                        The google form:      https://forms.gle/CrGgh7b6tH2JYwzc7                     

  

To je vše. Good Luck. I am looking forward to reading your holiday plans. (Těším se, až budu číst vaše plány na prázdniny).

 

18. 5. - 22. 5. 

Ahoj všem,

děkuji za poslání úkolů. Vedete si celkově skvěle. Úkoly se snažíte plnit dle pokynů, práci s on-line prostředky zvládáte již velmi dobře. Musím přiznat, že když jsem v úterý večer otevřela google formuláře na kontrolu, byla jsem opravdu příjemně překvapená. Většina úkolů už tam čekala na kontrolu. Takže díky.

Jenom zase jedna věc: stále mi někdo posílá úkol pod mojí e-mail adresou. Nevím, komu pak mám úkol přiřadit. 3 žáci úkol neodevzdávají, a tento pod mojí e-mail adresou bude patřit někomu z nich. Prosím, aby ten dotyčný uváděl svoji e-mail adresu. Nemohu ani pak poslat zpětnou vazbu. 

 

  1. Vyjádření přání – I would like – opakování

    Učebnice str. 16 – zopakuj si vyjádření přání – I would like (I´d like) – rád/a bych. Bude se ti to hodit v následující práci s časopisem. Vzpomeň si na větu z našich rozhovorů: I would like a book for my friend.

    I would like to go – rád/a bych jela – za like můžeš přidát ještě sloveso

    I would like to buy – rád/a bych si koupil/a

     

  2. Slovní zásoba – dopravní prostředky

    Jdi do časopisu na str. 4/Task 1. Najdeš tam slovíčka vztahující se k dopravě. Odkaz na časopis:

    https://www.bridge-online.cz/casopis-play/play-may-june-2020/

    Dobře si poslechni výslovnost, opakuj nahlas. Odkaz na poslech: 27 Stopa 27.mp3 (1 MB)

 

  1. Crossword – křížovka

    časopis str. 5/Task 2 – najdeš všechna slovíčka ze str. 4. Ostatní zbývající písmena v tajence ti řeknou: What would Jane like to do in the summer ?(co by Jane ráda dělala v létě). Odpověď patří do bubliny u Jane (odpovídá tedy Jane). Odpověď bude začínat I (já)…... Později ji napíšeš do google formuláře (odkaz níže).

    Je to zase výzva. Zkus to vyřešit. Pokud by ti to náhodou nešlo, jednoduše napiš, co ti vyšlo. Odpověď ti pak pošlu. Ale věřím, že to zvládnete.

 

  1. What would you like to do in the summer? (Co bys rád/a dělal/a v létě) Where would you like to go in the summer? (Kam bys rád/a jel/a v létě?)

    Odpověz na otázky podobným způsobem jako Jane. Vyber si jenom jednu. Odpověď zapiš do google formuláře. Např. I would like to ….

 

  1. Zůstáváš na str.5/Task 3

    Spojíš dopravní prostředky s místy. Např. helicopter, plane – airport. Zapiš zase do google form.

 

  1. Odkaz na google form: https://forms.gle/fQ472GXRo6fjCJt8A

As usual, good luck. Have a good time. 

 

11. 5. - 15. 5. 

Ahoj. Prosím opět o pečlivé čtení instrukcí.

Upozorňuji: práce s odpověďmi typu „nevím, nerozumím, nechápu“ mi vůbec neposílejte. Pochopím, pokud to máte třeba špatně. Nebo, když mi zavoláte, že tomu nerozumíte. To je ok. Také je tam možnost Skypu. Ale vložit do formuláře místo snahy o odpověď rovnou „nerozumím“ nebo „nechápu“, to mi snad ani neposílejte.

Jinak celkově vás chválím, vedete si velmi dobře. A mám z toho radost.

  1. Otázky s do you … (přítomný čas prostý = děj pravidelně se opakující)

    Tyto otázky jsme hodně procvičovali na začátku roku (lekce 1 a 2)

    Učebnice: str. 68/cv.3 – otázky. Odpovíš na tyto otázky v google form (níže). Budeš odpovídat celou větou. Např. What time do you get up? I get up at six. Dáš si také pozor na použití předložek. Procvičovali jsme je minulý týden.

  2. Práce s časopisem. Poslech, čtení + odpovědi na otázky

    Máme nové číslo časopisu květen + červen dohromady. Zde je odkaz na časopis:

    https://www.bridge-online.cz/casopis-play/play-may-june-2020/

    Už to znáš. Je tam okýnko „časopis“. Na toto okýnko klikneš a dostaneš se do časopisu.

    Str. 12 + 13 – Let´s go on holiday (comic)

    Poslechneš si a přečteš tento text. Odpovíš na otázky v Task 2(str. 13). Odpovědi zapíšeš zase do google form, najdeš tam ty samé otázky + 1 otázku navíc. Odkaz na poslech: 31 Stopa 31.mp3 (1.3 MB)

  3. Google form

    Práci s tímto formulářem již znáš. Nezapomeneš uvést svoji e-mail adresu a dát „submit“.

    1. část formuláře: napíšeš odpovědi

    2. část formuláře: volíš možnosti na základě poslechu a četby

    Odkaz na formulář: https://forms.gle/1m6znCpxHRjw77m3A

       Formulář uzavřu v pátek ve 20.00.

       Good Luck. Have a good time. 

 

4. 5. - 7. 5. 

Ahoj všem.

Předně prosím o pozorné čtení všech informací. Mám toho tentokráte více.

Skype – tuto středu – nebude! Musím odjet do Brna na fakultu, a termín si nemohu vybírat. Proto, když budeš něco potřebovat ohledně úkolu, napiš mi zprávu na Skype a domluvíme se na setkání.

Hodnocení minulého úkolu: většina z vás to opravdu zvládla velmi dobře. Někdy se vyskytlo, že jste mi do writer´s name psali své jméno. Tam mělo být jméno spisovatele z křížovky. Jinak zbytek byl celkem v pořádku. Všem jsem vám napsala. Pokud bych na někoho zapomněla, pak mne určitě urgujte. Ale snad se tak nestalo.

Výzva pro 1 žáka: někdo mi posílá úkoly v google form, a do e-mail adresy píše moji adresu. Nevím potom, čí je to práce. Zhruba 2-3 práce vždy chybí.

Celkově vás musím pochválit za snahu. Zlepšujete nejen angličtinu, ale učíte se pracovat i v prostředí, které je pro vás nové. Ale vše se vám to určitě hodí.

Tento týden půjdeme téměř na konec učebnice. Je to proto, že v předchozích lekcích je minulý čas, a to není v tomto školním roce naším úkolem zvládnout. Budu proto vybírat už jenom učivo, které jsme již třeba zmínili a chceme si ho více upevnit. Látku úplně novou už dělat nebudeme. Proto prosím nebuďte zaskočeni, že jdu v učebnici na přeskáčku. Ale vybírám věci, které se nám prostě hodí. Budeme se různě vracet k tomu, co jsme již probrali. Upevňovat čtení, poslechy a probranou gramatiku.

  1. Poslechové cvičení – When was he/she born? Opakování řadových číslovek, měsíců.

    Pokus se zaznamenat data narození různých slavných osob v následujícím poslechu. Příklad: 23rd April 1981. Půjde o následující osobnosti či pohádkové postavy. Později je vyplníš do google form. Budeš ale vyplňovat jenom osobnosti nebo pohádkové postavy, kde je křížek (je to uvedeno v google form). Pozor: toto cvičení je také v učebnici na str. 68/cv.1, ale poslech se neshoduje se jmény. Proto jsem jména vypsala.

    Jaromír Jágr x

    Nicol Vajdišová

    Daniel Radcliffe

    Aneta Langerová

    princ William x

    Večerníček x

    Mickey Mouse x

    Jennifer Aniston

    Martina Sáblíková x

    Jiří Mádl x

    Odkaz na poslech: 65 Stopa 65.mp3 (2.56 MB)
     

  2. Předložky, které se pojí se dny, roky, hodinami
    učebnice str. 68 – tmavě modrá tabulka – podívej se na předložky, poté si svoji znalost vyzkoušej v následujícím interaktivním cvičení.
    Ke správné předložce vždy vyber vhodný výraz. Např. On Monday. On Christmas Day. At Midnight. Klikneš na malinký trojúhelníček a objeví se ti možnosti. Musíš dosáhnout 100%.

    Odkaz:předložky5thgrade.htm (37.06 kB)

  3. Pracovní sešit

    str. 68/cv.2 – toto cvičení teď v pohodě doplníš.

    str. 69/cv. 5 – zkus vyluštit to správné slovo a zjistit jeho význam v češtině – toto cvičení je poměrně velká výzva.

  4. Google form

    Přejdeš k vyplnění formuláře.

    - zaznamenáš tam výsledky poslechu

    - zvolíš správnou předložku

    - napíšeš vyluštěné slovo

    - zkusíš najít jeho význam v češtině

Odkaz na Google Form: https://forms.gle/W73MTbTVvYdktmYXA

Good Luck!

 

27. 4. - 30. 4. 

Ahoj všem po týdnu,

tak nejdříve 2 zprávy. Jedná špatná - 2 žáci neodevzdali úkol. Ta skvělá je, že všechny ostatní chválím. Zvládli jste úkol jak po technické stránce, tak ani se neobjevovalo moc chyb. Takže doufám, že všichni teď na 100% umíte používat krátké odpovědi na různé otázky.

Dnes platí zase: pozorné čtení instrukcí - základ pro správně provedený úkol!

Čeká nás práce opět s časopisem + veškerá práce bude vyplněna zase do googlu formuláře. Jdeme na to, pokusím se opět krok po kroku.

Práce s časopisem.  Klikni na následující odkaz. .Dále pak klikneš na obdélníček "časopis" a budeš také potřebovat obdélníček s "Audio MP3", tedy s poslechy. Ten je hned naproti.

https://www.bridge-online.cz/casopis-play/play-april-2020/

1. The Puzzle - Peter Rabbit - str. 18

Vyplníš křížovku.  Buď si ji vytiskni nebo klidně můžeš i do sešitu. Doplníš jméno spisovatele, který napsal knihu Peter Rabbit. Na základě této knihy byl pak natočený film.

The writer´s name is ...............Potter.  

Jméno spisovatele potom doplníš do google formuláře, který bude vložen úplně dole. Google formulář se skládá ze 3 částí, proto si odpověď někde zatím napiš.

Výsledek tajenky, ale i jednotlivá slova doplněná v tajence si můžeš také zkontrolovat poslechem, a to tak, že klikneš na úvodní stránce časopisu na Audio MP3, a najdeš si Track 4.

2. Poslechové cvičení. Odpovědi na základě poslechu a obrázku.

str. 20 - In the Garden

Podíváš se na obrázek na str. 20. Dobře si ho prohlédneš. Doporučuji ti také podívat se již do Google formuláře, na jaké otázky budeš odpovídat (vložený níže). Mezi jednotlivými částmi formuláře se objeví Next - tzn. jenom na to klikneš, aby si se dostal/dostala do další části formuláře. Back - znamená jít zase zpět. Formulář můžeš různě upravovat, dokud nedáš Submit - odevzdat.

Poslechneš si krátký text. Klikneš na následující odkaz (tentokráte není v Audio MP3).

25 Stopa 25.mp3 (1.58 MB)

Během poslechu si můžeš dělat krátké poznámky do sešitu. Např. cars - yes, no atd.

Až toto všechno budeš mít, přistoupíš k vyplnění Google Form

3. Google Form.

Nezapomeneš vyplnit zase svoji e-mail adresu. Jinak neuvidím, kdo mi to posílá.

Formulář se skládá ze 3 částí.

1. část - doplníš jméno z tajenky (to byl 1. úkol), ale vše je popsáno znovu ve formuláři

2. část - odpovědi na otázky na základě poslechu a obrázku

3. část - otázka týkající se gramatického jevu

4. dáš zase Submit - odeslat - a to je vše. Nic nefotíš atd.

Odkaz na google form: https://forms.gle/EKcXZvuuXSzYtU2G8

To je vše. Snažila jsem se to vysvětlit krok po kroku. Good Luck. Hana Macková

 

 

 

20. 4. - 24. 4. 

Všechny opět zdravím,

děkuji za poslané úkoly. Většina z vás měla úkol pěkně vypracovaný. Pokud ještě nemáte zpětné vazby, pak je to tím, že hodně úkolů chodilo v pátek a přes víkend, a nestihla jsem to udělat. Takže udělám co nejdříve.

Pustíme se do toho. Než ale začnu vysvětlovat, musím zdůraznit: 

- čtěte pozorně instrukce, aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním 

- pozorné čtení dnes platí dvojnásob, neboť budete pracovat s interaktivním cvičením a google formulářem

- dělejte cvičení v pořadí tak, jak je sem dávám, výsledkem bude finální úkol (pokud začneš obráceně, úkol pak pro tebe nebude snadný)

 

Krátké odpovědi na otázky.

S otázkami v různých podobách (does it ... is it ... can you ...) si se už setkal/a. Rovněž krátké odpovědi nejsou nové. Různě jsme je již procvičovali. Dnes se pokusíme to ještě více zdokonalit.

1. "Na zahřátí". Pracovní sešit

str. 36/cv. 1 - najdeš v osmisměrce názvy zvířat - můžeš si pomoci učebnicí str. 36 a 37

měl/a bys najít: mammals (savci) - 12 savců, birds (ptáci) - 5 ptáků, reptiles (plazi) - 4,  others (ostatní) - 1 

Řešení vložím v pátek na webové stránky. osmisměrka zvířata.pdf (26.43 kB)  (vloženo 24.4.)

2. Otázky a krátké odpovědi na ně

Následující interaktivní cvičení jsem vytvořila, aby sis procvičil/a krátké odpovědi. Tvůj úkol je přetáhnout myší slovíčka v pravém sloupečku do levého sloupečku. Musíš lehce levý sloupeček překrýt, jinak ti slovíčka budou "utíkat" zpátky.

Platí jedno pravidlo: tím čím se ptám, tím odpovídám!! Např. Do you speak English? Yes, I do.

Klikni na následující odkaz. Až cvičení dokončíš, klikni na check (zkontroluj). Když budeš mít 100%, pak je to ok. Nebo se objeví méně %, a dostaneš pokyn zkusit to znovu (sorry, try again). 

shortanswers5grade.htm (37.36 kB)

3. Pracovní sešit

str. 37/cv.3. Teď bude snadné toto cvičení spojit. Nezapomeň si to také říkat nahlas!!!

4. Finální úkol - čti pozorně

přečteš si krátký text na str. 37 (pracovní sešit)/ cv.4.

- znovu zdůrazňuji - text zde jenom přečteš - nic jiného v pracovním sešitě dělat nebudeš

- pak klikneš na následující google formulář (viz níže)

- vyplníš svoji e-mail adresu - je tam kolonka na to (pokud to neuděláš, nebudu vědět komu to patří)

- zodpovíš otázky na základě textu, a to tak, že jenom klikneš na příslušné kolečko

- jenom jedna odpověď je správná

- až to dokončíš - klikneš na "submit" (odevzdat) a o nic víc se nestaráš

- odpovědi mi přijdou na google drive a já si je tam zkontroluji

- nemusíš nic fotit, či psát do e-mailu

- zpětná vazba: když pošleš v průběhu týdne, pak ti ji dám na e-mail, jinak správné odpovědi zase vložím v pátek na web 

odkaz na google formulář:

 https://forms.gle/DxXbDaC9iHMR1xgA7

 

To je vše. Snad je to jasné. Ti co jsou na Skypu, zavolám vás jako skupinu ve středu v dohodnutý čas. Můžete se ptát. Ostatní e-mailem v případě, že něco nevíte.

Good Luck. Hana Macková

 

 

 

 

 

14. 4. - 17. 4.

Opět všechny zdravím. Předně bych chtěla poděkovat všem, kteří mi pravidelně zasíláte vypracované úkoly pro zpětnou vazbu. Tak jdeme na to.

Práce s časopisem, čtení, poslechová cvičení

http://www.bridge-online.cz/casopis-play/play-april-2020/

 

1.

Poslechové cvičení str. 4 (track 20) - toto cvičení si poslechni, opakuj věty nahlas. Všimni si také použití předložek, které už znáš. Cvičení udělej pečlivě.

20 Stopa 20.mp3 (1.57 MB)

2. 

str. 5/Task 2 - doplníš věty 1 - 8 dle obrázku. Můžeš si pomoci také předchozím poslechovým cvičením. Věty napiš do dokumentu (ulož příjmení + jméno) a zase mi pošli na e-mail v průběhu týdne (tak, jak jste již zvyklí).

Křížovku si doděláš až budeš mít časopis přímo v ruce.

3. 

Listening, reading, writing

Příběh str. 12 - 13 (track 24). Pečlivě si příběh poslechni a přečti.

24 Stopa 24.mp3 (1.18 MB)

Poté:

Task 2: How many birds can you find? Where are the birds? Write the sentences.

Napiš, kolik ptáčků můžeš najít, a kde jsou. Příklad: A brown bird is behind the basket.

Věty napiš zase do dokumentu, společně s větami z předchozího cvičení.

4.

Tento poslední úkol je dobrovolný. Je pro žáky, kteří mají možnost si vytisknout str. 14 z časopisu. Vaše možnosti neznám, proto je dobrovolný!

Vybarvíš dle instrukcí. Něco podobného jste už dělali. What can you see in the picture?

Write the sentences about the picture.

O obrázku napiš pár vět a připoj k předchozím úkolům. Vůbec netuším, co vám vyjde. To bude překvapení!

Závěr: Jednotlivé úkoly vypracuj  do dokumentu, ulož pod svým příjmením+ jméno a v průběhu týdne mi pošli. Dám ti zase zpětnou vazbu. Pokud ti není něco jasné, nerozumíš něčemu, neváhej se na mne obrátit. Ráda odpovím. Email nebo Skype.

Good Luck. Hana Macková

 

 

 

 

 

6. 4. - 8. 4. 

Všechny opět po týdnu zdravím. Začnu tou lepší zprávou. Moc a moc všem děkuji za zaslaný úkol. Opět šlo o práce, za kterými jsem viděla mnoho úsilí. Zpětné vazby všichni máte. Pokud bych náhodou na někoho zapomněla v záplavě emailů, připomeňte se. Ale myslím, že se tak nestalo.

Teď ta horší zpráva. Je určena především pro děti, které se mi ani 1x za 3 týdny neozvaly (6 dětí). Upozorňuji, že všechnu odevzdanou práci si pečlivě eviduji. Myslím, že z AJ toho nedostáváte tolik, abyste mi 1x týdně nemohly zaslat 1 krátký úkol. Pokud tu možnost nemáš, snad se alespoň můžeš spojit přes mobil (přes školu apod.), abychom to nějak společně vyřešili. Mobil máte všichni. 

Tak a teď se zase pustíme do práce.

Upevnění použití sloves to be, to have got, can a přít. č. prostého (it lives) v kontextu popisu zvířat.

1. Poslech a nácvik čtení. Učebnice str. 34/cv. 1. Klikni na následující odkaz, poslechni text celý, při dalším poslechu zastav po každém odstavci a opakuj. Pak celý text přečti nahlas s pečlivou výslovností. (slovní zásobu najdeš na str. 35)

32 Stopa 32.mp3 (2.43 MB)

2. Učebnice str. 35/cv. 3 - tabulka. Projdi si tabulku - podívej se jaké info můžeš dávat o zvířatech. Trochu Ti pomohu:

It has got (ono má), it can swim (umí plavat), It lives (žije), it eats (jí) (všimni si 3.os.č.j - -s) (už jsme také měli)

3.  Pracovní sešit: str. 35/cv. 3. Toto cvičení doplň, použij slova z nabídky. 

4. Závěrečný úkol: Buď vypracuješ cvičení 4 - popíšeš pandu nebo si zvolíš své zvířátko a popíšeš ho zcela samostatně. Jako návod Ti bude sloužit cvičení 3+4. Volba je na Tobě. Tento závěrečný úkol mi pošli zase na e-mail. Formu nechám na Tobě, někdo poslal obrázek, někdo dokument psaný na počítači  - ten ale ulož pod své příjmení+jméno. Pokud nezvládneš do středy, můžeš samozřejmě i v průběhu celého týdne, eventuelně následující týden (jsem si vědoma, že máte prázdniny). To nechám na Tobě.

Máme také zpřístupněný časopis na duben on-line + poslechy. Úkol z něho zatím nemáte, ale můžete do něj mrknout. 

http://www.bridge-online.cz/casopis-play/play-april-2020/

To je vše. Ale ještě přece něco - mé přání pro všechny:

https://www.youtube.com/watch?v=lSO44jioJVo

 

Vaše učitelka Hana

 

 

30.3. - 3. 4. 

Všechny Vás zdravím,

nejdříve bych chtěla poděkovat všem, kteří mi poslali úkol o farmě, který byl zadán minule. Byla jsem velmi mile překvapena, kolik úsilí a snahy jste do splnění úkolu vložili. Šlo většinou o velmi hezké práce. Děkuji. Zpětné vazby již máte.

Nyní se Vás pokusím provést dalšími úkoly tak, abyste je zvládli samostatně.

Opakování: zvířata, předložky místa

1. Nácvik poslechu: učebnice str. 32/cv. 1. Klikni na následující odkaz a opakuj názvy zvířat nahlas. Dbejte na správnou výslovnost.

29 Stopa 29.mp3 (768.42 kB)

 

2.  Vezměte pracovní sešit str. 32/cv.1 - snažte se vyřešit přesmyčky zvířat (pokud si nejsi jistý/á, mrkni zase do učebnice str. 32)

                                             str. 32/cv. 2 - doplníte jména zvířat dle obrázku                                           

3. Čtení - zůstáváme v pracovním sešitě: přečtěte větu a dle obrázku ve cv. 2 zaškrtni T/F (True/False)=(pravda, nepravda)     

4. Stále pracovní sešit: str. 33/cv. 4. Podíváte se na obrázek a doplníte text dle vzoru. Příklad: This animal has got an elephant´s head = Toto zvíře má slonní hlavu (zvířátko se skládá z částí těl různých zvířat) . Nezapomeň na přivlastňovací pád - elephant´s head (slonní hlava), tiger´s tail  (tygří ocas).

5. No, a jsme u závěrečného úkolu - cv. 5. Nakreslíte si podobné zvířátko, které se skládá z částí těl různých zvířat. Jakmile bude nakreslené, popíšete ho podobným způsobem jako v předchozím cvičení. Např. It has got an elephant´s head . Nezapomeň na přivlastňovací pád a také členy. Vytvoříš asi 5-7 vět, podle toho jaký obrázek nakreslíš.

Zpětnou vazbu na Tvoji práci máš možnost získat dvěma způsoby:   

buď pomocí Skypu ve středu ve 14.00 -  v dostatečném předstihu před touto hodinou mne vyhledáš na Skypu - hmackova@gmail.com  a vyzveš mne k přijmutí - samozřejmě pokud máš tuto možnost. Můžeme se sejít on-line, vyřešit případné potíže, mohu Ti pomoci. Pokud se Ti tento čas nehodí, můžeš se po "četu domluvit na jiném" .                                                               

nebo mi tento úkol pošleš zase e-mailem a já Ti poskytnu zase zpětnou vazbu, aby si věděl/a,  jak jsi pracoval/a. V tomto případě obrázek bude nakreslený v pracovním sešitě, a na počítači mi napíšeš věty, které jsi ke svému obrázku vytvořil/a. Dokument uložíš pod svým jménem + příjmení a pošleš v příloze. 

Jak si to uděláš, je jen a jen na Tobě, vše dle Tvých možností. 

6. Za odměnu: klikni na následující odkaz. Zazpívej si krátkou písničku o zvířátkách žijících ve vodě.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/the-river

 

No a to je vše. Good Luck. Hana Macková

 

 

 

Milí páťáci,

zde je práce na tento týden a celý příští týden. Pokud nepůjdeme do školy, práci aktualizuji.

pracovní sešit: dokončit str. 24/cv 3 (At the Doctor´s) - nestihli jsme dodělat - číst nahlas

str. 25/cv. 4 - byl zadán domácí úkol - vyhledat informace o slavné osobě - zpracovat dle tohoto cvičení - tak připomínám!

str. 28/cv. 4 - (was born - trénovali jsme) - údaje si můžete vymyslet

časopis: str. 6 - 7 / Task 1 a 2 - vypracujte dle pokynů - neznámá slova vyhledat ve slovníčku - text My Super Family si čtěte nahlas - budete pak číst ve třídě 

slovní zásoba z pokynů v časopise - /choose - zvolit  / adjectives - přídavná jména/ nouns - podstatná jména/ actions - činnosti

časopis: str 14 - vybarvit

Pokud by nebylo něco jasné, neváhejte mne kontaktovat na e-mailu  hmackova@gmail.com    kdykoliv.

Pozn. Pokud máte časopis nechaný ve škole, nedělejte si starosti, není třeba pro něj chodit, doděláte si dodatečně (již jsem dostala nějaké e-maily, že děti mají časopis ve škole).

 

19. 3. 

Milí páťáci,

Doufám, že jste předchozí úlohy zvládli v pohodě. Prosím, mějte je připravené, až se vrátíme do školy, abychom si je mohli společně předvést. Následující úkoly: prosím pracujte samostatně, bez rodičů, mají teď starostí dost a dost.

Téma: Domestic animals (domácí zvířata) 

Použití There is/are      +   přítomný čas průběhový 

Učebnice :

str. 31 - podívat se na nová slovíčka (většinu z nich znáte)

str. 32 - přečíst krátký text nahlas a přeložit (všimněte si použití there is/are + přít. č. průběhový - Lisa is sleeping) - budete potřebovat později

a song - poslechněte píseň Old MacDonald - zaměřte se na jednotlivá zvířata a jejich zvuky 

https://www.youtube.com/watch?v=_wmvZYhbpcc    (pokud by nešlo otevřít - najdete tuto píseň na You Tube)

Old Mac Donald had a farm = měl farmu /had = měl/ min. čas dělat nemáme, ale pro jistotu uvádím, co je had

Po shlédnutí písně:

Pracovní sešit:

str. 30/cv. 1 - doplníte bubliny

str. 31/cv. 3 - přečtete si text a doplníte dle textu

Poslední krok: Popíšete obrázek níže. Vyberete si jeden a napíšete podobný text jako je v učebnici na str. 30. Napíšete 10 vět. Použijete vazby there is/are + přít. čas průběhový (a cat is sleeping)

Tento úkol mi pošlete na můj e-mail. Termín je nejpozději příští pátek 27. března. Můžete mi to posílat průběžně celý týden. Tady poprosím moc zdvořile o pomoc rodiče. Nevím, kolik dětí má své e-maily.

Prosím, pracujte samostatně. Poznám, když Vám bude někdo pomáhat. Já Vám text opravím, a pošlu Vám zpětnou vazbu. Když Vám bude někdo pomáhat, pak neodstraníme chyby, které uděláte. Navíc, rodiče mají teď mnoho jiné práce, chodí do práce, mají home office, a nemají čas s Vámi dělat ještě úkoly ze všech předmětů.

Pokud něco nevíte, napište mi na e-mail. Buďte na sebe opatrní. Vaše učitelka Hana

Pozn. Opravila jsem poslední testík, který jsme zvládli napsat. Dopadlo to docela dobře. Známky máte v bakalářích.

 

What is happening in the picture?

23. 3.

Milí žáci i rodiče,

z důvodu sjednocení zadávání učiva má být to nové zadáváno vždy v pondělí. Na tento týden všichni práci mají, platí i náš termín 27. března. Nové úkoly budou zase tedy další pondělí, nově úplně nahoře. Vaše učitelka Hana Macková