Aktuální počasí

Počasí dnes:

7. 4. 2020

j

Bude většinou jasno až skoro jasno. Denní teploty 16 až 20°C. Noční teploty 6 až 2°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

 

5. týden :    6.4 – 10.4.

Zdravím vás v předvelikonočním týdnu, který naladíme velikonočně.

1) kontrola PS str. 38/3             kontrola_prac_sešit 38_3.jpg (1.11 MB)

2)dokončení 14. lekce v PS: 39/6 – spojujte barevně nebo číslujte

                                                  38 – 39 – horní a dolní lišta

3) ověření dokonalého zvládnutí lekce:   PS str. 39/7 – otestujte se, zda už všechno umíte

4)Velikonoční téma – uč. str. 62     Easter = Velikonoce

EASTER EGG HUNT přeložíme jako Hledání velikonočních vajíček

62/1 – dobře si poslechněte nahrávku (zvyky u nás se trochu liší od zvyků ve VB – pro pochopení si přečtěte  62/3)

                               Poslech str.62/1

                      

63/6 – projděte si slovíčka, abyste všem rozuměli a zapište si je do slovníčku

between  - /bi´twi:n/ - výslovnost slovíček, která neuslyšíš v nahrávce, si najdi ve slovníčku této učebnice na str. 74 - 78

63/2 – Tom s Luckou hledají schovaná vajíčka, poslechněte si nahrávku

                           Poslech str. 62/2    

                          

Napište do sešitu odpovědi na tyto otázky  - použij správnou předložku (in, next to, on, under…)- odpovědi zjistíš podle nahrávky a podle obrázku:

Např. Where is the blue egg? – The blue egg is under the bench.

  • Where is the red egg?
  • Where is the white egg?
  • Where is the yellow  egg?
  • Where is the pink egg?
  • Where is the purple egg?

5) Pracovní sešit str. 62/1 – zkuste velikonoční křížovku

62/ 2 – nejprve si text pozorně přečti a potom vybarvuj vajíčka

Happy Easter!

Další práci vám dám až v úterý – v pondělí je volno.

 


4. týden:    30.3. –3.4.

Moji milí čtvrťáci.

1) Ze 14. lekce bychom už měli umět názvy dnů v týdnu (=days of the week) a názvy školních předmětů  (school subjects) – připište si tato dvě slovíčka do svých slovníčků + slovíčka v uč. str. 39/6 – je potřeba je umět i správně psát.

2) uč. 38/3 – poslechněte si několikrát nahrávku a potom si text zkuste přečíst sami. Nahrávku si můžete pouštět tolikrát, kolikrát to budete potřebovat. Zaměřte na správnou výslovnost slov, která jsou pod textem a do slovníčku si připište: back, lesson, lessons, last

          Listen,read and say the rhyme   -  poslech nahrávky

3) Ověřte si, zda už sami dokážete vyjmenovat školní předměty -  vezměte si svůj rozvrh hodin a jmenujte předměty tak, jak jdou za sebou v jednotlivých dnech.

4) učebnice

 -  39/4 – přečtěte si nejdříve slova z 1. a 2. sloupečku a potom zkuste tvořit věty o tom,                   co se v daném předmětu dělá - např. In Maths we count.                                                                                                                   

               Vyberte si a napište do školního sešitu 4 -5 těchto vět.

               Názvy předmětů se vždy pojí s předložkou in!       (in PE, in Science,…)

 - uč. 39/5 – gramatický přehled si napište do sešitu (dejte si ho třeba do červeného                               rámečku)

            Názvy dnů v týdnu se vždy pojí s předložkou on!     ( on Monday, on Tuesday,…)

5) pracovní sešit: 

 - 38/3  - pozorně si přečtěte a vyplňte rozvrh podle údajů z textu

 - 39/ 4 – doplňte věty podle pravdy (píšete o svém rozvrhu)

Pilně trénujte, abychom mohli příští týden popojít zase o kousek dál.

Kdo si chce procvičit starší, již probrané učivo, může využít ŠKOLÁKOV (4.roč – oblast FOOD a DAYS OF THE WEEK)

Rozvrhněte si práci na tři až pět částí, protože opakováním se to v paměti lépe usadí.

                                                        Držte se.        Vaše S.T.

 

 

 


 

3.týden:   23.3. - 27.3 

Zdravím vás zlatíčka.

Když už umíte vyjmenovat dny v týdnu - od neděle do soboty - tak, jak jste se naučili v písničce, můžeme se podívat do učebnice na novou lekci.

- str. 38/1 -nejdříve si prohlédněte obrázky - zkuste odhadnout, jaké školní předměty                           představují

               - a teď si klikněte na poslech, několikrát si poslechněte a zkuste opakovat se                        správnou výslovností

Look, Listen And Repeat

- str. 38/2 - poslechněte si, jaký rozvrh hodin mají Tom s Luckou, potom zkuste předměty v rozvrhu jmenovat sami

Listen. Then Say About You

Tuto slovní zásobu si procvičte i v pracovním sešitě:

str. 38/ 1 - čtyřsměrka

str.38/2 - lehké cvičení, ale udělejte si ho, až budete mít dobře zažitou slovní zásobu

Práci si rozvrhněte na celý zbývající týden, je potřeba na tom pracovat po chvilkách, ale často.

V pondělí se na vás budu těšit a budeme pokračovat. 

 

23.3.

Zdravím vás, milí čtvrťáci!

1. úkol dnešní angličtiny je naučit se jednu písničku. Dobře poslouchejte výslovnost, abyste se to naučili správně.

Jsou v ní seřazené dny v týdnu tak, jak jdou za sebou.

Nelekněte se prvního slova Sunday - v Anglii vyjmenovávají dny v týdnu od neděle, následuje pondělí, úterý, ... poslední je sobota ( = Saturday)

Píseň: Days of the week = Dny v týdnu

https://www.youtube.com/watch?v=loINl3Ln6Ck

2. Sedm dní v týdnu = sedm našich nových slovíček, která si zapište do slovníčku

    (nadepište si 14. lekci)

3. Procvičte si dny v týdnu na školákově, abyste je uměli dokonale

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/days-of-the-week

Doufám, že se vám to všechno podaří - bude to posun do 14. lekce.

Tak pěkně zpívejte.


2. týden

20.3.

Svoji práci pěčlivě zkontrolujte:      kontrola pracovního listu 

Ti  z vás, kteří zvládli na jedničku, jsou borci, ale chválím i všechny ostatní, kteří angličtinu nešidí a zadanou práci plní. Případné chyby je potřeba si uvědomit, abyste je příště už neudělali.

Tento list vám může posloužit na opakované procvičování tohoto učiva, tak ho třeba ještě využijete.

Tento týden jsme práce udělali dost, přeji vám všem hezký víkend a v pondělí budeme pokračovat v práci.

Děkuji všem dospělákům za dohled nad dětmi a pomoc.


 

19.3.

Zdravím všechny studenty dálkového studia.

Poslední zadaná práce byla snadná, ale pro jistotu vám píši řešení:

 - dolní lišta:

Are you happy?    A) Yes, I am.  - doufám, že to tak skutečně je i u vás!

 - horní lišta  - škrtla bych: leg, mouth, different 

- 37/3  : ke slovesu jste připsali koncovku -ing (travelling, skiing, watching,                              reading,  drawing, playing...

Máme tedy dokončenou opakovací lekci a měl by přijít nějaký testík.

My si ho nahradíme pracovním listem, na kterém si otestujete svoje vědomosti: 

pracovní list

Zítra zkontrolujeme. Tak se snažte, sluníčka.

 

18.3.

Jdeme na kontrolu:     kontrola cvičení

Pokud se tam nějaká chybička vloudila, nevadí - chybami se člověk učí.

Pokud máte vše správně, tak "smekám klobouk", protože jste vážně dobří.

A v pracovním sešitě pokračujeme:

- dolní lišta, horní lišta str. 36 -37

- str. 37/3 - máte ze slovesa udělat podstatné jméno a to uděláte připojením                                          koncovky  -ing

                - první slovo vám napovím, protože v něm dochází ke zdvojení souhlásky

                   travelling - cestování

 - str.37/4 - kdyby nepřicházely nápady, zalistujte v učebnici nebo v sešitě

- str. 37/5 - průzkum udělejte doma, zkuste vaše členy rodiny

                - položte jim otázku - viz příklad a do sešitu zapište odpověď ve 3. osobě

  např. My mum likes reading. nebo My mum doesn´t like reading....

Nemračte se - s úsměvem jde všechno líp.

 

 

17.3.

Chválím vás všechny, kteří jste zapracovali na angličtině.

Dnes začínáme kontrolou pracovního listu:

kontrola práce

Věřím, že jste úspěšně zvládli. Můžete si práci sami ohodnotit (známkou nebo smajlíkem)

Další bojový úkol je z našeho pracovního sešitu:

str. 36/ 1 - kroužkuj správný tvar slovesa

               - pokus se nad textem zamyslet, abys věděl, o čem se v něm hovoří

str. 36/ 2 - pečlivě vybírej z nabídnutých odpovědí.

Správné řešení si řekneme zítra.

Tak hurá do toho, půl je hotovo.

 

16.3.

Dnes máte za úkol procvičit správné tvary sloves v přítomném čase prostém.

Pozor na 3. osobu č. jednotného - koncovka - s

Pracovní list si můžete vytisknout nebo si cvičení pište do sešitu.

PROCVIČOVÁNÍ PŘÍTOMNÉHO ČASU PROSTÉHO


 

1.týden

Milí školáci,

připomínám, že jsme dokončili 13. lekci, ve které je tvoření záporu u sloves. 

Trénujte věty s různými slovesy např.:

Já hraji hokej. - Já nehraji hokej.

On hraje šachy. - Ona nehraje šachy.

Já čtu časopis. - On nečte časopis.

Já mám rád mléko. - Ona nemá ráda mléko.

Zaveďte si svůj vlastní sešit na angličtinu a věty si napište, tím se to také učíte.

Přečtěte si znovu komiksový příběh na straně 36 -37.

V pondělí vám zadám další práci, abychom nezapomněli to, co již umíme.