Aktuální počasí

Počasí dnes:

15. 8. 2020

bo

Bude polojasno až oblačno, místy přeháňky nebo bouřky. Denní teploty 26 až 30°C. Noční teploty 18 až 14°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch
Odeslat stránku e-mailem

Obsah

15. 6. - 19. 6.

Milé děti, prázdniny se nezadržitelně blíží a já pro vás mám posledních pár úkolů v tomto "netradičním" školním roce. Skype hodina proběhne opět ve středu, přesný čas bude upřesněn v pondělí ve Skype skupině.

1. Řešení 

IMG_20200614_134154.jpg (2.34 MB)

IMG_20200614_134202.jpg (1.84 MB)

2. Pracovní listy - na Skype hodině uděláme společně.

a) připomeň si tvorbu přítomného času prostého, pozor na koncovku s ve 3. os. čísla jednotného:

IMG_20200614_135908.jpg (985.52 kB)

b) přítomný čas průběhový - sloveso to be ve správném tvaru + koncovka -ing za slovesem.

IMG_20200614_140336.jpg (1.05 MB)

3. Procvič si slovíčka, vztahující se k létu a prázdninám

https://www.learningchocolate.com/content/seasons-summer

4. Poslechni si, zazpívej, zatanči

What do you like? I like...

https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

zopakuj si dny v týdnu

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

zopakuj slovíčka can /can´t

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

zatanči si, zatleskej, zadupej,…

https://www.youtube.com/watch?v=13wd8KvOt58

 

8.6.-12.6.

SKYPE HODINA VE STŘEDU:

SKUPINA 1: 10:45

SKUPINA 2: 13:30

1. Řešení

IMG_20200606_095325.jpg (1.84 MB)

IMG_20200606_095333.jpg (2.12 MB)

2. Podívej se na video o povolání

https://www.youtube.com/watch?v=v-HZNelHoLk

3. Učebnice

56/1 Připomeň si slovíčka - poslechni si výslovnost a zopakuj.

56) Fraus - U 21-1.mp3 (937.26 kB)

66/2 Spoj povolání s obrázkem, utvoř věty.

Př.: Pilots fly planes. Architects design new houses.

57/4 Poslechni a doplň povolání.

57) Fraus - U 21-4.mp3 (1.7 MB)

4. Pracovní sešit

56/1 Spoj slova s obrázky.

56/2 Spoj slovíčka ve sloupcích.

56/3 Podle cvičení 2 doplň věty. (-totéž, jako cvičení v učebnici 66/2)

57/4 Vyplň podle sebe. Poslední dvě osoby si můžeš vymyslet.

57/5 - Dobrovolné - pro zájemce - práce se slovníkem.

5. Procvič si slovíčka online

Poslechni a zkus si procvičit - pojmenuj povolání i v češtině. Znáš je všechna?

V horní liště si můžeš přepnout Match up 1, 2, 3, Fill in, Dictation a vyzkoušet se.

https://www.learningchocolate.com/content/jobs-0

6. Poslechni si písničku

https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI

 

 

1. 6. - 5. 6.

Milé děti, tento týden přeskočíme jednu lekci a budeme se věnovat přítomnému času průběhovému, který máte v učebnici a v pracovním sešitě na straně 58. Čas a datum Skype hodiny bude upřesněn v neděli na Skype konverzaci.

Skype hodina: čtvrtek - sk.1 - 8:00, sk.2 - 9:00

1. řešení

řešení - průběh. čas - 4. AB.docx (12.45 kB)

pracovní list - průběhový čas-řešení.docx (13.67 kB)

2. učebnice

57/5 - slovíčka

59/5  - slovíčka, procvič si je zde:

https://quizlet.com/424100387/start-with-click-new-2-unit-22-flash-cards/

58/1

58) Fraus - U 22-1.mp3 (1.09 MB)

58/2

59) Fraus - U 22-2.mp3 (1.6 MB)

59/4!!! pozor!!! Zapiš si do školního sešitu:

Slovesa, která končí na „e“, toto písmeno v přítomném čase průběhovém nemají. 59/4

 

wash – washing          ALE:         drive - driving

sell – selling                                dance - dancing

teach – teaching                          write - writing

clean – cleaning                           ride – riding

 

3. pracovní sešit

Pracovní sešit 58/1 – spoj slova tak, aby dávala smysl

Pracovní sešit 58/2 – doplň věty v přítomném čase průběhovém

Pracovní sešit 58/3 – přečti text, přelož a vyplň formuláře vztahující se k textu

Pracovní sešit 58/4 – doplň jména podle cvičení 3

58/4 – zazpívej si písničku, všimni si času, který je v ní použitý.

https://www.youtube.com/watch?v=9z_NZYSCfWQ

Good luck! :-)

 

 

25. 5. - 29. 5.

Milé děti, jelikož vaše paní učitelka Truncová má mnoho pracovních povinností, poslední měsíc školy budete při online výuce ve spojení se mnou. Ti, kteří mají zájem, se mohou připojit ke mně na Skype. Najdete mě pod jménem Petra Dvořáková, fotka - logo vaší školy. Online výuka proběhne ve středu dopoledne, čas bude upřesněn na skupinovém Skype chatu. Mějte se krásně a níže posílám cvičení a úkoly pro tento týden.

1. procvičuj slovesa

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/slovesa/trenazer/exercises.html

2. procvič sloveso to be

https://www.umimeanglicky.cz/vpisovacka-verb-to-be/308

3. seřaď věty ve správném pořadí - přítomný čas průběhový

https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet-present-continuous-tense-1-uroven/1453

4. pracovní list

- všimni si barevného zvýraznění a tím i pozice daných slov ve větě. Barvy ti napoví.

pracovní list - průběhový čas.docx (13.14 kB)

5. podívej se na odkaz - rozdíl obou časů

https://www.youtube.com/watch?v=48vmy93KOQo&t=1s

6. pracovní list

- rozdíl mezi přítomným časem prostým a průběhovým

SKYPE 5. 5. PRŮBĚH. ČAS.docx (12.06 kB)

Oba pracovní listy probereme na skype hodině a jejich řešení najdete příští týden na stránkách školy. Mějte se hezky a ať se vám daří! :-)

 

11. týden :    18.5. – 22.5. 

Hello, my students.

Tento týden budeme procvičovat věty v přítomném čase průběhovém a zkusíme tvořit otázku.

1) Kontrola práce z minulého týdne:       PS str. 48/1  kontrola cvičení

2) Skype hodina nebo samostatně

  • zopakujeme si použití předložek in, on, under, next to 
  • uč. str. 48 – ověříme si, jak jste zvládli popis oblečení dětí na obrázku
  • uč. str. 49/3 – vyzkoušíme, zda umíte správně odpovědět na otázky

         POSLECH CD č.49  poslech

  • uč. str. 49/4 – vysvětlíme si tvoření otázky v přítomném čase průběhovém
  • uč. str. 48/ 5 – přečteme si rozhovor
  • PS str. 48/2 – společně napíšeme otázky a odpovědi

3) Pracovní sešit  - domácí práce                                     

  • str. 48 - 49 horní a dolní lišta
  • str. 49/4 – read and draw:

A) This is uncle Bob. He is wearing a blue hat, a striped shirt, a blue tie, blue shorts and black shoes.

B) This aunt Ann. She is wearing a spotted blouse, a long green skirt and yellow shoes.

(barvy, které neuvádím, si můžete zvolit podle svého vkusu)

4) Na další procvičování vám mohou posloužit tyto odkazy

https://www.learningchocolate.com/en-gb/content/clothes-0

https://www.learningchocolate.com/content/clothes

zkuste se otestovat:       https://quizlet.com/298819593/test

See you on Friday. 

S.T.                                                        


Pozor změna: den setkání na Skype je přeložen na pátek!

10. týden :    11.5. – 15.5.  

Hello, my students.

Tento týden se zaměříme na přítomný čas průběhový.

1) Kontrola práce z minulého týdne:

             PS str.47            kontrola pracovního sešitu

             PS  str. 46/3       kontrola pracovního sešitu

             věty na doplnění     kontrola cvičení

Určitě jste zvládli, ale pro jistotu si to ještě zopakujeme.

2) Skype hodina nebo samostatně

  • uč. str. 46 – ověříme si, jak jste zvládli čtení textu
  • uč. str. 47/6 – vyzkoušíme, zda umíte všechna slovíčka
  • popíšeme naše vlastní oblečení: I´m wearing …
  • uč str. 48/  PYJAMA PARTY – seznámíme se s novými slovíčky na str.49/6 Pomocí flashcards na tomto odkazu si vyzkoušejte správnou výslovnost

https://quizlet.com/298819593/flashcards

-pro domácí dotrénování přikládám poslechy ze str. 48

    uč. 18. lekce 48/1    poslech

    uč. 18. lekce 48/2    poslech

3) Pracovní sešit  - domácí práce                                     

str. 48/1 – nejdříve si přečti a potom vybarvi obrázky, do jednoho prázdného rámečku nakresli a red plain T-shirt a do druhého  brown spotted shorts

 Have a nice week. See you on Thursday.  

 Your S.T.                                                        

 


                                                                                                                              4.5. 2020

Vážení rodiče, milí žáci,

nabízím vám (dětem) pravidelné setkávání na Skype. Příští týden bychom zkusili první zkušební setkání ve čtvrtek 14.5.

Jsem zaregistrovaná pod jménem: Silvie Truncová a poznáte mě podle známého obrázku školy. Pokud máte možnost, pomozte prosím dětem s přihlášením. Když se mi děti na Skype ozvou, zařadím si je do skupiny. Děti bych rozdělila do dvou skupin (přibližně po deseti) a ve čtvrtek bych během dopoledne postupně obě skupiny vystřídala (první skupina bude začínat v devět hodin a druhá v deset h)Rozdělení do skupin a čas spojení ještě upřesním podle počtu zájemců. Pro komunikaci budou potřebovat sluchátka s mikrofonem. 

Pozměnila bych současný způsob domácí výuky. Úkoly budou i nadále zadávané na stránkách školy, ale část této práce bych s dětmi udělala při setkání na Skype.

Ten, pro koho nebude spojení možné, o žádné učivo nepřijde. Spojení přes Skype bude dobrovolné. 

Děkuji za pomoc s přihlašováním dětí.

S. Truncová

 

9. týden :    4.5. – 7.5.  

Hello, my students.

Thank you for your tests. Good job.

Zvládli jste to velice dobře.

 

1) Začínáme kontrolou práce z minulého týdne:

     cvič. z PS. 46/1,2,3a     kontrola cvičení

Pokud jste zvládli, jste šikovní - chválím vás.

2)  Tento týden budeme pokračovat v 17.lekci:

uč. str. 47/3 – vidíte čtyři děti – poslechněte si následující nahrávku a hledejte, která postava odpovídá popisu.

Potom si zkuste popsat jednotlivé postavy ústně.

Např. Jane is wearing a white T-shirt, a blue mini skirt,…

 CD č.44   poslech

 str. 47/4 – v tomto cvičení nám dávají návod na to, jak hrát „hádanky“ ve dvojici ve škole. Pokud chcete, můžete si vystříhat (nebo namalovat) různě oblečené postavy a zkusit hádanky s nějakým „parťákem“ doma.

str. 47/5 – písnička pro zpestření

 -nejprve si text pozorně přečtěte, abyste tomu rozuměli, potom si poslechněte nahrávku a zkuste si píseň zazpívat

 CD č.45   poslech

str. 47/6 – napište si nová slovíčka do slovníčku (psaním se to také učíte)

 

3) Pracovní sešit                                      

str. 46/3b – použijeme děti z učebnice str. 47/3 – popište jejich oblečení 

str. 47/4 – přečti si text a postavy vybarvěte podle zadání (A, B), postavu C si vytvořte a napište podle svého nápadu                               (K – po)

str. 47/5  - zkus o sobě (oblečení si můžete vymyslet)  

 str. 47/6 – toto všechno bychom měli umět z této lekce               

horní a dolní lišta – popřemýšlejte, vypracujte           (K – po)

4) Abychom  procvičili přítomný čas průběhový, napište si do sešitu toto cvičení:

  • doplňte správné tvary slovesa být (am, are, is)
  • za větou si udělej rámeček a daný kus oblečení do něj nakresli

My Mum  ___ wearing a red blouse.

They  ___   wearing blue jeans.

You ___   wearing green shorts.

I  ___ wearing a blue skirt.

He  ___ wearing black shoes.

We  ___  wearing a pink dress.

Jane and Pat  ___  wearing yellow hats.      (K - po)

 

5) Kdo má ještě chuť procvičovat hravou formou, může si pohrát s FLASHCARDS, a vyzkoušet i další možnosti na těchto  odkazech

https://quizlet.com/298819640/start-with-click-new-2-unit-17-flash-cards/

https://quizlet.com/298819685/start-with-click-new-2-unit-16-flash-cards/

 

That´s all for this week. Have a nice time. 

Your S.T.

                                                        

 


8. týden :    27.4. - 30.4.  

Hello, my students.

1) Začínáme kontrolou práce z minulého týdne:

  věty s předložkami    kontrola cvičení

  PS 42/3,4      kontrola pracovního sešitu

Pokud jste zvládli, jste šikovní - chválím vás.

2) Než začneme, zkusíme si ověřit, zda máte toto učivo zvládnuté. Testík vyplňujte přímo v textovém editoru, uložte si ho a pošlete mi ho (truncovas@centrum.cz)  jako přílohu. Do názvu souboru napište své jméno a příjmení. Vypracujte samostatně, ať nehodnotím práci někoho jiného.

                                               testík

3) Tento týden se podíváme do učebnice na 17.lekci:

uč. str. 46/1   WELCOME TO OUR FASHION SHOW

Vidíte módní přehlídku. Nejprve se podíváme na různé druhy oblečení – slova vidíte v modrých rámečcích.  Pusťte si nejprve první část nahrávky opakovaně, abyste pochytili správnou výslovnost.

 CD č.43 (uč. 17. lekce 46/1)    poslech

Podívejte se do učebnice na str. 47/6 – abyste věděli, co jednotlivá slovíčka znamenají.

Vychytávka – jak si zapamatovat: košile – shirt /še:t/   X sukně – skirt /ske:t/

Ve druhé části nahrávky uslyšíte komentář moderátorky – opět si nahrávku opakovaně poslechněte, zkuste si text sami přečíst.

Narazili jsme tady na nové sloveso WEAR = mít na sobě.

Je ale napsané ve tvaru: wearing   (wear + koncovka -ing)

Např. Jim is wearing. She is wearing. He is wearing…. – takto se  vyjádří, že mají něco na sobě právě teď.

Sloveso vyjadřuje, co v přítomném čase probíhá v tuto chvíli – je to přítomný čas průběhový.

Před slovesem je vždy tvar slovesa být:

1.I am wearing                          1. we are wearing

2.you are wearing                     2.you are wearing

3.he is wearing                         3. they are wearing

   she is wearing

      it is wearing                             

 - toto časování si napište do sešitu (+ nadpis: Přítomný čas průběhový)

V učebnici na str. 46/2 vidíte častěji používané zkrácené tvary (I´m, you´re, …)

4) Pracovní sešit

str. 46/1 – nejdříve doplňte slova a potom připište slova k obrázkům

str. 46/2 – přečti si text a obrázky ve výloze (= shop window) vybarvěte podle zadání

str. 46/3a  - doplňujte správné tvary slovesa být                   (K – po)

(úkol b si necháme na příště)

5) Oblečení můžete procvičit ještě na školákově:

   https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/clothes-1

 

5) Přidávám možnost pěkného procvičování – gramatiky, výslovnosti,…

 Děkuji jedné dobré duši, která pro nás odkaz našla.

- jsou tam FLASHCARDS:

  • první kliknutí na ikonu – kartička s anglickým slovem – ty si máš říct česky a kliknutím na kartičku si ověříš správnost, potom šipkou dostaneš nové slovo…
  • dvojité kliknutí na ikonu flash cards: je přidaný i poslech výslovnosti
  • vyzkoušejte i další ikony play, learn, test… je to opravdu moc hezky udělané k naší učebnici

https://quizlet.com/298819640/start-with-click-new-2-unit-17-flash-cards/

Pokud byste chtěli, připište mi k testu do zprávy, jak se vám daří, jestli něčemu nerozumíte nebo svůj  vlastní  názor na výuku…

Těším se na kontakt s vámi. I´m looking forward to you. Your S. T.

                                                                     


7. týden :    20.4. - 24.4.    

Dear pupils.

1) Začínáme kontrolou práce z minulého týdne:

      WHAT TIME IS IT?       kontrola pracovního listu

                           uč. 41/4    kontrola cvičení z učebnice

Chválím vás, za poctivý přístup k práci, ono se vám to vrátí. Učíte se hlavně pro sebe a to, co probíráme, je základ – velmi důležitý základ.

Tento týden se posuneme zase o kousek dál.

2) Trošku si ujasníme používání časových předložek ON, IN, AT, FROM … TO

               ON

              IN

              AT

FROM …  TO

on Monday  

in the morning

at weekends

   (=o víkendu)

from six to seven

(od 6 do 7)

on Saturday

in the evening

at five o´clock

   (=v pět hodin)

from eight to nine o´ clock (od 8 do 9 hodin)

 

on weekdays

(=v pracovní dny)

in the afternoon

at one o´clock

  (= v jednu hodinu)

 

from two to four

(od dvou do čtyř)

 

 

Tabulku si přepište do sešitu (nebo si ji vytisknutou do sešitu nalepte).

Do sešitu si napište věty a doplňte správnou předložku:     (K – po)

I get  up ___seven  o´clock ___ weekdays. I have breakfast ___ eight o´clock.     I do my homework ___ nine  ___ twelve o´clock. I read my book ___ the afternoon. I watch Tv ___  the evening. I go to bed ___ nine o´clock.

3) Abychom uměli hovořit o tom, co děláme v průběhu celého týdne, podíváme se do učebnice na str. 42/1 – opakovaně si poslechněte  nahrávku, zkuste sami číst (na str. 43/6 najdete překlad nových slov)

                                 poslech - uč. str. 42/1

 

Výslovnost dalších nových slov si pusťte ještě ke cvičení 42/2:

                                 poslech - uč. str. 42/2

4) Zapište si všechna slovíčka z uč. str. 43/6 a zakuste zapracovat na jejich zapamatování

5)V pracovním sešitě hodně přeskakujeme – vynechaná cvičení nechávám do pátého ročníku.

PS str. 42/3 – vyberte správné sloveso z nabídky

PS str. 42/4 – přečtěte si o Lucce a na základě přečteného textu vyplňte tabulku            -                      - do prvního  sloupce napište dny v týdnu (so + ne napište do jednoho řádku                         = weekend)                                                                 (K – po)

např.

Monday 

school (lessons)

school drama club

 

Nynější učebnici už příští rok nebudeme mít, ale pracovní sešit vám zůstane, proto ho prosím uchovejte v pořádku (nevyhazujte ho) do 5. třídy, abychom mohli dodělat ta cvičení, která teď vynecháváme. 

Jsme dobří – to dáme!

                         

 


6. týden :    14.4. -17.4.   

My dear pupils!

1) Ještě od Velikonoc neutíkáme, zkontrolujte si cvičení v pracovním sešitě:

                                    kontrola pracovního sešitu

2) Trošku zopakujeme days of week and  school subjects – přeskočte v pracovním sešitě na str. 44/1, 2 a na str. 45/5

3) 15. lekce má název WHAT´S THE TIME?  - Kolik je hodin?

Určování času (označení čtvrt, půl, tři čtvrtě) je docela náročné učivo, a proto ho budeme probírat až v pátém ročníku.

Nám bude stačit určit celou hodinu. Poslechněte si říkanku z uč. str. 40/1:

                                        poslech - uč. str. 40/1

Ručičky (=hands) na budíku ukazují 8 hodin (= eight o´clock).

Ještě tady máte zajímavé slovíčko CLOCK FACE = ciferník   (clock = hodina, face = obličej – obličej hodin neboli ciferník)

uč. str. 40/2 – přečtěte si první řádek a zkuste si říct otázku na čas i odpověď na ni (např. What´s the time? – It´s ten o´clock.) Dalších řádků si nemusíte všímat.

Abyste si to procvičili a ujasnili, zkuste zvládnout pracovní list:

                                    pracovní list What´s the time?                   (K - po)

4)Do slovníčku si zapište všechna slovíčka, která jsem vám tady uvedla (– jsou podtržená, černým  písmem) a připište si ze str. 41/7 ještě:

It´s time to start. – Je čas začít.

in the morning – ráno, dopoledne

in the evening – odpoledne

5) Podle obrázků v učebnici str.41/4 napište věty o tom, co děti rády dělají (např. Jack likes playing football.)                                                   (K - po)

Pozor!  - píšete ve 3. osobě čísla jedn. – koncovka –s

              -po like je u následujícího slovesa koncovka – ing

 

It´s time to start! Good luck!

 


5. týden :    6.4 – 10.4.

Zdravím vás v předvelikonočním týdnu, který naladíme velikonočně.

1) kontrola PS str. 38/3             kontrola_prac_sešit 38_3.jpg (1.11 MB)

2)dokončení 14. lekce v PS: 39/6 – spojujte barevně nebo číslujte

                                                  38 – 39 – horní a dolní lišta

3) ověření dokonalého zvládnutí lekce:   PS str. 39/7 – otestujte se, zda už všechno umíte

4)Velikonoční téma – uč. str. 62     Easter = Velikonoce

EASTER EGG HUNT přeložíme jako Hledání velikonočních vajíček

62/1 – dobře si poslechněte nahrávku (zvyky u nás se trochu liší od zvyků ve VB – pro pochopení si přečtěte  62/3)

                               Poslech str.62/1

                      

63/6 – projděte si slovíčka, abyste všem rozuměli a zapište si je do slovníčku

between  - /bi´twi:n/ - výslovnost slovíček, která neuslyšíš v nahrávce, si najdi ve slovníčku této učebnice na str. 74 - 78

63/2 – Tom s Luckou hledají schovaná vajíčka, poslechněte si nahrávku

                           Poslech str. 62/2    

                          

Napište do sešitu odpovědi na tyto otázky  - použij správnou předložku (in, next to, on, under…)- odpovědi zjistíš podle nahrávky a podle obrázku:

Např. Where is the blue egg? – The blue egg is under the bench.

  • Where is the red egg?
  • Where is the white egg?
  • Where is the yellow  egg?
  • Where is the pink egg?
  • Where is the purple egg?

5) Pracovní sešit str. 62/1 – zkuste velikonoční křížovku

62/ 2 – nejprve si text pozorně přečti a potom vybarvuj vajíčka

Happy Easter!

Další práci vám dám až v úterý – v pondělí je volno.

 


4. týden:    30.3. –3.4.

Moji milí čtvrťáci.

1) Ze 14. lekce bychom už měli umět názvy dnů v týdnu (=days of the week) a názvy školních předmětů  (school subjects) – připište si tato dvě slovíčka do svých slovníčků + slovíčka v uč. str. 39/6 – je potřeba je umět i správně psát.

2) uč. 38/3 – poslechněte si několikrát nahrávku a potom si text zkuste přečíst sami. Nahrávku si můžete pouštět tolikrát, kolikrát to budete potřebovat. Zaměřte na správnou výslovnost slov, která jsou pod textem a do slovníčku si připište: back, lesson, lessons, last

          Listen,read and say the rhyme   -  poslech nahrávky

3) Ověřte si, zda už sami dokážete vyjmenovat školní předměty -  vezměte si svůj rozvrh hodin a jmenujte předměty tak, jak jdou za sebou v jednotlivých dnech.

4) učebnice

 -  39/4 – přečtěte si nejdříve slova z 1. a 2. sloupečku a potom zkuste tvořit věty o tom,                   co se v daném předmětu dělá - např. In Maths we count.                                                                                                                   

               Vyberte si a napište do školního sešitu 4 -5 těchto vět.

               Názvy předmětů se vždy pojí s předložkou in!       (in PE, in Science,…)

 - uč. 39/5 – gramatický přehled si napište do sešitu (dejte si ho třeba do červeného                               rámečku)

            Názvy dnů v týdnu se vždy pojí s předložkou on!     ( on Monday, on Tuesday,…)

5) pracovní sešit: 

 - 38/3  - pozorně si přečtěte a vyplňte rozvrh podle údajů z textu

 - 39/ 4 – doplňte věty podle pravdy (píšete o svém rozvrhu)

Pilně trénujte, abychom mohli příští týden popojít zase o kousek dál.

Kdo si chce procvičit starší, již probrané učivo, může využít ŠKOLÁKOV (4.roč – oblast FOOD a DAYS OF THE WEEK)

Rozvrhněte si práci na tři až pět částí, protože opakováním se to v paměti lépe usadí.

                                                        Držte se.        Vaše S.T.

 

 

 


 

3.týden:   23.3. - 27.3 

Zdravím vás zlatíčka.

Když už umíte vyjmenovat dny v týdnu - od neděle do soboty - tak, jak jste se naučili v písničce, můžeme se podívat do učebnice na novou lekci.

- str. 38/1 -nejdříve si prohlédněte obrázky - zkuste odhadnout, jaké školní předměty                           představují

               - a teď si klikněte na poslech, několikrát si poslechněte a zkuste opakovat se                        správnou výslovností

Look, Listen And Repeat

- str. 38/2 - poslechněte si, jaký rozvrh hodin mají Tom s Luckou, potom zkuste předměty v rozvrhu jmenovat sami

Listen. Then Say About You

Tuto slovní zásobu si procvičte i v pracovním sešitě:

str. 38/ 1 - čtyřsměrka

str.38/2 - lehké cvičení, ale udělejte si ho, až budete mít dobře zažitou slovní zásobu

Práci si rozvrhněte na celý zbývající týden, je potřeba na tom pracovat po chvilkách, ale často.

V pondělí se na vás budu těšit a budeme pokračovat. 

 

23.3.

Zdravím vás, milí čtvrťáci!

1. úkol dnešní angličtiny je naučit se jednu písničku. Dobře poslouchejte výslovnost, abyste se to naučili správně.

Jsou v ní seřazené dny v týdnu tak, jak jdou za sebou.

Nelekněte se prvního slova Sunday - v Anglii vyjmenovávají dny v týdnu od neděle, následuje pondělí, úterý, ... poslední je sobota ( = Saturday)

Píseň: Days of the week = Dny v týdnu

https://www.youtube.com/watch?v=loINl3Ln6Ck

2. Sedm dní v týdnu = sedm našich nových slovíček, která si zapište do slovníčku

    (nadepište si 14. lekci)

3. Procvičte si dny v týdnu na školákově, abyste je uměli dokonale

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/days-of-the-week

Doufám, že se vám to všechno podaří - bude to posun do 14. lekce.

Tak pěkně zpívejte.


2. týden

20.3.

Svoji práci pěčlivě zkontrolujte:      kontrola pracovního listu 

Ti  z vás, kteří zvládli na jedničku, jsou borci, ale chválím i všechny ostatní, kteří angličtinu nešidí a zadanou práci plní. Případné chyby je potřeba si uvědomit, abyste je příště už neudělali.

Tento list vám může posloužit na opakované procvičování tohoto učiva, tak ho třeba ještě využijete.

Tento týden jsme práce udělali dost, přeji vám všem hezký víkend a v pondělí budeme pokračovat v práci.

Děkuji všem dospělákům za dohled nad dětmi a pomoc.


 

19.3.

Zdravím všechny studenty dálkového studia.

Poslední zadaná práce byla snadná, ale pro jistotu vám píši řešení:

 - dolní lišta:

Are you happy?    A) Yes, I am.  - doufám, že to tak skutečně je i u vás!

 - horní lišta  - škrtla bych: leg, mouth, different 

- 37/3  : ke slovesu jste připsali koncovku -ing (travelling, skiing, watching,                              reading,  drawing, playing...

Máme tedy dokončenou opakovací lekci a měl by přijít nějaký testík.

My si ho nahradíme pracovním listem, na kterém si otestujete svoje vědomosti: 

pracovní list

Zítra zkontrolujeme. Tak se snažte, sluníčka.

 

18.3.

Jdeme na kontrolu:     kontrola cvičení

Pokud se tam nějaká chybička vloudila, nevadí - chybami se člověk učí.

Pokud máte vše správně, tak "smekám klobouk", protože jste vážně dobří.

A v pracovním sešitě pokračujeme:

- dolní lišta, horní lišta str. 36 -37

- str. 37/3 - máte ze slovesa udělat podstatné jméno a to uděláte připojením                                          koncovky  -ing

                - první slovo vám napovím, protože v něm dochází ke zdvojení souhlásky

                   travelling - cestování

 - str.37/4 - kdyby nepřicházely nápady, zalistujte v učebnici nebo v sešitě

- str. 37/5 - průzkum udělejte doma, zkuste vaše členy rodiny

                - položte jim otázku - viz příklad a do sešitu zapište odpověď ve 3. osobě

  např. My mum likes reading. nebo My mum doesn´t like reading....

Nemračte se - s úsměvem jde všechno líp.

 

 

17.3.

Chválím vás všechny, kteří jste zapracovali na angličtině.

Dnes začínáme kontrolou pracovního listu:

kontrola práce

Věřím, že jste úspěšně zvládli. Můžete si práci sami ohodnotit (známkou nebo smajlíkem)

Další bojový úkol je z našeho pracovního sešitu:

str. 36/ 1 - kroužkuj správný tvar slovesa

               - pokus se nad textem zamyslet, abys věděl, o čem se v něm hovoří

str. 36/ 2 - pečlivě vybírej z nabídnutých odpovědí.

Správné řešení si řekneme zítra.

Tak hurá do toho, půl je hotovo.

 

16.3.

Dnes máte za úkol procvičit správné tvary sloves v přítomném čase prostém.

Pozor na 3. osobu č. jednotného - koncovka - s

Pracovní list si můžete vytisknout nebo si cvičení pište do sešitu.

PROCVIČOVÁNÍ PŘÍTOMNÉHO ČASU PROSTÉHO


 

1.týden

Milí školáci,

připomínám, že jsme dokončili 13. lekci, ve které je tvoření záporu u sloves. 

Trénujte věty s různými slovesy např.:

Já hraji hokej. - Já nehraji hokej.

On hraje šachy. - Ona nehraje šachy.

Já čtu časopis. - On nečte časopis.

Já mám rád mléko. - Ona nemá ráda mléko.

Zaveďte si svůj vlastní sešit na angličtinu a věty si napište, tím se to také učíte.

Přečtěte si znovu komiksový příběh na straně 36 -37.

V pondělí vám zadám další práci, abychom nezapomněli to, co již umíme.