Aktuální počasí

Počasí dnes:

15. 7. 2020

obl

Bude polojasno až oblačno. Denní teploty 21 až 25°C. Noční teploty 13 až 9°C.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Virtuální prohlídka

Virtuální prohlídka

Obsah

22. - 26. června

Zasloužené volno!

 





 

15. - 19. června

V tomto týdnu budeme opakovat to, co jsme se naučili v minulých lekcích a také se věnovat překladu komiksu.

1. V učebnici dotrénujte čtení a překlad komiksu, zkuste si i zapamatovat fráze v šedých rámečcích pod komiksem, které se v příběhu objevují.

2. V pracovním sešitě budeme při online výuce dodělávat cvičení, která nám chybí do ukončení opakovací lekce.

3. Pokud si stále nejste jistí ve slovíčkách, trénujte je. V září byste to těžko doháněli.

 





 

8. - 12. června

Tento týden budeme opakovat 18. lekci, ale také se podíváme na komiksový příběh ve čtvrté opakovací lekci. A v rámci online hodiny si vás vyzkouším z probraných slovíček.

1. Nejprve si zopakujte učivo minulé lekce, k tomu vám skvěle poslouží pracovní list, který dala své skupině žáků paní učitelka Truncová: pracovní list

2. Poslechněte si komiksový příběh poslech a poté si jej zkuste se správnou výslovností přečíst sami.

3. V pracovním sešitě na vás tento týden čekají obě opakovací strany (48 i 49). S prací počkejte na úterní online hodinu, při které si vysvětlíme, co v jednotlivých cvičeních dělat.

 





 

1. - 5. června

V tomto týdnu začneme probírat novou lekci, která se jmenuje "The same or different?" (stejný nebo rozdílný)

1. Nejprve si potrénujte slovíčka na https://quizlet.com/154997708/flashcards.

2. Nová slovíčka si zapište do slovníčku (str. 47 v učebnici)

3. Naučte se vazbu There is, there are. (Tam je, tam jsou). K procvičení pomůže toto video: https://youtu.be/ZjhOgnROluo

4. Spojení There is/there are budeme trénovat při online výuce, tak se na to připravte, můžete si to doma zkoušet s rodiči. Např. There are four chairs next to the desk... Druhý odpoví "Yes, there are" nebo "No, there are three chairs. It´s different.

- k rozhovorům můžete použít i cvičení v učebnici (cv. 2 na str. 46 a cv. 3 na str. 47)

5. Na str. 46 v pracovním sešitě si přečtěte a přeložte článek a podle něho domalujte a vybarvěte věci v pokoji.

 





 

25. - 29. května (PROBĚHLO)

Tento týden budeme procvičovat nová slovíčka, především předložky.

1. Potrénujte si výslovnost se Stevem, dobře poslouchejte a opakujte s ním: https://youtu.be/ftLIV92ovgk

2. Vyplňte stranu 45 v pracovním sešitě.

- ve čtvrtém cvičení dokreslete obrázky a dopište co to je a kde to je

- v pátém cvičení vyhledejte slova a napište je do správného sloupce

3. Popište svoji oblíbenou hračku nebo pokud chcete hračky:

- z popisu se chci dovědět co to je, jakou má barvu, jestli je stará nebo nová, jestli je velká nebo malá, jaké je její jméno (pokud nějaké má), případně další informace

- hračku nakreslete a napište kde je (na skříni, pod stolem...)

 





 

18. - 22. května (PROBĚHLO)

V tomto týdnu začneme probírat 17. lekci s názvem Where´s the ball? Tématu se budeme blíže věnovat i v pondělní online výuce.

1. Naposlouchejte si výslovnost slovíček na: https://quizlet.com/154874881/start-with-click-new-1-unit-17-flash-cards/

2. Napište si slovíčka do slovníčku a potrénujte je (str. 45). Trénovat můžete na tomto odkazu: https://quizlet.com/154874881/match nebo https://quizlet.com/154874881/learn

3. Využijte hračky z minulé lekce a dávejte je na podobná místa, jako je to na str. 44 v učebnici. (tuto stranu si nejprve nahlas pročtěte). S rodiči nebo sourozenci si navzájem odpovídejte na otázku Where´s the ball, car, train...?

4. V pracovním sešitě vyplňte na straně 44 všechna tři cvičení

- v prvním cvičení pojmenujte obrázky

- ve druhém doplňte správnou předložku a popište tak, kde se nachází myš

- ve třetím cvičení domalujte k nábytku hračky podle zadání

 





 

11. - 15. května (PROBĚHLO)

Tento týden budeme pokračovat v procvičování 16. lekce. 

1. Slovíčka této lekce už byste měli znát a neměl by být problém používat je ve větách. Procvičit si je můžete na tomto videu: https://youtu.be/0tBTF6qV1ZY

2. Učebnice str. 43/6 – přehledná tabulka nám ukazuje, kdy se používá určitý a neurčitý člena, an

Vysvětlím vám to na češtině na předložce s, se:

- říkáme:  maminkou   X    se sestrou (těžko by se nám říkalo s sestrou)

- právě kvůli snadnější výslovnosti se někdy použije a a někdy an

Pravidlo zní:

- když slovo začíná na samohlásku, dáváme an  an aeroplane, an old car,                  an orange, …

- když slovo začíná na souhlásku, dáváme a  a car, a new car, a toy, …

Pozor – malá vychytávka: použití a, an se řídí tím, co vyslovujeme!

např, a yellow car – y je sice samohláska, ale yellow vyslovujeme: /jelou/ - slyšíme j – a to je souhláska!

 

3. V pracovním sešitě vyplňte stranu 43. Nezapomeňte doplnit správný člen (a/an) podle toho jestli stojí před vyslovovanou souhláskou = a nebo samohláskou = an

 





 

4. - 7. května (PROBĚHLO)

Tento týden se budeme věnovat 16. lekci, která je zaměřená na hračky - tedy TOYS. Učivu této lekce se budeme věnovat při pondělní online výuce.

 

1. Naposlouchejte si výslovnost slovíček na: https://quizlet.com/154876192/start-with-click-new-1-unit-16-flash-cards/

2. Napište si slovíčka do slovníčku a potrénujte je (str. 43). K tréninku můžete využít tento odkaz: https://quizlet.com/154876192/match

3. Posbírejte doma hračky a s rodiči nebo sourozenci si navzájem odpovídejte na otázky What´s this? a What´s your favourite toy?

4. V pracovním sešitě vyplňte na straně 42 obě cvičení

- v prvním cvičení máte za úkol spojit začátek a konec slova

- ve druhém doplnit chybějící slova a najít která hračka dětem patří

 





 

27. - 30. dubna (PROBĚHLO)

 

1. Nejprve potrénujeme slovíčka, se kterými se setkáváme v komiksu.

Zde můžete trénovat výslovnost: https://quizlet.com/154876442/flashcards

A následně zkuste spojit fráze s jejich významy: https://quizlet.com/154876442/match

 

2. V pracovním sešitě doplňte celou stranu 41. Myslím, že není třeba vysvětlovat, co se v kterém cvičení má dělat. Snad jen, že do cv. 7 máte ke slovům nadřazeným psát slova podřazená.

 

3. V rámci čtvrteční online výuky si vás vyzkouším ze všech slovíček, která jsme dosud probrali, tak si je zopakujte!

 





 

20 - 24. dubna (PROBĚHLO)

1. Nejprve v pracovním sešitě dokončíme 15. lekci. Čeká nás cv. 5 na str. 39. Vaším úkolem je rozhodnout, co je pravda (true) a co výmysl (false). Přečtěte si nejprve články o známých osobnostech a poté zkroužkujte.

2. Slovíčka true, false, rich a queen si můžete zapsat do slovníčku.

3. Dále vyplňte v pracovním sešitě str. 40

- vše je dobře vysvětleno v zadání

4. Zkuste doma potrénovat čtení a překlad komiksu na str. 40 a 41 v učebnici.

 





 

14. - 17. dubna (PROBĚHLO)

 

1.Do slovníčku si zapiš nová slovíčka ze strany 39 a natrénuj jejich výslovnost.

- pomohou ti rodiče, sourozenec nebo se podívej do slovníčku na konec učebnice

2. Přečti, přelož a zkus rodičům podobně říci o sobě text z učbnice str. 38 cv. 2

3. Práce v pracovním sešitě - str. 38 a 39 cv. 1, 3 a 4

- vše je dobře vysvětleno v zadání

4. Nezapomínej procvičovat probraná slovíčka

- popros toho s kým se učíš, aby tě s pomocí tvého slovníčku trochu potrénoval

 





 

6. - 8. dubna (PROBĚHLO)

Opět budeme hlavně opakovat, do slovníčku si také doplníme dvě nová slovní spojení.

1. Práce v pracovním sešitě str. 37 cv. 4

Najdi k otázkám správné odpovědi - spojujte prosím pastelkami, abych se v tom vyznal :-)

2. Práce v pracovním sešitě str. 37 cv. 5

Zamyslete se nad tím, co je malé a co velké a zapište slova do správného sloupečku.

3. Abychom mohli "odfajfkovat" cv. 6 na str. 37, měli bychom se naučit dvě nové fráze, které si prosím zapište i do slovníčků.

První z nich je: Where are you from? a znamená Odkud jsi?

Ta druhá je odpověď: I am from... a znamená Já jsem z ....

Pro procvičení můžete mrknout na tato videa:

 - písnička: https://youtu.be/l6A2EFkjXq4

- nácvik rozhovoru: https://youtu.be/GNFQOELdZsw - stačí první 3 MINUTY

4. A to nejlepší nakonec: ROZHOVOR NA DÁLKU:





 

30. března - 3. dubna (PROBĚHLO)

1. Práce v učebnici:

Nechej se vyzkoušet z nových i starších slovíček

Zopakuj si zájmena osobní a přivlastňovací - cv. 3 na str. 36

Říkej věty - 37/4 - pod obrázky je jedna věta ukázaná jako příklad

                           - napiš do sešitu alespoň čtyři věty (kdo, kde je)

 

2. Práce v pracovním sešitě

Zkontroluj cv. 2 ze strany 36

- správné odpovědi jsou: our (their), his, her, his, his, their (our)

Doplň cv. 3 na str. 36

 





 

26. - 29. března (PROBĚHLO)

Pracovat budeme na str. 36 - objevují se tu 4 nová slovíčka a také zájmena osobní, která už dobře známe a přivlastňovací, která bychom ještě měli procvičit.

S výslovností ti musí pomoci někdo z dospělých, nebo si tato slovíčka najdi vzadu v učebnici na str. 74 - 79 ve slovníčku - v hranaté závorce je napsaná správná výslovnost.

1. Nová slovíčka si zapiš do slovníčku.

2. Nejlépe někomu, kdo umí anglicky, nahlas přečti cv 2 na str. 36

3. V prac. sešitě udělej cv. 1 na str. 36 (spoj obrázky se slovy)

4.  Cv. 2 na str. 36

- doplň správné přivlastňovací zájmeno (my, your, his, her, our, their)

- pozor na zájmeno their - jejich ! (dva lidé - je to jejich)

 

 





 

23. - 25. března (PROBĚHLO)

1. Přiřaď, co k sobě patří:

garden                        television

kitchen                        dog

living room                  car (taxi)

garage                        chair

dining room                milk

 

 

 





 

19. - 22. března (PROBĚHLO)

1. Prověřte si s pomocí rodičů, zda už umíte vše co byste měli umět o svém domě/bytu - str. 35 cv. 4 v pracovním sešitě. A případně dotrénujte co je potřeba.

2. Nezapomeňte pravidelně procvičovat probraná slovíčka z předchozích lekcí.

 

 





 

16. - 18. března (PROBĚHLO)

1. Trénujte si probraná slovíčka, pokud možno dbejte na správnou výslovnost

2. Pokud máte možnost, vytiskněte si a vyplňte tento pracovní list: Aj - prac. list 2

 

 





 

12. - 15. března (PROBĚHLO)

 

Moji milí žáci, přeji vám dobrý den,

vzhledem k tomu, že se teď nějaký čas neuvidíme, budu vám posílat práci, alespoň touto formou. 

Posílám první z pracovních listů na Aj. Pokud máte možnost, tak si jej vytiskněte a vyplňte. Jinak si zkuste tajenku vyluštit jen tak, třeba napsat jen její výsledek a druhé cvičení napište do cvičných sešitů.

Rozklikněte zde: Pracovní list Aj 1

Kdyby vám cokoli nebylo jasné, dejte vědět prostřednictvím e-mailu vit.bakes@gmail.com

Nezapomeňte se mrknout i na ostatní předměty, mějte se hezky a nezlobte rodiče :-)

Další informace očekávejte příští pondělí 16. března.

Pěkný den přeje váš pan učitel Vít Bakeš.